|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۹
کد خبر: ۱۹۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
این موسسه صرفا دنبال منافع شخصی و سود نیست و دوست دارد از فیلم ها حمایت کند. ما سعی می کنیم طوری عمل کنیم که این دوستان کمتر زیان کنند یا زیان نکنند و به سرمایه اولیه شان برسند.
  مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره، شایعه اینکه این موسسه با اختصاص قیمت‌های میلیاردی، قیمت رایت فیلم‌ها را بالا برده، تکذیب کرد و آن را یک اتهام دانست.

 سعید خندق آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره در گفت وگو با برنامه «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا درباره فعالیت این موسسه توضیح داد: اساس تاسیس این موسسه این بوده که فیلم‌هایی که با اهداف و منش حوزه هنری همسو است خریداری و از آنها در شبکه نمایش خانگی حمایت کنیم؛ مثل فیلم‌های ارزشی. به جرات می توان گفت اکثر آثاری که درباره دفاع مقدس است توسط موسسه ما خریداری شده است.

او در خصوص اینکه می گویند موسسه هنرهای تصویری سوره قیمت رایت‌ها را بالا برده است، تصریح کرد: بالا بردن قیمت رایت با خرید فیلم «گشت2» با قیمت یک میلیارد و 400 میلیون تومان یک اتهام است و واقعی نیست. اگر واقعی بود پس چرا دیگر فیلم‌های پرفروش سمت ما نیامده‌اند و از بین این فیلم‌های پرفروش تنها دو فیلم سهم ما شده است؟ این موضوع نشان می دهد که این حرف یک اتهام است و اگر ما آثار را به قیمت بالا می خریدیم قطعا بقیه صاحبان آثار هم سراغ ما می آمدند.

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره درباره خرید آثاری چون «قلب سفید قاصدک» نیز تاکید کرد: وقتی فیلم در سینما نمی فروشد، تهیه کننده با محاسبه میزان فروش سینما، تفاوت هزینه ای را که کرده به دست می آورد و می خواهد آن را با فروش ویدئویی جبران کند. برای همین است که قیمت رایت ها روز به روز افزایش پیدا می کند.

خندق آبادی تصریح کرد: این موسسه صرفا دنبال منافع شخصی و سود نیست و دوست دارد از فیلم ها حمایت کند. ما سعی می کنیم طوری عمل کنیم که این دوستان کمتر زیان کنند یا زیان نکنند و به سرمایه اولیه شان برسند.

او با اشاره به قاچاق فیلم‌ها ادامه داد: گله‌ای که از وزارت ارشاد داریم این است که دوستان از موسسات نمایش خانگی حمایت نمی کنند و به محض اینکه فیلمی وارد شبکه نمایش خانگی می شود کپی آن هم به بازار می آید. متاسفانه اقدامی که در زمینه قاچاق ملموس باشد و ما نتیجه آن را حس کنیم، صورت نگرفته است.

مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره در پایان گفت: سایت های غیرمجازی هستند که به صورت رایگان دانلود این فیلمها را می گذارند و به فروش ما لطمه زیادی می زنند. ما در سال 25 تا 30 فیلم با هزینه های بسیار بالا می خریم و توقع این است که در این زمینه ها از ما حمایت صورت بگیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین