استدلال های جالب پیرامون تعطیلی صنعت خودرو
کد خبر: ۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
با یک جمع بندی ساده و سرانگشتی می توان فهمید که حتی اگر از نظر مادی هم به موضوع تعطیلی صنعت خودروی ایران نگاه شود، سود بسیاری به دولت و مردم ایران خواهد رسید.
یکی از مخاطبان شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید در پیامی برای این شبکه اطلاع رسانی دلایلی را مطرح کرد که بواسطه آن می توان صنعت خودرو سازی کشور را تعطیل کرد . در زیر متن ارسالی این مخاطب را می خوانید .

همیشه در نظرم میآید که یکی از استدلالهای صنعت خودروسازی در پاسخ به اعتراضات و نقدهای به حق مردم این بود که صنعت خودروی ایران دارای تعداد بسیار زیادی نیروی کار می باشد و از طریق فعالیت مستقیم و غیرمسقیم در این صنعت، امرار معاش می کنند.

من در ذهنم هرچه تلاش کردم تا قوت و مثبت بودن این استدلال را درک کنم نتوانستم و همچنان از درکش عاجزم.

در ذهنم موضوعی شکل می گیرد که روزی بخواهیم در ایران، هیچ سیگاری ای وجود نداشته باشد. می دانیم که نبود سیگار در وهله ی اول یعنی سلامتی جامعه و به دنبال آن حذف ناهنجاریهای نشأت گرفته از آن می باشد.

حال فرض کنید که در ایران هیچ سیگاری ای نباشد، آیا به نظر شما سازمان و کارخانجات دخانیات ایران توجیهی برای فعالیت خود در عرصه تولید و عرضه خواهند داشت؟! شاید بگویید که می توان همین ماده ی مضر را در کشور تولید کرد و با صادرات آن به خارج از ایران، سرمایه ای نصیب ملت گردد که در نتیجه ی آن جمعی انسان خدوم و زحمتکش در این کارخانجات هم دارای شغلی می شوند.

اما باید دانست که بازار، کالا یا محصولی را انتخاب خواهد کرد که هم دارای قیمت مناسب و هم دارای کیفیت بالاتری باشد.در نتیجه، صنعت دخانیات، خودرو و یا هر صنعت دیگری که راه فرار خود را در صادرات می بیند باید بداند که اگر می خواهد صادرات نقطه هدف و تعالی آن صنعت باشد، باید در قد و قامت کالاهای جهانی تولید کند و اگر هم قصد دارند که قیمت گذاری آزاد داشته باشند نباید با ایجاد رانت و لابی های خارج از اصول تجارت آزاد، زمینه ی رقابت صنعتی را از بین ببرند.

پیشنهاد من برای رهایی از سرطان خودروی ایران این است (به این دلیل از لغت سرطان خودروی ایران استفاده شده است که میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای و سرطان در ایران تقریبا برابر می باشند.) که دولت همه ی کارخانجات خودروسازی انحصار طلب را تعطیل نماید و همه ی کارگران و کارکنان این صنعت را تحت پوشش خودش قرار دهد.

از پول بیت المال هم حقوق ماهانه ی آنها را فراهم کند، ولی اجازه بدهد تا خودروهایی وارد بازار ایران شوند که علاوه بر قیمت مناسب تر از خودروهای داخلی دارای کیفیتی بسیار بسیار بالاتری نیز هستند.

با این کار مزایای زیادی شامل:

1- کاهش شدید مرگ و میر سالانه ناشی از کیفیت بسیار پایین خودروهای ایرانی
2- کاهش بسیار زیاد مصرف بنزین در ایران
3- جلوگیری از خروج ارز به میزان قابل توجه
4- کاهش زمان فعالیت های طاقت فرسای پلیس راه، امداد جاده ای، اورژانس و ...
5- افزایش امید به زندگی و شادابی در جامعه، بخاطر کاهش سوانح و تصادفات جاده ای
6- افزایش اعتماد جامعه به دولت، در جهت حفظ رفاه عمومی

و بسیاری فواید دیگر که از حوصله و ذهن نویسنده دور مانده است.

با یک جمع بندی ساده و سرانگشتی می توان فهمید که حتی اگر از نظر مادی هم به موضوع تعطیلی صنعت خودروی ایران نگاه شود، سود بسیاری به دولت و مردم ایران خواهد رسید.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
2
19
آفرین کاملا" موفقم

25 هزار ایرانی هر سال به خاطر این خودروهای تولید داخل جانشون رو از دست می دهند

این یعنی فاجعه عظما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
9
5
ايشون صورت مسئله رو پاك كردند.
پس نمك رو هم از سر سفره ها و كلا از همه غذا ها حذف كنيم، چون فشار خون رو بالا مي بره و آدمها ميميرند.
همينطور خودروي با سرعت بالا مثل پورشه و غيره هم توليد نشه چون جون آدمها به خطر ميفته و بعضي ها رفتار پرخطر دارند!
اصلا بهتره ايشون بنشينن خونه يه ماسك هم بزنن و درهاي خونه رو ببندند كه هم مصرف بنزينشون كم بشه هم سرطان نگيرن و شاداب هم باشند.
اين چه برداشتي از وضع موجوده؟
اگر صنعت مملكت دچار مشكلاتي است به دليل عدم برنامه ريزي صحيح ،روشهاي اشتباه در توليد، هماهنگ نبودن سازمانها و دولتهاي مختلف و از همه مهمتر رياست افراد خودي و معرفي شده در اين شركتها بوده.
گرچه فرسنگها با خودروسازهاي واقعي دنيا فاصله داريم اما تاكنون بخشي از مسير طي شده كه با تصميم درست و رويكرد مناسب در جهت پروژه هاي توسعه و يا صرف مونتاژ، امكان توليد خودروهاي مناسب براي مردم فراهم است.
ضمنا كاركنان شريف خودروسازي ها نياز به صدقه ندارند. حتي در صورتي كه دولت محترم تصميم به تعطيلي اين صنعت بگيرد ، نيروهاي كارگري و كارشناسي حداقل تخصص لازم را جهت گذران زندگي دارند.
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
اولا هر چیزی به اندازش خوبه،پس لازم نیست کسی نمکو حذف کنه/درثانی بار منفی صنعت خودرو مابسیار بیشتر از بار مثبتشه/ثالثا مردم ما با سوار سدن ماشینایی مثل پورچه قانونو زیر پا میذارن و خیابونو با پیست اشتباه میگیرن نه مردم دنیا
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
مشکل دقیقا همین سو مدیریته. شرکت هیوندای با 40 سال سابقه سهم بزرگی از یازار داره و شرکت کیا با کمتر از بیست سال همینطور. خودرو سازی که بیش از 50 سال سابقه هنوز نمیتونه یک خودرو با استاندارد جهانی تولید کنه و سهمی در بازار جهانی داشته باشه بهتره که تعطیل بشه چون در مدت 50 سال نتونسته مدیریت درست داشته باشه مسلما 50 سال اینده هم نمیتونه موفق بشه.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
0
12
وارد شدن به صنعت خودرو آن هم برای کشوری مثل ما از ابتدا کار درستی نبود چرا که ما آنقدر منابع طبیعی و زمین های حاصلخیز داریم که اگر سرمایه ای که روی این صنعت گذاشته شد بر روی بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی گذاشته می شد الان به صادرات نفت نیاز نداشتیم. حتی در شهرهای کویری ما هم محصولاتی کشت می شوند که قابلیت فرآوری بالایی دارند مثل سیر، زعفران، پسته و ...
زعفران از ایران به صورت فله ای به اسپانیا صادر شده و در آنجا در بسته بندیهای شکیل عرضه می شود آیا نمی شد این اتفاق در ایران بیفتد؟!
هر استانی محصولاتی دارد که اگر فقط و فقط بر روی همان محصول سرمایه گذاری شود و کلیه صنایع تبدیلی آن فراهم شود بیکاری آن استان را ریشه کن می کند
ایجاد صنایع تبدیلی و سوق دادن سرمایه گذاری ها به سمت مزیت های نسبی باعث ایجاد اشتغال و جذب نیروهای شاغل در بخش های خودروسازی می شود (شرکتهای قطعه ساز عموما از پرداخت دستمزد حداقلی به کارگران خود نیز درمانده اند) و اینگونه می توان خودروسازی را به فراموشی سپرد و راه خود را برای پیوستن به تجارت جهانی هموار کرد
ضمنا دوست عزیز داشتن شغل فقط داشتن درآمد نیست بلکه شغل اعتبار و شخصیت اجتماعی و هدف را برای فرد به ارمغان می آورد و نبود شغل و بیکاری اثراتی به مراتب بدتر از بی پولی و فقر دارد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
1
11
نظر ایشان درست است. و پیشنهاد تعطیلی خودروسازیهای موجود هرچند در بدو امر عجیب و ناممکن به نظر میاید ولی
کاملا به نفع مردم و کشور میباشد. بیش 30 سال انحصار و رانت خواری آنها جز مرگ و آلودگی بیماری و عقب ماندگی را برای مردم ایران و صنعت کشور نتیجه ای نداشته است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
1
9
نظر ایشان درست است. و پیشنهاد تعطیلی خودروسازیهای موجود هرچند در بدو امر عجیب و ناممکن به نظر میاید ولی
کاملا به نفع مردم و کشور میباشد. بیش 30 سال انحصار و رانت خواری آنها جز مرگ و آلودگی بیماری و عقب ماندگی را برای مردم ایران و صنعت کشور نتیجه ای نداشته است
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
0
9
در جواب امیر باید بگم کلا استدلالت اشتباس دادشه من
حق با نویسنده موضوعه آقا اینا بیان تعطیل کننت اصن مثلا سایپارو چون بیشترین کشته ای جاده مربو به تولیدات مثلا خودرور سازه
آقا نه همشو همون بخش پراید تیبا 405 ماکسیما و مگانشون رو بزنن
بجای این سه ماشین و باقیمت فعلی چند ماشین وارداتی بیارن مثلا 50% هم گمرک بگیرن آزادم نخواستیم بکنن مطمئن باش درامدی بسیار سرشار تر نصیب میشه همینطور سطح رفاه مردم میره بالا
آخه پرایدم شد ماشین ؟؟؟؟؟؟؟؟
تو افغانستان پراید سوار نمیشن
بابا تو فرانسه 24-5 ساله اصن خودرویی به اسم 405 نیست اصن الان یادشون رفته همچین خودرویی تولیدو طراحی کردن ایران هنوز یکی از رو بورسترین ماشیناش 405 هستش
لیاقت مردم ما این نیس بخدا

ناشناس عزیز هم اشتباه میکنی صنعت خودرو بد نیست خیلی هم خوبه به شرطه ها و شروطه ها که متاسفانه شرطش هس و نه شروطش
پاسخ ها
جمیدرضا
| United States |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
دوست عزیز، پیشرفت خارجی ها در همه زمینه هاست فقط حودرو نیست و این یک پیشرفت آهسته و پیوسته بوده و یک شبه بدست نیامده است. ضمنا باید یا غرب را با همه خوب و بدش باید بپذیزیم (مثل خودرو سازان کره که سالها جلوی فورد و GM کمر خم کردند تا طراحی و تولیو یاد بگیرند) یا باید راه مستقل پیشرفت را پیش بگبربم که پیش شرط آن تعالی فرهنگ کار، استفاده از مدیران و کارشناسان متعهد و متخصص، سزمایه گذاری... است. این مسئله برای کلیه صنایع صادق است.
کیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
6
به نظر من در بحث خودرو آقا زاده ها مهمتر از مردم بیچاره هستند و الا بعد از 35 سال چه پیشرفتی این صنعت داشته . در تمام دنیا گفتند خودکفایی صنعت خودرو ولی پای تحریم ها که به میدان آمد ...
به نظر من حل این معضل یک تکلیف برای سران است
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
0
5
اگه نظرات مارو مسئولین ببیند فبها والی اینجا باید بنویسیم تا صبح دولتمان بدمد
ای بابا چ فایده آخه 16 ملیوووووووووووووووووووووووووووووووون یه پراید بر باعث و بانیش لعنت
قوطی حلبی ، قاتل جون ِ مردم ، بدون حتی یه دونه استاندارد 16 ملیون ای خدا خودت به داد مردم برس
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
0
4
صنعت خودرو در حال بلعیدن منابع ملی کشور است البته راه برون رفتی هم دارد باید بپذیریم بسیاری از صنایع کشور فدای این صنعت شد از جمله صنعت نساجی سالها وزارت صنایع عملا" وزارت خودرو لقب گرفته بود وجالب اینکه هر روز بدتر از دیروز بود وابزاری برای رانت خواری توسط مدیران دولتهای مختلف بوده خوشبختانه وزیر محترم (صمت) در دولت تدبیر وامید که خود سالها در پست آن وزارتخانه بوده با شجاعت اعلام کرد خودروی ملی عوام فریبی بوده و مهم اینکه راه برون رفت را جوینت شدن با شرکای خارجی اعلام کرد اینجانب که باید با خجالت از مردم عزیز بگویم که یکی از کارکنان این صنعت هستم وبایداحساس گناه میکنم که گارگر صنعتی که جزءکم فروشی و ضلم به مردم در فکر دیگری نیست میباشم ودر این گناه بزرگ خود را شریک میدانم راه برون رفت از وضعیت کنونی رابدین شرح اعلام میکنم :
1- خصوصی سازی واقعی ونه شترمرغی
2- ورود سیتم قضایی ودر هم شکستن مافیای خودرو وبررسی اموال حال و گذشته مدیران شرکتهای خودرویی دولتی
3- تشویق و ترغیب قطعه سازان برای ورود به بازارجهانی و عملا" حمایت از قطعه سازانی که صادرات داشته ونه از شرکتهای خودریی دولتی
4- توجه و تشویق واجازه ورود به سرمایه گذاران خارجی
5- باید بپذیریم صنعت خودرو تا وقتی تفکرجهانی نداشته باشد و تولیداتش مطابق مصرف جهانی نباشد خودروساز نیست
6- تولیدی داشته باشیم مطابق شان و کرامت انسانی ملت عزیز ایران وعدم اجرای آنرا تخلفی بزرگ قلمداد کنیم
حمیدرضا
|
United States
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
0
2
با سلام، هر چند بعید میدانم مطلبم را چاپ کنید ولی موارد ذیل را لارم به بیان میدانم:
1) مشخصات تخصصی نویسنده و سطح معلومات و یا سمت افرادی را که نظرشان را در یک حوزه (بصورت تیتر) مینویسید جهت اعتبار سنجی توسط خوانندگان لازم است.
2) بابد توجه داشت مسئولین مملکت (در گذشته وحال صرفنظر از جناح حاکم ) که فطعا از لحاظ مدیریت کلان به نوعی متخصص و استراتژیست تراز اول بوده و هستند (یا حدافل بهتربن کارشناسان مرتبط را دارند) در این زمینه کلی اهم و فی الاهم کمی و کیفی کرده اند و هنوز به چواب فطعی نرسیده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
1
1
صنعت خودرو از نظر كمي و كيفى قابل اصلاح است و اقطعه سازى ميتواند به عنوان صنعت مادر با بالاترين اشتغال يعني يك عدد دورقمي از درصد اشتغال را به خود اختصاص دهد اما چگونه ؟ ابزار كنترلي كيفيتى بايد اولويت اول باشد و شركتهائى كه صرفا وارد كنندگان قطعات چينى و با حك ساخت ايران قطعه سازان ايرانى را با هدف ثروت اندوزي از طريق نا مشروع بد نام كرده اند به جرمهاى خود كه شامل
١- كشتار انسانها ى بيگناه و ناقص العضو نمودن افراد بي گناه
٢-ورشكست نمودن قطعه سازان و صنعتگران واقعي كشور
٣- بيكارى عده كثيرى از كارگران زحمت كش و متخصص ايرانى
٤-الوده كردن محيط زيست و ايجاد بيماريهاى غير قابل علاج بدليل استفاده از ازبست در لنت ترمز، لامپ و شمع تقلبى ، پليمر هاى اسيابى در ساخت قطعات توئينى مانند داشبوردهائى كه بدليل استفاده از مواد شيميائى فاسد وايجاد گاز چرب در خودروهاي سمند پارس و پژو ٤٠٥ شيشه ها از داخل مرتب چرب و كدر شده و قابل اصلاح نيستند و ايربگ هائى كه بجاى نجات جان سر نشين عامل نقص عضو يا كشتن سر نشين ميشود و ٠٠٠٠٠ كه البته با نظارت قابل حل هستند را ميتوان نجات داد و اين كار نياز به شجاعت دارد و ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
0
صنعت خودرو از نظر كمي و كيفى قابل اصلاح است و اقطعه سازى ميتواند به عنوان صنعت مادر با بالاترين اشتغال يعني يك عدد دورقمي از درصد اشتغال را به خود اختصاص دهد اما چگونه ؟ ابزار كنترلي كيفيتى بايد اولويت اول باشد و شركتهائى كه صرفا وارد كنندگان قطعات چينى و با حك ساخت ايران قطعه سازان ايرانى را با هدف ثروت اندوزي از طريق نا مشروع بد نام كرده اند به جرمهاى خود كه شامل
١- كشتار انسانها ى بيگناه و ناقص العضو نمودن افراد بي گناه
٢-ورشكست نمودن قطعه سازان و صنعتگران واقعي كشور
٣- بيكارى عده كثيرى از كارگران زحمت كش و متخصص ايرانى
٤-الوده كردن محيط زيست و ايجاد بيماريهاى غير قابل علاج بدليل استفاده از ازبست در لنت ترمز، لامپ و شمع تقلبى ، پليمر هاى اسيابى در ساخت قطعات توئينى مانند داشبوردهائى كه بدليل استفاده از مواد شيميائى فاسد وايجاد گاز چرب در خودروهاي سمند پارس و پژو ٤٠٥ شيشه ها از داخل مرتب چرب و كدر شده و قابل اصلاح نيستند و ايربگ هائى كه بجاى نجات جان سر نشين عامل نقص عضو يا كشتن سر نشين ميشود و ٠٠٠٠٠ كه البته با نظارت قابل حل هستند را ميتوان نجات داد و اين كار نياز به شجاعت دارد و ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
3
سلام گاز متصاعد شده از داشبورد بليل اينكه از مواد تشكيل دهنده فوم داشبورد شامل ايزو پلى اويل و سياناتهاى تاريخ گذشته و فاسد المانى كه انهر را براى خنثى سازي هر كيلو پنج يورو ميدهند متاسفانه دلالهاي مواد شيميائى بصورت قاچاق از المان خارج كرده و به قيمت بالا به شركت هاى توليد كننده داشبورد ايران خودرو مهركام پارس و ايپاكو ميفروشند فروشندگان هم فرزندان همان مديرى هستند كه در دوران مديريت پانصد مليارد تومان به جيب زد و تبخيرات اين مواد هم حدود سى سال زمان ميبرد كه از بين بروند علامت ان هم در خودرو اين است كه با تبخير گاز شيشه ها ي خودرو مخصوصا شيشه جلو بخار چرب گرفته و اين بخار بتدريج همانند يك لايه موم جداره ايه را موم اندود ميكند و كه بعضي از اين مواد در بمبهاى شيميائى خفه كننده كاربرد دارد و در حمله شيميائى عراق عليه ايران هم از انها استفاده شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
زدی به هدف خودم کارمند آنجا هستم درست نوشتی 3 سال پیش هم به بازرسی کل کشور مدارکی فرستادیم ولی اقدامی نکردند داشتیم لو میرفتیم داشتند خودمان را میگرفتند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
0
2
مطلب بالا در خصوص داشبورد را نميدانم اما اير بگ هاى خودروهاى ساخت داخل نه تنها عامل حفظ جان سرنشين نيستند بلكه عامل قتل يا نقص عضو دائمي يا جراحت شديد سرنشينان خودرو ميشوند چون طراحى داشبورد ها و سيستم ايمنى انها غير استاندارد است و استانداردها را پاس نميكند متاسفانه موسسه استاندارد هم كه كارى به اين موضوع ندارد نه علمش را دارد و نه تجهيزات انرا حد اقل راهنمائى و رانندگى كشور تصادفات را تفكيك نمايد و درپايان هر ماه براى پالايش در يك ساىت رسما با جزئيات بگذارد تا مردم كمك فكرى بدهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
0
2
در مورد مواد سرطانزا در داشبورد خودرو من در ایپاکو کار میکردم از این مواد اولیه از ایرانخودرو اوردند کنترل میفیت ایپاکو اقای سلطانی اجازه مصرف ندادند ایرانخودرو هم از ایپاکو دیگر قطعه نخرید و یکسال است همه را اخراج کرد وایپاکو تعطیل شد این شرکت بالای دو هزار نفر کارگر داشت ولی هیچ کس به داد ما نرسید حال هم بیکار هستیم اما شرکت مهرکام پارس با همان مواد سرطانزا داشبورد تولید میکند و ایرانخودرو هم به خورد خلق الله میدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
بخاطر اینکه خواهر و پسر مدیرعامل دستشون در کار بوده بعضی از سازمانهای نظارتی هم حمایت میکردند دفتر دبی هم نقش اصلی را در این معاملات داشته است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
0
2
حال كه بحث دارد معنا دار ميشود ايمنى خودرو ايربگ نيست ستاره كيفيت در جهان تعريف شده من در گمرك كار ميكنم عراق هم توانست در طول يكسال استانداردهاى خودرو را اجرائى كند به همين دليل خودرو مگان ساخت ايران را هم برگشت داد خودروها به عراق ميروند به صورت قاچاق خودرو ساز ميگويد صادرات انجام دادم اوراق ميشوند و به صورت قطعه وارد كشور ميشوند و ار بازار خدمات پس از فروش به قيمت دو برابر خريد صادراتي به فروش ميرسند واقعا با صنعت كشور چكار ميكنند چرا فرياد رسى نيست قاتل متحرك در جاده ها و منبع درامد براى قاچاقچيان براى اثبات لطفا از گمرك استعلام نمائيد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
0
3
اين بحث برادر گمركى درست است ايمنى در ايربگ نيست پارامترهاى زيادى هستند به نام استانداردهاى ايمنى كه مجموعه اينها بدون در نظر كرفتن برند خودرو دست به دست هم داده و يك خودرو را ستاره دار ميكند يا به عبارتى درجه كيفيت ايمنى مىدهد يا جايگاه ايمنى انرا مشخص ميكند ٠ مثال: خودرو ريو ايربگ نداشت اما تست ( كراش ،يعنى خودرو با سرعتى تعريف شده با نصب انواع سنسور انسان نما به يك ديوار بتنى تصادف ميكند و اثار ان روى حفاظت از جان انسان بر رسى ميكند) اين تستها را پاس ميكرد و ضريب ايمني ان بسيار از پرايد و پژو بالاتر بود اما چون كره اي ها اجازه نميدادند اين خودرو با قطعات غير استاندارد مونتاژ شود و از مابتفاوت ان بعضى قطعه سازان سوء استفاده نمايند توليد ان با توجه به حجم عظيم سرمايه گذارى روى اين پروژه از جمله ساخت كليه قالبهاى بدنه و تزينات و قطعات موتورى و...... از رده خارج شد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
0
3
همه اينها از گور قطعه ساز بزرگ بر ميخيزد قطعه سازي كه با ترفند و حيله بطور گام به گام سهام ايران خودرو را ميخرد ( چند سال است بنا به عللى سهام ايران خودرو بى ارزشترين سهام بورس است هركس سهامى داشت به فروش رساند و اين شركت كل سهام را با شركت بورسى كه مالك صد درصد ان خودش است خريدارى نمود ايران خودرو هم بتدريج سهام عرضه ميكند انها را هم ميخرد به استناد اصل ٤٤ قانون اساسى سهام عرضه شده توسط بورس را هم به نام تعاونى خاص ايران خودرو خريدارى ميكند و به استناد قانون تجارت چون فروشنده قطعه به ايران خودرو ميباشد حق ندارد در هيئت مديره نماينده داشته باشد اما نماينده اين شركت در هيئت مديره رسما شركت نموده و پروژه هاي كليدى تامين قطعات را هم به شركت خودش ميدهد تا به حال ٩٠٠ توليد كننده را ورشكست نموده و ساليانه بيش از دو هزار مليارد تومان كالا كه عمدتا چينى هستند به نام ساخت ايران به ايران خودرو ميفروشد و سيصد و سي دو قطعه انحصارى دارد دسته سيم در سال٨٧ چهارصد و هشتاد هزارتومان ميفروخته امسال همان كالا صد و هشتاد هزارتومان به فروش ميرسد با تيراژ پانصد هزار تا يك مليون عدد در سال و كل پرداختى بابت ٢٠ در صد سهامى كه تا كنون خريدارى كرده ششصد مليارد تومان داده و لى ارزش ايران خودرو ٢٤٠٠٠ مليارد تومان است و بزرگترين سرمايه ملى و برند افتخار كشور ايران است نگذاريد اين سرمايه ملى چپاول و غارت شود محض رضاى خدا در اين ماه عزيز موضوع را به بحث بگذاريد و كمك كنيد با تشكر و ارزوى توفيق كه براى ايندگان بدور از هر الودگى و پاك شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
0
1
سایت محترم احسنت و افرین بیائیدبانی شوید و جلو این کلاهبرداری ها را در قرن 21 بگیرید تا خورو و قطعه سازی ان اصلاح شودیک ملیون شغل ایجاد میشود هفت ملیون خانواده دعاگو میشوند و به جای خروج حداقل 5 ملیارد دلار در سال این مبلغ بین صنعتگران داخلی پخش و دوباره چرخهای تولید راه میافتد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
0
2
پيشنهاد خوبى است لطفا بحثى را در ستونى شروع كنيد تا اسناد را ارائه دهيم و در انجا به بحث بگذاريم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
0
2
لطفا گزارشي هم از عملكرد مدير جديد ايران خودرو در مديريتهاى قبلى و تعطيل نمودن كامل ايران خودرو ديزل و انتصابات جديد ايشان در ايران خودرو كه ميخواهد كار ناتمام مدير عامل قبلى را با سرعت بيشترى به پايان برساند هم تهيه كنيد . اولين بازديد ايشان از شركت كروز بود اولين دستور ايشان تقويت همه جانبه با همه امكانات از شركت كروز با حضور نماينده ايشان به صورت رسمى در كليه جلسات برنامه ريزيها و پروژه ها يعنى گروه ايرانخودرو و تحول در اين صنعت الفاتحه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
شاهد ضعفترین و ترسو ترین مدیر تاریخ در ایرانخودرو هستیم که فقط با آسانترین روش یعنی گران کردن خودرو میخواهد مدیریت کند.خدا کند هرچه زودتر ایشان کنار روند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
0
1
خداییش راست میگه ارزان ترین خودرو پرایدخ که 17 میلیون به بالاست که متأسفانه تو جامعه ما جا افتاده به قول یکی از دوستام تلفات پراید از جنگ هشت ساله بیشتر بوده
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
0
2
به نظر من حداقل 30 میلیون لیتر بنزین روزانه صرفه جویی خواهیم داشت که با یک حساب ساده میشود
30000000*365*1$=
ده میلیارد و 950 میلیون دلار فقط در بخش بنزین صرفه جویی میشود، البته کارشناسان این رقم را 15 میلیارد دلار برآورد کرده اند، منهای کودکانی که یتیم نمیشوند خانواده هایی که داغ دار نمیشوند. در صحنه تصادفی دیدم که یک نفر مچ دستش قطع شده با دست دیگر مچ قطع شده را گرفته بود و خون از دست قطع شده فواره بسته بود.
کارت بده به اوستا = نونت بده به نانوا
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
0
1
چرا مردم و كارشناسان و كارگران ايرانخودرو و سايپا حقايق را نميگويند مدير عامل جديد ايرانخودرو دستور داده در تمام جلسات پروژه ها نماينده كروز شركت كند و پروژه ها را بگيرد قراردادهاى شركتها ى قطعه ساز در ساپكو مانده و انها را به كروز واگذار ميكنند پنجاه هزار خودرو بدليل كمبود قطعه در پاركينگهاى ابرانخودرو مانده و كروز عامل اين ركود است هيچ نهادى هم رسيدگي به اين موضوع نميكند شركتهائى هستند كه قطعات را ميتوانند تامين كنند اما به دلائل نا معلوم ايران خودرو انها را با عدم پرداخت مطالبات انها تعطيل نموده است انها تعطيل شده اند و كارگرانشان بيكار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
0
1
در مدیریت قبلی همه قراردادها در اختیار شرکت عظام بود وحالا در اختیار شرکت کروز
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
0
1
فکر میکنم که اکثر مردم ایران با نظر ایشان در خصوص پایین کشیدن کرکره خودرو سازان موافقند. ورود خودرو های خارجی را ازاد کنند و در ازا ورود هر خودرو مبلغ دو ملیون تومان مازاد بر عوارض قانونی هم دریافت کنند و از محل این دریافت حقوق کارگران بیکار را پرداخت کنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
0
1
هر محل کسبی اگر صداقت و پاکدستی توش باشه هم نانش حلال است هم زندگی چندین نفر را رونق میدهد. پس مشکل فروشگاه و بنگاه و شرکت نیست بلکه صاحبانش هستند که ناپاک و دست کج و رانت خوار هستند و متاسفانه بخاطر درآمد مستقیم و بالا بیشترین رانت ها را دارد- اینکه صورت مسئله پاک بشه مثل اینه که بخاطر دعوا و خشونت در خیابانها، خیابان یا آدمها حذف بشوند- نیاز به فرهنگ داریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
0
0
همه میدون خودروسازان ایرانی چیزی جز ضرر مالی و جانی برای مردم نبوده اند و نخواهند بود.
پس با جون و مال مردم بازی بسه بگذارید تولید کنندگان خارجی هم در ایران رقابت کنند. به زور خودروهای خودتونا به مردم قالب نکنید. البته قیمت خودرو خارجی نباید به خاطر گمرک افزایش پیدا کنه اگه هم افزایش پیدا می کنه نه اینقد که آدم شاخ درمیاره. به تولید کنندگان خارجی هم در ایران نمایندگی داده بشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
0
0
این آقایی که فرمودند کارکنان شریف همه می دانند 90٪ این کارکنان اقوام و نورچشمی ها هستند که جزء مفت خوری کاری ندارند و متاسفانه به خاطر سفارشات ویژه از حقوق بالایی برخوردارند و کار فقط بر روی دوش تعدادی کارگر زحمت کش است که در خط تولید کار می کنند آیا تا بحال دیده اید ایران خودرو از طریق آگهی استخدام انجام دهد این نور چشمیها معظل خودرو سازها شده اند و همه جوره حمایت می شوند و رانت قویی را در داخل شرکت های گروه بوجود آورده اند کافیست مدارک و سوابق این افراد را بررسی کنید تا عمق فساد مشخص شود .در حقیقت روش مدیریت در خودرو سازیها از نوع پخمه سالاری می باشد به قول یکی از خودیها هرچه فرد کثیف تر و چاپلوستر باشد پست و مقامش بیشتر می شود خلاصه بگم بیماری ایران خودرو از نوع پارتی سالاری و همشهری گری و اقوام گری ها می باشد .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین