کد خبر: ۱۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
ˈمحمود عباسˈ رییس تشکیلات خودگران به صورت رسمی خواستار حمایت جامعه بین المللی از دولت فلسطین در مقابل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه شد.
به گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ به نقل از تشکیلات خودگردان فلسطین، عباس روز گذشته (یکشنبه) نامه ای با مضمون فوق برای ˈبان کی مونˈ دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال کرد. این نامه را ˈرابرت سریˈ هماهنگ کننده ویژه این سازمان در امور روند صلح خاور میانه دریافت کرد.

ˈفرهان حقˈ سخنگوی سازمان ملل وصول نامه مذکور را تایید کرد.

حق در بیانیه کوتاهی اعلام کرد پیش از پاسخ، لازم است که این نامه مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

طبق اعلام سازمان آزادیبخش فلسطین، عباس همچنین خواستار اعزام هیات تحقیق و تفحص درباره حملات هوایی بی امان رژیم صهیونیستی به نوار غزه شد.

خانم ˈحنان عشراویˈ عضو ارشد سازمان ازادیبخش فلسطین پس از نشست کمیته اجرایی گفت: محمود عباس تدابیری در زمینه برخورد با اوضاع وحشتناک در غزه در نظر گرفته است.

عشراوی افزود فلسطین همچنین در جلسه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در روز دوشنبه تقاضایی را در زمینه تهیه ˈپیش نویس قطعنامه ای در سطح وزیرانˈ و تقدیم آن به شورای امنیت، ارایه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، وی از سوییس به عنوان کشور امین چهارمین کنوانسیون ژنو در زمینه حمایت از غیرنظامیان در دوران جنگ خواسته است تا امضا کنندگان این کنوانسیون را به تحریم رژیم صهیونیستی به عنوان اشغالگر فلسطین و مسوول امنیت غیرنظامیان، فرا بخواند.

فلسطین پس از به رسمیت شناخته شدن به عنوان دولت غیر عضو از سوی سازمان ملل اجازه یافته یافت تا چندین کنوانسیون بین المللی، از جمله کنوانسیون های ژنو را امضا کند.

فلسطین همچنین قرار است در نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل از کشورهای عضو بخواهد که به اوضاع وخیم غزه رسیدگی کرده و رژیم صهیونیستی را به خاطر نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر مواخذه کنند.

رژیم صهیونیستی از سحرگاه روز سه شنبه گذشته حملات وحشیانه خود را علیه نوار غزه آغاز کرده است.

بر اساس آخرین آمار، شمار شهدای فلسطینی در نتیجه این حملات به بیش از یکصد و هشتاد نفر رسیده است که تعداد زیادی از آنها زن و کودک هستند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین