|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۹۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه بر این باور است که آنکارا هر پیشنهادی برای مشارکت با اتحادیه اروپا را رد خواهد کرد.
 وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه بر این باور است که آنکارا هر پیشنهادی برای مشارکت با اتحادیه اروپا را رد خواهد کرد.

به گزارش رویترز، عمر سلیک وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه با رد هرگونه پیشنهاد برای مشارکت و همکاری با اتحادیه اروپا که فاقد عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا باشد، تاکید کرد: شرایط فعلی دیگر دلیلی برای ترکیه باقی نمی گذارد تا توافق مهاجرت با اتحادیه اروپا را حفظ کند.

وی در ادامه تصریح کرد: یک مشارکت ویژه یا رویکردهایی شبیه آن، ما این پیشنهادات را جدی نمی گیریم. ترکیه نمی تواند چنین پیشنهاداتی را قبول کند. هر چه نامیده شود، خواه یک مشارکت و همکاری ویژه یا همکاری علیه تروریسم، چنین پیشنهاداتی از سوی ترکیه مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه دو هفته قبل تاکید کرد که تحولات ترکیه اجازه پیشرفت در روند مربوط به الحاق آنکارا به اتحادیه اروپا را نمی دهد. مذاکرات باید تمرکز خود را تغییر دهد و به دنبال امکان نوعی از همکاری و مشارکت بین ترکیه و اتحادیه اروپا باشد که شامل عضویت در اتحادیه اروپا نشود.

اتحادیه اروپا بارها نگرانی خود را نسبت به سرکوب مخالفان و بازداشت های گسترده ای که پس از کودتای نظامی سال 2016 میلادی در ترکیه اتفاق افتاده، اعلام کرده است.

پس از کودتای نظامی ترکیه بیش از 50 هزار نفر بازداشت و 150 هزار نفر دیگر از شغل خود برکنار یا تعلیق شده اند.

ترکیه در سال 1987 میلادی درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را ارائه کرده است. ترکیه در سال 1997 میلادی صلاحیت لازم برای آغاز روند پیوستن به اتحادیه اروپا را پیدا کرد و مذاکرات برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا از سال 2005 آغاز شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین