|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۹۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۰
از خندیدن در جمع می‌ترسید، چون با گشودن دهان مبارک ردیفی از دندان‌های زرد نمایان می‌شوند؟ دهان‌تان بوی چندان خوشایندی نمی‌دهد؟ خب، این مشکلِ خیلی‌هاست. متأسفانه افراد کمی دندان‌های سالم و تمیز دارند.
 از خندیدن در جمع می‌ترسید، چون با گشودن دهان مبارک ردیفی از دندان‌های زرد نمایان می‌شوند؟ دهان‌تان بوی چندان خوشایندی نمی‌دهد؟ خب، این مشکلِ خیلی‌هاست. متأسفانه افراد کمی دندان‌های سالم و تمیز دارند.

سلامت دندان و جرم گیری آن، یکی از کلیدی‌ترین نکات در بهداشت و سلامت است. بهداشت دهان خیلی خیلی مهم است. سلامتی شما تا حد زیادی به رعایت بهداشت دهان و دندان‌تان وابسته است. اگر رسوب، جرم و پلاک‌های میکروبی روی دندان‌هایتان وجود دارد حتما باید فکری بکنید تا از بروز مشکلاتی نظیر تورم لثه‌ها، دندان درد و حساسیت‌های دندان و لثه جلوگیری کنید.

در این مقاله به جرم گیری دندان در خانه می‌پردازیم و به شما می‌گوییم که چطور با جرم گیری دندان در خانه، رسوب و پلاک‌ها را از دهان‌تان دور کنید. برای حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان باید دندان‌ها را مرتب مسواک بزنید، از نخ دندان استفاده کنید و برای چکاپ به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

مسواک زدن اشتباه می‌تواند موجب شکل‌گیری پلاک میکروبی روی دندان شود. رسوب به تدریج دندان شما را می‌پوشاند و موجب بیماری‌های لثه و دندان می‌شود. پس باید بدانید که چگونه رسوب و جرم‌ها را از دندان بزدایید. جرم گیری دندان در خانه با مواد در دسترس کمک زیادی به سلامت دهان و دندان‌تان می‌کند. با ما همراه باشید.

مرحله اول:
یک قاشق غذاخوری جوش شیرین رو با نصف قاشق چای خوری نمک در یک فنجون کوچیک باهم مخلوط کنین. مسواکتون رو با آب گرم مرطوب کنین، و اون رو داخل این محلول فرو ببرین.

مرحله دوم:
به شدت دندوناتون رو با این مخلوط مالش بدین. چند بار این کار رو انجام بدین و قورت ندین و آب دهانتون رو به بیرون بریزین و مسواک رو داخل مخلوط فرو ببرین، مالش دندوناتون رو به مدت ۵ دقیقه ادامه بدین.

مرحله سوم:
یک درپوش پر از هیدروژن پراکسید رو با نصف فنجون آب گرم مخلوط کنین. این محلول رو به مدت یک دقیقه غرغره کنین سپس تف کنین و با نصف فنجون آب سرد بشورین.

مرحله چهارم:
جرم های زرد رنگ رو با انتخاب خلال های حرفه ای نوک تیز مخصوص دندونپزشکی بخراشین. لثه ها رو نتراشین، چون که این کار باعث سوزش و آسیب احتمالی می شه. مراحل فوق باعث می شه جرم روی دندوناتون نرم بشه، و اجازه میده به راحتی از دندوناتون جدا بشه.

مرحله پنجم:
با یک پاک کننده ضد عفونی کننده دهانتون رو بشورین و برای کنترل تجمع جرم روزهای دیگه هم این کار رو تکرار کنین.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین