|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۱۹۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
نخست وزیر پاکستان بار دیگر با رد اتهامات اخیر دونالد ترامپ در خصوص پناه دادن افراطیون خشونت طلب و دروغگویی اسلام آباد، آن را بی‌اساس دانسته و اعلام کرد: کشورمان نیازی به کمک‌های مالی آمریکا ندارد.
 نخست وزیر پاکستان بار دیگر با رد اتهامات اخیر دونالد ترامپ در خصوص پناه دادن افراطیون خشونت طلب و دروغگویی اسلام آباد، آن را بی‌اساس دانسته و اعلام کرد: کشورمان نیازی به کمک‌های مالی آمریکا ندارد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در نخستین اظهارات توئیتری خود در سال 2018، با متهم کردن پاکستان به پناه دادن افراطیون خشونت طلب و دروغگویی اسلام آباد تهدید کرد که کمک های خارجی به این کشور را قطع می کند.

وی در نخستین توئیت خود در سال جدید میلادی نوشت: آمریکا از روی بی فکری، ظرف 15 سال گذشته بیش از 33 میلیارد دلار در قالب کمک دراختیار پاکستان قرار داده و آنها با احمق پنداشتن رهبران ما، هیچ چیز جز دروغ و فریب تحویل ما نداده اند، آنها با اندکی کمک، مامنی را در اختیار تروریست هایی که ما در افغانستان شکار می کنیم، قرار می دهند.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز پس از آن اعلام کرد که کاخ سفید همه حمایت‌های مالی خود را به پاکستان متوقف می‌کند و دولت اسلام‌آباد از گروه‌های تروریستی علیه افغانستان حمایت و میزبانی می‌کند.

'شاهد خاقان عباسی' نخست وزیر پاکستان پس از آن اظهارات، نشست کمیته امنیت ملی این کشور در خصوص اظهارات ترامپ و نشست کابینه فدرال پاکستان را درباره رویکرد رئیس جمهوری ایالات متحده تشکیل داد.

وی در آن نشست ها، اظهارات و اتهام های ترامپ را غیر قابل درک خواند و گفت:هیچ مشکلی در امنیت ملی کشور وجود ندارد.

احسن اقبال وزیر کشور دولت فدرال و وزیر برنامه ریزی و امور زیربنایی پاکستان نیز در پی آن اظهارات، در اجلاس پلیس اسلام آباد، با انتقاد از اظهارات اخیر ترامپ گفت:هیچ کس حق ندارد از پاکستان که بزرگترین اقدامات را علیه تروریسم انجام داده به عنوان دروغگو یاد کند.

وی از ملت پاکستان به عنوان مردم قابل احترام و با ارزش یاد کرد و گفت: هیچ کس حق ندارد به این ملت اتهام بزند.

وزیر دفاع پاکستان نیز با شرکت در برنامه سیاسی 'شاه زیب خانزاده' که از شبکه خبری 'جیو پاکستان' پخش شد، گفت: همکاری بین واشنگتن و اسلام‌آباد تقریبا به پایان رسیده و نمی‌توان امکان عملیات نظامی ایالات متحده در داخل خاک کشور را پذیرفت.

خرم ‌دستگیر‌خان درباره انجام عملیات نظامی یکجانبه آمریکا برای سرکوبی گروه‌های مسلح پاکستان هشدار داد و تاکید کرد: همکاری دو کشور تقریبا پایان یافته اما هنوز آمریکا 10 میلیارد دلار به پاکستان بدهکار است.

نخست وزیر پاکستان همچنین امروز سه شنبه در مصاحبه خبری با رویترز، دونالد ترامپ را فردی تند مزاج خواند و گفت: اتهامات ترامپ علیه اسلام آباد قابل قبول نیست.

به گزارش 'جیو نیوز' 'شاهد خاقان عباسی' در ادامه سخنانش گفت: سیاست‌های آمریکا علیه اسلام آباد به تضعیف جنگ علیه تروریسم منجر شده و ما قربانیان فراوانی در طول سال‌های جنگ افغانستان داده‌ایم و آمریکا حق بی‌ارزش کردن قربانی‌های ما را ندارد.

خاقان عباسی اضافه کرد: اگر واشنگتن دست به تضعیف اسلام آباد بزند مجبور می‌شود، به تنهایی علیه تروریسم اقدام و مبارزه کند.

نخست وزیر پاکستان در ادامه واکنش های خود به اظهارات ترامپ گفت:پاکستان برای نشان دادن عزم خود در مبارزه با تروریسم، به آمریکا اجازه انتقال وسایل لجستیکی را از طریق خاک کشور داد و سخنان ترامپ و توئیت‌های او که کاملا علیه پاکستان است قابل قبول نیست و به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا فردی تند مزاج است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین