|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۹۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
اردوغان همچنین به ماکرون اطمینان داد آنکارا تمامی تدابیر لازم برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان در عملیات عفرین سوریه را اتخاذ می‌کند.
  منابع در کاخ ریاست جمهوری ترکیه اعلام کردند رجب طیب اردوغان در تماس‌های تلفنی با روسای جمهور فرانسه و روسیه درباره عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه گفتگو کرد.

به نقل از سایت النشره، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در این تماس تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش در مورد ادامه رایزنی‌ها میان دو طرف درباره اقدامات مشترک در حل بحران سوریه و تبادل اطلاعات در خصوص ورود نیروهای ترکیه‌ای به شمال سوریه با ماکرون به اتفاق نظر رسید.

اردوغان همچنین به ماکرون اطمینان داد آنکارا تمامی تدابیر لازم برای جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان در عملیات عفرین سوریه را اتخاذ می‌کند.

همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در گفت‌وگویی تلفنی با اردوغان به بررسی عملیات موسوم به "شاخه زیتون" پرداخت و دو طرف بر اهمیت ادامه اقدامات مشترک برای حل این بحران بااستناد به اصل حفظ تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت ملی آن تاکید کردند.

پوتین و اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی مقدمات نهایی برای برگزاری کنفرانس آتی برای گفتگوی ملی سوریه در شهر سوچی را بررسی کردند.

طبق اعلام کرملین، دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی ابراز امیدواری کردند که کنفرانس سوچی نماینده همه طرف‌های سوری باشد و به دستیابی به راه حلی سیاسی و بلندمدت در این کشور مطابق با قطعنامه‌ شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت و دیگر توافقنامه‌های به دست آمده در مذاکرات آستانه منجر شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین