|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۹۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: سالیانه ۳۰۰۰ نفر در کشور به دلیل حریق جان خود را از دست می‌دهند.
 معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: سالیانه ۳۰۰۰ نفر در کشور به دلیل حریق جان خود را از دست می‌دهند.

محمدهادی ایازی در اجلاس سالیانه جوامع ایمن با اشاره به کاهش تلفات حوادث ترافیکی طی ۱۰ سال گذشته اظهارکرد: در سال به صورت متوسط ۳۰۰۰ فوت ناشی از حریق در کشور اتفاق می‌افتد. حدود ۳۰ هزار نفر به همین دلیل بستری می‌شوند. در حوادث رانندگی نیز سالیانه ۳۳ هزار نفر مصدوم می‌شوند. به این ترتیب اگر به‌صورت میانگین هر کدام از این مصدومان پنج روز بستری شوند باید ۵۰۰۰ بیمارستان فقط برای رسیدگی به مصدومان حوادث ترافیکی ساخته شود.

وی ادامه داد: اورژانس کشور در سال ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ماموریت انجام می‌دهد که بخش عمده‌ای از آن مربوط به حوادث تروما است. بیش از ۶۵۰ هزار مرتبه مصدومان ناشی از این حوادث توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم برای ساخت جامعه‌ای ایمن تصریح کرد: وقتی می‌دانیم کشور زلزله‌خیز است چرا ساختمان‌ها را طوری می‌سازیم که در برابر زلزله آسیب ببینند؟ یکی از نکات موثر در پیوستن ایران به شبکه جهانی جوامع ایمن، رصد و شناسایی نقاط آسیب‌خیز است. همیشه گفته می‌شود که نباید در حریم رودخانه‌ها ساختمانی ساخته شود اما هنوز مردم در این نقاط خانه می‌سازند.

ایازی اضافه کرد: استراتژی‌های موثری باید برای پاسخگویی به صدمات داشته باشیم. طی چند سال اخیر با پدیده آلودگی هوا و گرد و غبار در شهرهای کشور روبه‌رو بودایم. در خوزستان ۶۶ برابر حد مجاز آلودگی هوا وجود دارد. هنگامی که در اهواز بارندگی اتفاق افتاد به دلیل گرد و غبار موجود در هوا ۱۷ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند در حالی که بیمارستان‌های اهواز قابلیت پذیرش این تعداد بیمار را ندارد.

وی تاکید کرد: رسانه‌های ارتباط جمعی نیز در این زمینه نقش تاثیرگذاری دارند. ما در مجموعه جامعه ایمن به دنبال فرهنگ‌سازی هستیم. هر چه این اقدام گسترده‌تر انجام شود آسیب‌های ناشی از حوادث نیز کمتر می‌شوند علاوه بر آن صنعت بیمه نیز باید از ظرفیت خود برای فرهنگ‌سازی استفاده کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین