|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۹۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
در بررسی و تحقیقات اولیه مشخص شد کلاه‌برداران با شگرد دادن پیامک و تماس با شخص مبنی بر اینکه شماره تلفن همراه شما طی قرعه‌کشی از طریق شرکت همراه اول یا رادیو جوان برنده هزینه سفر عتبات عالیات شده‌اید افکار مجرمانه خود را جهت کلاه‌برداری از شهروندان پیاده می‌کردند.
  فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری اعضای یک باند سه‌نفره کلاه‌برداری کارت به کارت به مبلغ یک میلیارد و 320 میلیون ریال در قزوین خبر داد.

 سردار «مهدی محمودی» اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره کلاه‌برداری کارت به کارت از یک شهروند در قزوین به مبلغ 47 میلیون ریال موضوع شناسایی و دستگیری کلاه‌بردار یا کلاه‌برداران به‌صورت ویژه با تشکیل کارگروهی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در بررسی و تحقیقات اولیه مشخص شد کلاه‌برداران با شگرد دادن پیامک و تماس با شخص مبنی بر اینکه شماره تلفن همراه شما طی قرعه‌کشی از طریق شرکت همراه اول یا رادیو جوان برنده هزینه سفر عتبات عالیات شده‌اید افکار مجرمانه خود را جهت کلاه‌برداری از شهروندان پیاده می‌کردند.

وی تصریح کرد: کلاه‌برداران جهت پرداخت هزینه سفر به برندگان، افراد را به‌پای دستگاه ATM کشانده و با راهنمایی فرد و انجام عملیات بانکی جهت واریز هزینه سفر به‌جای انتقال مبلغ، از حساب شهروندان با شگردهای خاصی مبالغی برداشت و به‌حساب موردنظرشان واریز می‌کردند.

محمودی خاطرنشان کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی یک کلاه‌بردار در استان تهران شناسایی و با هماهنگی و نیابت قضایی وی در شهر پرند دستگیر شد.

وی افزود: متهم در بازجویی فنی کارآگاهان به همدستی دو فرد دیگر اعتراف و در یک عملیات غافلگیرانه هر دو متهم در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از محل دستگیری تعداد زیادی کارت عابر بانک با مشخصات افراد مختلف کشف شد.

فرمانده انتظامی استان یادآور شد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بودند ولی در مواجهه با مستندات و ادله متقن پلیس به 31 فقره کلاه‌برداری کارت به کارت به مبلغ یک میلیارد و 320 میلیون ریال از شهروندان اعتراف کردند.

محمودی یادآور شد: متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین