|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
دبیر کنگره خطر جریانهای تکفیری از برگزاری این کنگره بین المللی در آذر سالجاری با حضور جمعی از علما، اندیشمندان و مقامات عالی رتبه مسلمان از داخل و خارج از کشور در شهر مقدس قم خبر داد.
سید مهدی علیزاده موسویˈ دوشنبه شب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره خطر جریانهای تکفیری با آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی در قم افزود: امروز هرچه پیش می رویم ابعاد تکفیر و ناامنی در جهان اسلام بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه گروه های تکفیری و سلفی بشدت در حال رشد و گسترش هستند، خاطرنشان کرد: امروز عالمان و اندیشمندان جهان اسلام باید با وحدت و احساس مسوولیت در کنار هم گرد آمده و نوعی اجماع علیه تکفیر ایجاد کنند.

دبیر کنگره خطر جریانهای تکفیری با اشاره به تاسیس دبیرخانه این کنگره و فعالیت در چهار محور علمی، گفت: در این کنگره آثار و کتب علمای مسلمان از قرن اول تا به امروز در باره تکفیر جمع آوری و بررسی می شود.

وی همچنین از گردآوری و مستندسازی موارد تخریب و هتک آثار اسلامی اعم از شیعه و سنی خبر داد و گفت: در این رابطه بیش از یکصد عنوان کتاب تدوین خواهد شد و کتابشناسی تکفیر با بررسی بیش از 300 جلد کتاب مورد توجه قرار می گیرد.

علیزاده با اشاره به دروغها و تهمت های فراوان تکفیریها و سلفیها علیه مکتب والای تشیع، تصریح کرد: تاکنون 529 مقاله از سوی علما و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی جهان اسلام به دبیرخانه کنگره ارسال و مساله تکفیر بعنوان یکی از دغدغه های مهم نهادها و ارگان های ملی مطرح شده است.

وی با اشاره به برگزاری پیش نشست های علمی و تخصصی در کشورهای اسلامی، از استقبال گسترده علمای مسلمان از این نشست ها خبر داد و گفت: تاکنون دو پیش نشست علمی در سوریه و پاکستان برگزار شده و اعضای ستاد برگزاری کنگره با ˈسید حسن نصراللهˈ ملاقات کرده اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین