|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۲
کد خبر: ۱۹۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
برخی با اصرار می‌گویند این عملیات باید کوتاه و محدود باشند. من در پشت تلفن نیز به آنها تاکید کردم اگر ما از سربازان خود بخواهیم که تنها به حملات خود پرداخته و هر آنچه که مقابلشان است، زیر پا بگذارند و بروند، این عملیات تنها چند روز طول می‌کشد، اما ما تلاش می‌کنیم که در این عملیات کوچکترین آسیبی به غیرنظامیان وارد نشود.
 رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: برای کسانی که عزم ترکیه برای مبارزه با تروریسم را درک نمی‌کنند، عملیات "شاخه زیتون" یک هشدار و یک مثال خواهد بود. در آینده‌ای نزدیک تروریسم به شکلی درخواهد آمد که دیگر توان حرکت نداشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات نیروهای نظامی این کشور در عفرین سوریه گفت: در حال حاضر سربازان ما در موقعیت بد جغرافیایی و شرایط بد جوی این عملیات را بدون هیچگونه اختلالی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: بار دیگر اعلام می‌کنم که عملیات در عفرین تنها و تنها برای مبارزه با تروریسم است. برخی در پارلمان اروپا می‌خواهند این عملیات به عنوان یک اقدام تهاجمی تلقی شود. به این افراد اعلام می‌کنم نمونه‌هایی از این اقدامات را در لیبی و مالی بگردید. هیچ وقت ملت و ارتش ترکیه چنین اقدامی انجام نداده است.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به درخواست مقامات آمریکا مبنی بر محدود کردن زمان و وسعت عملیات شاخه زیتون گفت: برخی با اصرار می‌گویند این عملیات باید کوتاه و محدود باشند. من در پشت تلفن نیز به آنها تاکید کردم اگر ما از سربازان خود بخواهیم که تنها به حملات خود پرداخته و هر آنچه که مقابلشان است، زیر پا بگذارند و بروند، این عملیات تنها چند روز طول می‌کشد، اما ما تلاش می‌کنیم که در این عملیات کوچکترین آسیبی به غیرنظامیان وارد نشود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی،اردوغان گفت: من به آنها اعلام کردم اگر به کلیساهای شما خمپاره پرتاب کنند و داخل این کلیسا انسان‌های بیگناه کشته شوند، واکنش شما چه خواهد بود؟

او تاکید کرد: ما برای اشغال عفرین نمی‌رویم بلکه برعکس. ما با پاکسازی گروه‌های تروریستی این شهر را به صاحبان اصلی‌اش پس می‌دهیم.

وی ادامه داد: عملیات شاخه زیتون تا زمان دست یافتن به اهداف مورد نظر ادامه خواهد داشت. منبج را طبق وعده از تروریست‌ها پاکسازی خواهیم کرد. زیرا صاحبان اصلی منبج تروریست‌ها نیستند، بلکه برادران عرب ما هستند.

اردوغان همچنین گفت: نیروهای ترکیه‌ای پس از عفرین، شهر منبج سوریه را پاکسازی خواهند کرد و این مساله نباید باعث ناخرسندی کسی شود. ما عملیات را تا زمان از بین بردن تمامی تروریست‌ها تا مرزها با عراق ادامه خواهیم داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین