|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۹۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
: مرحوم پدرم مسئولیت شورای انقلاب ، سرپرستی وزارت کشور و ریاست مجلس را برعهده گرفت و در این دوران فرماندهی جنگ را نیز بر عهده داشت و در زمان جنگ با دوراندیشی ساخت مترو را مطرح کرد که امروزه شاهد فعالیت هفت خط مترو در تهران و دیگر شهرهای بزرگ هستیم .
محسن هاشمی گفت:آیت‌الله هاشمی معتمدترین فرد و یکی از نزدیکترین یاران امام راحل بوده و پس از ایشان نیز مورد اعتماد مقام معظم رهبری بوده است .

 محسن هاشمی که در مراسمی که به مناسبت اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد حجتیه صبوری قائمشهر سخنرانی می‌کرد با اعلام این مطلب افزود : انعطاف پذیری ، اعتماد کردن به دیگران ، مورد اعتماد واقع شدن ، بدون ریا بودن از خصلت‌هایی است که ایشان را در میان جامعه فردی شکوفا معرفی کرده‌است .

فرزند ارشد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه خاطرنشان کرد : آیت‌الله هاشمی معتمدترین فرد و یکی از نزدیکترین یاران امام راحل بوده و پس از ایشان نیز مورد اعتماد مقام معظم رهبری بوده است .

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به مبارزات ایشان در دوران پهلوی و تشکیل بنیاد فرهنگی رفاه توسط آیت الله هاشمی در سال ۱۳۴۶ با کمک یارانی چون شهید بهشتی ، شهید باهنر و شهید رجایی ؛ انتخاب نام رفاه برای این بنیاد را نشان دهنده دغدغه های این مرد بزرگ برای رفاه حال مردم و آسایش آنان دانست .

وی در مورد تعداد دفعات زندانی شدن ایشان در طول مبارزات انقلابی‌شان گفت : آخرین بار ایشان در سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۷ در زندان بوده است که سه ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از زندان آزاد شد و به فعالیتهای مهمی در جهت پیروزی انقلاب انجام داد .

محسن هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنرانی خود خاطرنشان کرد : مرحوم پدرم مسئولیت شورای انقلاب ، سرپرستی وزارت کشور و ریاست مجلس را برعهده گرفت و در این دوران فرماندهی جنگ را نیز بر عهده داشت و در زمان جنگ با دوراندیشی ساخت مترو را مطرح کرد که امروزه شاهد فعالیت هفت خط مترو در تهران و دیگر شهرهای بزرگ هستیم .

وی در پایان سخنان خود از تمامی دست‌اندرکاران مراسم سالگرد ارتحال مرحوم هاشمی رفسنجانی تشکر کرد .

لازم به ذکر است که قرار بود در این مراسم آیت‌الله سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان به ایراد سخنرانی بپردازد ، اما به دلیل بیماری ایشان ، این سخنرانی انجام نشد .

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین