|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
تلاش در راستای ایجاد تعامل حداکثری بین دولت و مجلس به عنوان یک سیاست راهبردی مورد توجه رییس‌جمهور و دولت است.
معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به برگزاری سومین نشست مشترک دولت و مجلس در طول یازده ماهی که از فعالیت دولت تدبیر و امید می‌گذرد، گفت: تلاش در راستای ایجاد تعامل حداکثری بین دولت و مجلس به عنوان یک سیاست راهبردی مورد توجه رییس‌جمهور و دولت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حجت‌الاسلام و المسلمین انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که تشکیل جلسات مشترک دولت و مجلس همیشه مفید بوده و مفید خواهد بود، تصریح کرد: در اینگونه جلسات علاوه بر برنامه‌های رسمی مثل سخنرانی روسای کمیسیون‌های مجلس، تعدادی از نمایندگان مجلس، مسئولان اجرایی و روسای دو قوه این زمینه فراهم می‌شود که اعضای دولت و نمایندگان مجلس در یک فضای صمیمانه و بدور از تشریفات معمول گفت‌وگو و تبادل نظر داشته باشند و اینگونه نشست‌های مشترک می‌تواند فضای تعاملی، همفکری و همراهی بیشتر بین دو قوه را ایجاد کند.

وی با بیان این‌که تلاش در راستای ایجاد تعامل حداکثری بین دولت و مجلس به عنوان یک سیاست راهبردی مورد توجه رییس‌جمهور، دولت و معاونت پارلمانی رییس‌جمهور قرار دارد و در این راستا نهایت تلاش به عمل آمده است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان این‌که نشست مشترک دولت و مجلس در شب گذشته سومین نشست از این نوع در دولت یازدهم در طی یازده ماه گذشته بوده است، گفت: با توجه به مشغله کاری دولت در آغاز فعالیت‌ها، تشکیل سه جلسه در یازده ماه گذشته کم‌سابقه و بی‌سابقه است.

انصاری با بیان این‌که در اینگونه جلسات این فرصت فراهم می‌شود که نمایندگان مطالبی که مدنظرشان است با رییس‌جمهور، وزرا، معاون اول رییس‌جمهور در یک فضای صمیمانه و دوستانه در میان بگذارند، گفت: تکرار اینگونه جلسات تاثیر بسیار مثبتی در افزایش تعامل و همکاری دو قوه خواهد داشت.

وی با اشاره به توجه دولت یازدهم به جایگاه مجلس، گفت: جلسات دولت و مجلس منحصر به این جلسات عمومی نبوده و در یازده ماه گذشته بیش از 21 مجمع استانی نمایندگان استان‌های مختلف با رییس‌جمهور دیدار داشتند و در این جلسات مسائل ملی و محلی در ارتباط با موضوعات مختلف با رییس‌جمهور در میان گذاشتند و رییس‌جمهور نیز دیدگاه‌های دولت را بیان کرده است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور همچنین با بیان این‌که در فصل بودجه و همچنین اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها جلسات متعددی بین دولت و کمیسیون‌های مختلف مجلس از جلمه کمیسیون تلفیق و برنامه‌ریزی برگزار شد، گفت: جلسات کارشناسی دولت و مجلس نیز با حضور معاون اول مجلس، نواب مجلس و جمعی از روسای کمیسیون‌ها و وزرای مربوطه برگزار می‌شود و از سوی دیگر شاهد حضور مرتب و هفتگی وزرا و معاونین آنها در جلسات مجلس و کمیسیون‌ها هستیم.

انصاری با بیان این‌که من خود نیز در روز یکشنبه و سه‌شنبه به طور مرتب در مجلس حضور دارم و معاونین معاونت پارلمانی مجلس نیز هر روز در مجلس حضور دارند و دفتر دولت در مجلس فعال است، گفت: مجموعه این تلاش‌ها در راستای هم‌افزایی هر چه بیشتر بین دو قوه مجریه و مقننه صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه روز گذشته در مورد مسائل مطرح شده در ارتباط با استیضاح وزیر علوم بحثی صورت گرفت؟ با بیان این‌که در این ارتباط صحبتی نشد، گفت: در روز گذشته چند نفر از روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس صحبت کردند که بیشتر صحبت‌ها در مورد مسائل اقتصادی، زیربنایی و فرهنگی بود و روسای دو قوه نیز در مورد مسائل کلان داخلی و سیاست خارجی و همچنین مسائل اقتصادی صحبت کردند.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: رییس‌جمهور در این جلسه در مورد ایجاد رونق در بخش صنعت و معدن، کشاورزی و شکستن رکود و ادامه سیاست دولت در ارتباط با مهار تورم صحبت کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین