|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۹۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰
اشتباهات بهداشتی در واقع کارهای ساده‌ای هستند که ممکن است هر کسی در طول روز انجام دهد و نداند که همین فعالیت‌های به‌ظاهر بی‌اهمیت چه تاثیری در سلامتی وی دارد.
اشتباهات بهداشتی در واقع کارهای ساده‌ای هستند که ممکن است هر کسی در طول روز انجام دهد و نداند که همین فعالیت‌های به‌ظاهر بی‌اهمیت چه تاثیری در سلامتی وی دارد.

اگر از برخی کارهای نادرستی که روزانه انجام می‌دهید دست بردارید، می‌توانید تا حد زیادی کیفیت زندگی خود را بهبود داده و از اثرات معجزه‌آسای آن شگفت زده شوید. برای آگاهی با برخی از این اشتباهات، از شما دعوت می کنیم تا ادامه مطلب را مطالعه کنید.

جویدن ناخن برای رفع استرس
12 اشتباه بهداشتی که هر کسی در زندگی ممکن است انجام دهد
ناخن جویدن استرس را کم نمی کند
بیشتر افرادی که عادت دارند ناخن بجوند، ادعا می کنند که این کار استرسشان را کم کرده و موجب آرامششان می شود. البته گاهی جویدن ناخن هیچ دلیلی ندارد و فرد بر حسب عادت این کار را انجام می دهد. اما این کار نه تنها به ظاهر ناخن های شما صدمه می زند، بلکه برای سلامت بدنتان نیز مضر است. بهتر است از همین الان برای ترک این عادت اقدامات لازم را انجام دهید.

با جویدن ناخن شما انواع باکتری و میکروب همانند ای-کولی یا سالمونلا را وارد دهان می کنید. همچنین با انتقال ویروس HPV ممکن است خود را در معرض سرطان قرار دهید. حتی این امر به دندان ها نیز آسیب می رساند و ممکن است سبب بروز مشکلات شناختی در فرد شود.
برای تمیز کردن گوش خود به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید.
بسیاری از ما برای تمیز کردن واکس‌های داخل گوش از گوش‌پاک‌کن استفاده می کنیم. اما این فعالیت دقیقا برعکس هدف شما عمل می کند؛ یعنی به جای پاک کردن ترشحات داخلی گوش، آن ها را به بخش داخلی گوش هدایت می کنید. این امر در طولانی مدت منجر به آسیب دیدن پرده گوش شده و کم‌شنوایی را به وجود می آورد. پزشکان توصیه می کنند برای تمیز کردن گوش خود به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید.

نشستن دست‌ها پس از دستشویی
اشخاصی که پس از دستشویی دستان خود را نمی شویند در معرض ابتلا به انواع بیماری ها قرار دارند. جالب است که این تحقیقات ثابت کرده اغلب افراد از شستن دست خود پس از دستشویی گریزان هستند. اما اگر بدانید که با نشستن دست، اجازه ورود میلیون ها باکتری به بدن خود را می دهید و در نتیجه خیلی سریع بیمار می شوید، هرگز این کار ساده را ترک نخواهید کرد.
دستان خود را پس از دستشویی رفتن با آب و صابون بشویید.

عوض نکردن مسواک پس از چند ماه
مسواک یکی از بهترین بسترها برای رشد انواع باکتری هاست. از این رو، دندانپزشکان توصیه می کنند که هر دو یا سه ماه یکبار حتما مسواک خود را عوض کنید. شاید عجیب باشد اما میکروب های مسواک می تواند در کنار انواع بیماری ها، سبب بروز مشکل در قلب انسان نیز بشود.

روش مسواک زدن دندان ها
به گفته متخصصان دندانپزشکی مسواک زدن باید دست‌کم ۲ دقیقه به طول بیانجامد. شما باید دندان های خود را از همه طرف تمیز کنید و این کار در کمتر از دو دقیقه میسر نخواهد شد.

نادیده گرفتن نخ دندان
اصلا مهم نیست که در طول روز چند بار مسواک می زنید، برای زدودن همه آلودگی ها و جرم ها از دندان ها باید از نخ دندان استفاده کنید. نخ دندان احتمال باقی ماندن میکروب ها در دهان را تا حد زیادی کاهش می دهد. با همین کار ساده می توانید بدن خود را از خطر بیماری های عفونی و قلبی نجات دهید.

لایه برداری همیشگی پوست
اگر تصور می کنید تا لایه برداری هر روزه می توانید شفافیت و زیبایی را به پوست خود برگردانید، سخت در اشتباه هستید. انجام این کار به طور مداوم باعث بروز چروک و اکنه در پوست می شود. همچنین، باعث می شود تا پوست سریع تر پیر شود. بهترین فاصله زمانی برای لایه برداری برای کسانی که معتاد این کار هستند، دو بار در هفته است نه بیشتر. زیرا ضرر انجام آن به صورت روزانه بیشتر از فوایدش خواهد بود.

تمیز نکردن وسایلی که هر روز استفاده می کنید
سعی کنید هر روز وسایلی همچون کنترل تلویزیون، سوئیچ یا کلید، کیبورد کامپیوتر، موبایل و دستگیره های در را تمیز کنید.

استفاده از خمیردندان حاوی فلورای
باید بدانید که خمیردندان های حاوی فلوراید می توانند موجب خراب شدن دندان ها شوند. همچنین از جذب آلومینیوم در مغز نیز پیشگیری می کنند. کمبودآلومینیوم می تواند به بیماری آلزایمر در افراد منتهی شود.

استفاده از روبالشتی های نخی
روکش بالشت می تواند روی پوست شما و ایجاد چین و چروک موثر باشد. روبالشتی های نخی که اغلب ما از آن استفاده می کنیم، برخلاف تصور خیلی هم خوب نیست چون پوست را پیر می کند. در عوض، از روبالشتی ابریشمی استفاده کنید.

زیاد جاروبرقی کشیدن
کشیدن جاروبرقی به طور روزانه برای سلامت اعضای خانه مضر است. ویروس «نورواک» می تواند تا یک ماه در فرش های کثیف زنده بماند. بنابراین، جاروکشیدن مستمر فرش هم نمی تواند این ویروس را از بین ببرد. برای تمیز کردن فرش بهتر است از بخارشور استفاده کنید تا ویروس ها در اثر حرارت از بین بروند. همچنین توصیه می شود کسانی که هفته ای یک بار جاروبرقی می کشند، حداقل هر سه ماه یکبار کیسه جاروبرقی را عوض کنند.

زیاده روی در گرفتن ناخن ها پا
اگر ناخن های پا خود را خیلی کوتاه کنید، پوشیدن جوراب و راه رفتن برایتان مشکل خواهد شد. زیرا این امکان وجود دارد که ناخن به درستی رشد نکند و درون پوست فرو برود. بنابراین، ناخن ها را از ته نگیرید تا با درد عدم رشد ناخن هم مواجه نشوید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین