|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۹۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
اپل در نظر دارد تا به سرمایه‌گذاری در تولید، گسترش سیستم اپ‌استور و استخدام بیش از ۲۰۰۰۰ کارمند جدید اقدام نماید. اپل اعلام کرد، طی پنج سال آینده ۳۵۰ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک خواهد کرد.
 اپل در نظر دارد تا به سرمایه‌گذاری در تولید، گسترش سیستم اپ‌استور و استخدام بیش از ۲۰۰۰۰ کارمند جدید اقدام نماید. اپل اعلام کرد، طی پنج سال آینده ۳۵۰ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک خواهد کرد.

این مبلغ کلان هم به صورت سرمایه‌گذاری‌های جدید و هم صرف هزینه‌های موجود خود در شرکت برای گسترش بخش‌ها و عرضه و تولید محصولات، وارد چرخه اقتصادی خواهد شد.

طبق خبری که شرکت منتشر کرد، سرمایه‌گذاری در سه حوزه اصلی متمرکز خواهد شد. اشتغال مستقیم توسط اپل، هزینه و سرمایه‌گذاری بر روی محصولات داخلی و تامین‌کنندگان قطعات، اقتصاد آنلاین اپ‌استور‌ها.

این بدین معنی است که اپل قصد تزریق ۳۵۰ میلیارد دلار پول نقد را به اقتصاد آمریکا ندارد. هر چند هنوز کاملا مشخص نیست که اپل چگونه به این مبلغ رسیده است. اما بخش زیادی از آن مربوط به خرید قطعات و رشد بخش نرم‌افزاری خودش است. طبق اعلامیه اپل، تنها ۷۵ میلیارد دلار از این مبلغ صرف سرمایه‌گذاری‌های جدید در زمینه تولید و صنعت و همچنین بازپرداخت‌های مالیاتی اپل خواهد شد. می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که بخش بیشتر این مبلغ سبب تاثیر‌گذاری اپل برای ایجاد یک وضعیت باثبات بر اقتصاد آمریکا و جلوگیری از رکود بیشتر و رشد نرمال آن خواهد بود.

تیم کوک مدیر عامل اپل در این خبر، اعلام کرد: "ما عمیقا به قدرت استعداد آمریکایی باور داریم و تمرکز سرمایه‌گذاری‌هایمان بر بخش‌هایی که می‌توانیم تاثیر مستقیم بر اشتغال‌زایی داشته باشیم، خواهد بود. ما برای حمایت و پشتیبانی از کشورمان و کسانی که به ما کمک می‌کنند، شدیدا احساس مسئولیت می‌کنیم”.

برخی از این سرمایه‌گذاری‌های جدید از مبلغ بازپرداخت مالیات‌ها فراهم می‌شود. که به دلیل تغییرات در قوانین دیرکرد مالیات طی سال گذشته است و اپل تخمین می‌زند بالغ بر ۳۸ میلیارد دلار شود. همچنین به عنوان بخشی دیگر از این پول نیز، شرکت بیش از ۲۵۲ میلیارد دلار پول نقد را به آمریکا جذب خواهد کرد. اپل همچنین انتظار دارد که بیش از ۳۰ میلیارد دلار نیز در طی این پنج سال به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم در ایالات متحده سرمایه‌گذاری کند. همچنین یک میلیارد دلار سرمایه گذاری برای پیشرفت و توسعه تولید، که سال گذشته اعلام شده بود به پنج میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

اپل همچنین متعهد به ایجاد ۲۰۰۰۰ شغل در طی این پنج سال است. و اعلام کرده است که برنامه‌های برای ایجاد یک فضای کاری جدید در آمریکا را دارد(که برای شروع، محل احداث کارخانه تامین و پشتیانی است). مکان دقیق آن را نیز در آینده اعلام خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین