|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۹۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
این دو مقام در مذاکراتشان درباره موضوعاتی شامل وضعیت یمن، توافق هسته‌ای با ایران و حملات اخیر ترکیه به مناطق کردنشین سوریه صحبت کردند.
  وزیر امور خارجه آمریکا که به لندن سفر کرده در اظهاراتش در جریان این سفر از آنچه "روابط ویژه" میان انگلیس و آمریکا خواند، دفاع کرد.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان این سفر که در پی یکسری مناقشه‌ها میان لندن و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا انجام شده بازدید محتاطانه نیز از ساختمان جدید سفارت آمریکا در شهر لندن داشت.

این بازدید او بعد از آن انجام شد که ترامپ از بازدید خودش از این ساختمان صرف نظر کرد که باعث آسیب دیدن روابط دو کشور شد.

رکس تیلرسون در جریان سفرش به انگلیس به دیدار بوریس جانسون، همتای انگلیسی خود و ترزا می، ‌نخست وزیر این کشور رفته و از لزوم شروع مجدد در روابط این دو هم‌پیمان تاریخی سخن گفت.

تیلرسون در جریان دیدارش با جانسون اظهار داشت: ما زمان زیادی را صرف صحبت درباره مسائل جهان کرده و گاهی اوقات ما اهمیت روابط خودمان را فراموش می‌کنیم.

او ادامه داد: ما باید به این روابط توجه کنیم چراکه ما برای آن ارزش قائل هستیم.

جانسون نیز گفت: روابط با آمریکا کاملا برای اقتصاد انگلیس اساسی است.

این دو مقام در مذاکراتشان درباره موضوعاتی شامل وضعیت یمن، توافق هسته‌ای با ایران و حملات اخیر ترکیه به مناطق کردنشین سوریه صحبت کردند.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرده که توافق هسته‌ای با ایران موثر است و انگلیس با آمریکا، اروپا و شرکای بین‌المللی خود برای مقابله با "رفتار اخلالگر" ایران در منطقه همکاری نزدیک خواهد داشت.

تیلرسون همچنین با ترزا می در مقر نخست وزیر انگلیس دیدار داشت و هر دوی آنها درباره مساله ایران صحبت کردند.

تیلرسون در جریان بازدیدش از ساختمان جدید سفارت آمریکا در لندن سنت تشریفات رسمی را رعایت نکرد که به گفته وزارت خارجه آمریکا علت آن تعطیلی دولت آمریکا بوده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین