|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۷
کد خبر: ۱۹۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اطلاعات جعبه سیاه نفتکش سانچی و کشتی فله بر چینی در اختیار 4 کشور ذینفع این حادثه دریایی قرار گرفت.
 معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اطلاعات جعبه سیاه نفتکش سانچی و کشتی فله بر چینی در اختیار 4 کشور ذینفع این حادثه دریایی قرار گرفت.

هادی حق شناس روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جعبه سیاه این دو کشتی امروز (چهارشنبه) با حضور نمایندگان کشورهای ایران، چین، هنگ کنگ و پاناما (مالکین و صاحبان پرچم کشتی ها) بازگشایی و روند رمز خوانی آن آغاز شد.


وی گفت: علاوه بر این برای روش شدن زوایای مختلف برخورد کشتی فله بر چینی و نفتکش سانچی قرار است مصاحبه و گفت وگو با خدمه کشتی فله بر چینی جمعه این هفته انجام شود.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اطلاعات استخراج شده از دو جعبه سیاه (VDR )در اختیار 4 کشور یاد شده قرار گرفته و از آنجا که بخشی از اطلاعات به شکل رمز و کد است، خوانده شدن این اطلاعات زمان بر است.

حق شناس بیان کرد: اطلاعات مختلفی از طریق جعبه سیاه این دو کشتی به دست آمده تا کشورهای ذینفع به علت بروز این سانحه دست پیدا کنند.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی همچنین اظهار داشت: از ابتدای پروسه بررسی سانحه تا انتهای رمزگشایی و تعیین تکلیف علل سانحه، نمایندگان و متخصصان سازمان بنادر و دریانوردی ایران حضوری مستمر دارند.

حق شناس در پایان خاطرنشان کرد: از سازمان جهانی دریانوردی ( IMO ) نماینده ای در کمیته بررسی سانحه برخورد این دو کشتی وجود ندارد، اما این کمیته موظف است گزارش خود را به سازمان بین المللی دریانوردی ارائه کند.

به گزارش ایرنا، نفتکش سانچی 25 آذر ماه سال جاری بندر عسلویه را به مقصد کره جنوبی ترک کرد. این تانکر روز 16 دی ماه در حالی که حامل بیش از 130 هزار تن مواد سوختی و میعانات گازی بود، در نزدیکی سواحل چین بر اثر برخورد با کشتی باربری کریستال، آتش گرفت که 32 سرنشین آن جان باختند و فقط پیکر 3 تن ازآنها پیدا شد و با استخراج اطلاعات جعبه سیاه این دو کشتی دست اندرکاران حوزه دریایی و بندری این کشورها به دنبال دلیل بروز این حادثه هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین