|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۹۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
«شکل آب» ساخته «گیلرمو دل‌تورو» با کسب جایزه بهترین فیلم جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا، یکی از شانس‌های اصلی جوایز اسکار شد.
 مراسم اعطای جوایز بیست‌ونهمین دوره جوایز سینمایی انجمن کارگردانان آمریکا (PGA) در حالی برگزار شد که فیلم «شکل آب» به کارگردانی «گیلرمو دل‌تورو» در رقابت با «بیمار بزرگ»، «بازی مالی»، «پُست»، «سه بیلبورد» و «زن شگفت‌انگیز»، در نهایت جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی را از آن خود کرد.
 
فیلم فانتزی «شکل آب» که در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۷ جایزه شیر طلای بهترین فیلم را به خود اختصاص داد، در جوایز سینمایی گلدن گلوب نیز که در هفت شاخه نامزدها بود، دو جایزه بهترین کارگردانی و موسیقی متن را از آن خود کرده است.

در ۱۹ دوره از ۲۷ دوره گذشته جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا، برنده جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی با برنده اسکار بهترین فیلم یکسان بوده است اما در دو سال اخیر این طور نبوده و در حالی که جایزه اصلی (PGA) به «لالا لند» و «کسری بزرگ» رسیده اما برنده اسکار فیلم‌های «مهتاب» و «اسپاتلایت» بودند.

«مرد پرنده»، «۱۲ سال بردگی»، «آرگو»، «هنرمند»، «سخنرانی پادشاه»، «هرت لاکر»، «میلیونر زاغه‌نشین» و «جایی برای پیرمردها نیست» فیلم‌هایی هستند که در ۸ سال گذشته جایزه بهترین فیلم انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا و اسکار را کسب کرده‌اند.

در بخش بهترین انیمیشن و مستند جوایز انجمن تهیه کنندگان آمریکا در سال ۲۰۱۸ نیز به ترتیب «کوکو» محصول استودیو پیکسار و «جین» به کارگردانی «برت مورگان» برگزیده شدند.

در بخش تلویزیونی این رویداد سینمایی «قصه ندیمه» (فصل ۱) بهترین سریال درام شناخته شد و جایزه بهترین تهیه‌کنندگی سریال‌های کمدی نیز به «خانم میزل شگفت‌انگیز» رسید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین