|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۹
کد خبر: ۱۹۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
در حالی که پیش از این آمریکا و انگلیس بر سر تجارت مواد مخدر در افغانستان دچار اختلاف شده بودند، اما نیروهای ویژه انگلیسی ظاهرا به درخواست آمریکا بار دیگر به افغانستان اعزام شدند.
 در حالی که پیش از این آمریکا و انگلیس بر سر تجارت مواد مخدر در افغانستان دچار اختلاف شده بودند، اما نیروهای ویژه انگلیسی ظاهرا به درخواست آمریکا بار دیگر به افغانستان اعزام شدند.

اگرچه دولت باراک اوباما با اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان در سال 2014 میلادی و انجام عملیات بزرگ در هلمند دست انگلیس را از مزارع خشخاش در جنوب افغانستان کوتاه کرده بود، اما بار دیگر نظامیان ویژه انگلیسی ظاهرا به درخواست آمریکا عازم افغانستان شده‌اند.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نوشت: ارتش انگلیس شماری از نیروهای ویژه این کشور را برای آموزش نیروهای امنیتی افغان و برای مبارزه با مخالفان دولت کابل به افغانستان اعزام کرده است.

براساس این گزارش، نیروهای ویژه انگلیسی از میان بسیاری از نیروهای دیگر گزینش شدند و پیش از این نیز تجربه حضور در جنگ را داشته‌اند.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز پیش از این، اعزام 86 نظامی انگلیسی را به افغانستان تایید کرده بود.

گرچه مجموع نظامیان انگلیسی در افغانستان به 600 نفر می‌رسند، اما وزارت دفاع آمریکا خواستار مشارکت بیشتر انگلیس در ماموریت نظامی افغانستان شده است.

همچنین «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در دیدار با مقامات انگلیسی گفته بود که اعزام 85 نظامی توسط انگلیس کافی نیست، انگلیس قادر به ایفای نقش بیشتری در افغانستان است.

در ماه نوامبر نیز ارتش انگلیس شمار نیروهای اعزامی را به 150 نفر افزایش داد و این نیروها قرار شد تا در پایگاه نظامی نیروهای آلمانی در شهر مزارشریف واقع در شمال افغانستان مستقر شوند.

این در حالی است که بارها گزارش‌های از دخیل بودن آمریکا و انگلیس در تجارت مواد مخدر در افغانستان منتشر شده است و حتی برخی از منابع محلی در گذشته از درگیری نظامیان دو کشور در جنوب افغانستان خبر داده بودند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین