|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
تهران-مجلس عوام انگلیس روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد: باید به دولت حسن روحانی رییس جمهوری ایران در مورد برنامه هسته ای اعتماد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، کمیسیون روابط خارجی مجلس عوام انگلیس در این گزارش آورده است که قدرت های جهانی در حال مذاکره با ایران می توانند اعتماد داشته باشند که روحانی نماینده ای قابل اطمینان از ایران است و این نمایندگان باور دارند که او خود را واقعا به توافقی پایدار متعهد می داند.

این گزارش می افزاید: دست کم در شرایط فعلی باید به وی اعتماد کرد اما در نهایت باید بر اساس اعمال او در موردش قضاوت کرد و نه سخنانش.

کمیسیون روابط خارجی مجلس عوام انگلیس در گزارش می افزاید: چشم انداز دست یافتن به توافقی پایدار بدون اجازه به ایران برای غنی سازی احتمالا وجود ندارد اما توانایی غنی سازی ایران باید محدود باشد و افزون بر این، هر توافقی باید حق آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای نظارت های از پیش اعلام نشده و مستمر در نظر بگیرد.

این کمیسیون همچنین از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران استقبال کرده و افزوده است که تعطیلی این سفارتخانه باعث شد حضور انگلیس کمتر محسوس باشد.

گزارش کمیسیون متنفذ روابط خارجی مجلس عوام انگلیس در حالی منتشر می شود که وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی از جمله انگلیس در حال مذاکره با مقامات ایرانی در وین برای دست یافتن به توافق جامع بر سر برنامه هسته ای ایران هستند.

روابط ایران و انگلیس در ماه های اخیر بهبود یافته است و انگلیس به تازگی سفارت خود را در تهران سه سال بعد از تعطیلی بازگشایی کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین