|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: در ماه های اخیر نرخ طلای سرخ با ثبات بوده و حداقل نرخ هر کیلو زعفران را 3 میلیون و 50 و حداکثر 4 میلیون و 800 هزارتومان است.
غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران از ثبات نرخ زعفران خبر داد و گفت: در ماه‌های اخیر، نرخ طلای سرخ با ثبات بوده و هیچ گونه نوسانی در بازار نداشته است.

وی حداقل نرخ هر کیلو زعفران را 3 میلیون و 50 و حداکثر 4 میلیون و 800 هزارتومان اعلام کرد.

میری قیمت طلای سرخ در بازار را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به آنکه عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است، امکان پیش بینی روند بازار در روزهای آتی وجود ندارد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به روال عادی صادرات گفت: براساس آمار نه ماهه گمرک، 147 تن و 200 کیلو زعفران با ارزش بالغ بر 210 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد رشد داشته است.

وی با اظهار نگرانی نسبت به آینده بازار زعفران تصریح کرد: با توجه به حضور رقبا در بازارهای صادراتی، متولیان امر باید از خواب خرگوشی بیدار شوند، چراکه توسعه کشت زعفران در کشورهای همسایه می تواند برای بزرگترین تولیدکننده در آینده ای نه چندان دور خطرآفرین باشد؛ هر چند میزان کنونی تولید در این کشورها به حدی نیست که بتواند با تولید زعفران ایرانی رقابت کند؛ اما وجود رقبا را نباید نادیده گرفت.

میری در خاتمه افزایش کیفیت و ثبات قیمت زعفران را راهکاری موثر برای تثبیت حضور صادرکنندگان در بازارهای هدف دانست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین