|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۹۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که افراد این گروه به نشست مقامات افغان و نیروهای خارجی در هتل بین‌المللی اینترکانتیننتال در کابل حمله کردند.
 سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که افراد این گروه به نشست مقامات افغان و نیروهای خارجی در هتل بین‌المللی اینترکانتیننتال در کابل حمله کردند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد افراد طالبان به نشست مقامات افغان و خارجی در هتل اینترکانتیننتال حمله کردند و دستکم 14 ساعت این درگیری ادامه داشت.

در این بیانیه آمده است که درگیری طالبان با نیروهای امنیتی افغان در هتل بین‌المللی اینترکانتیننتال ده‌ها کشته و زخمی از جمله اتباع خارجی را نیز به همراه داشته است.

سخنگوی طالبان تعداد مهاجمان این گروه در حمله به این هتل بین‌المللی را پنج نفر اعلام کرد که مجهز به سلاح‌های سبک و نیمه سنگین بودند.

مجاهد اظهار داشت مهاجمان این گروه با ورود به ساختمان این هتل به صورت برنامه ریزی شده اتباع کشورهایی که در افغانستان حضور نظامی دارند را هدف قرار داده است.

یکی از مهمانان هتل اینترکانتیننتال به پژواک نیز گفته که چهار مهاجم انتحاری پس از ورود به طبقات این هتل، از مردم درباره هویت و ملیت‌شان می پرسید و هدف آنها افراد خارجی‌ بودند همچنین به کسانی که از ولایت‌های قندهار و ننگرهار بودند نیز کاری نداشتند.

وی افزود: مقامات دولتی افغانستان نیز که در نشست با نیروهای خارجی در این هتل حضور داشتند هدف قرار گرفته‌اند.

سخنگوی طالبان تصریح کرد این حمله قرار بود پنجشنبه هفته گذشته انجام شود اما به دلیل جشن عروسی که در این هتل برگزار شده بود به تعویق افتاد.

مجاهد گفت شب گذشته به دلیل نشست امنیتی بین مقامات افغان و نیروهای خارجی در این هتل غیرنظامیان افغان اجازه ورود نداشتند و طالبان نیز به همین دلیل حمله کردند.

طالبان در حالی از کشته شدن ده‌ها شهروند خارجی در حمله به هتل بین‌المللی اینترکانتیننتال خبر داده است که وزارت کشور افغانستان تنها کشته شدن یک شهروند خارجی را تایید می‌کند.

بر اساس گزارش برخی از رسانه‌ها، نشستی بین مسئولان وزارت مخابرات و تکنولوژی افغانستان در این هتل در زمان حمله در حال برگزاری بوده است و رئیس مخابرات و تکنولوژی ولایت فراه نیز در این حمله کشته شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین