|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۹۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
مدیرعامل مجمع ملی ازدواج آسان جوانان گفت: وقتی در جامعه با چالش‌هایی نظیر ازدواج سفید و افزایش آمار تجرد قطعی روبرو هستیم، قطعا افزایش مبلغ وام ازدواج به تنهایی کافی نیست.
 مدیرعامل مجمع ملی ازدواج آسان جوانان گفت: وقتی در جامعه با چالش‌هایی نظیر ازدواج سفید و افزایش آمار تجرد قطعی روبرو هستیم، قطعا افزایش مبلغ وام ازدواج به تنهایی کافی نیست.
 
محمد علی محمدی نیک با بیان این مطلب افزود: اقدام دولت و دستور رئیس جمهور محترم در خصوص افزایش مبلغ وام ازدواج جوانان به ۱۵میلیون تومان در سال ۹۷ بسیار ارزنده و قابل ستایش است. اما باید توجه داشت پرداخت وام به تنهایی راه گشا و حا المسائل مشکلات جوانان نیست.

مدیرعامل مجمع ملی ازدواج آسان جوانان در ادامه گفت: در حوزه ازدواج با آسیب های اجتماعی فراوانی روبرو هستیم که مهم ترین آنها عبارتند از افزایش آمار طلاق، افزایش تعداد خانه های مجردی، افزایش آمار ازدواج سفید و افزایش آمار تجرد قطعی که برای مقابله با افزایش این موارد لازم است با بررسی علمی به برنامه ریزی اصولی بپردازیم. البته این امری فرابخشی است که مشارکت و هم افزایی تمامی دستگاه های مرتبط را می طلبد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر برای ازدواج جوانان تسهیل امر ازدواج است افزود: تسهیل ازدواج جوانان باید در کلیه استان ها فراگیر شود و فلسفه وجودی مجمع ملی تسهیل ازدواج جوانان نیز گسترش همین موضوع می باشد.البته به این موضوع تک بعدی و با نگاه صرفا اقتصادی پرداخته نشده بلکه در کناره وام و تامین اقلام جهیزیه آموزش و مشاوره نیز مد نظر است.

از سوی دیگر با طرح ماه عسل به اوقات فراغت زوجین پرداخته می شود در واقع ما به دنبال طراحی و عرضه یک بسته کامل فرهنگی، آموزشی  و اقتصادی برای زوجین جوان هستیم تا از این طریق بتوانیم علاوه بر تسهیل ازدواج جوانان با آسیب های حوزه ازدواج نیز مقابله کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین