|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۹۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
گروه تروریستی داعش اخیرا با استفاده از درگیری‌ها بین ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی مسلح در استان ادلب موفق شده است چند روستا را در این استان به اشغال خود درآورد.
 به رغم اینکه گروه تروریستی داعش طی ماه‌های اخیر شکست بزرگی در سوریه متحمل شد، ولی عناصر این گروه در اقدامی غافلگیرانه در تلاش برای بازگشت دوباره به صحنه میدانی، آن هم از طریق استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه هستند.

خبرگزاری فرانسه در یادداشتی نوشت که داعش با استفاده از حملاتی ارتش سوریه در استان ادلب، قصد دارد «خلافت» فروپاشیده خود در سوریه و عراق را دوباره احیاء کند.

داعش طی این مدت حملات جسته و گریخته‌ای علیه نیروهای ارتش سوریه داشته و حتی موفق به ربایش برخی از این نیروها در استان ادلب شده است تا از این طریق جای پایی برای خود در این استان که خارج از سیطره دمشق است، باز کند.

براساس این یادداشت، داعش روز 12 ژانویه، استان ادلب را به رغم اینکه تحت سیطره «هیئة تحریر الشام» (جبهه النصره) است، «ولایت» خود خوانده است.

«ایمن جود التمیم» کارشناس مسائل مربوط به جنبش‌های جهادی می‌گوید شمار عناصر داعش در ادلب سوریه چیزی نزدیک به 100 نفر یا بیش از 1000 نفر است که از سایر مناطق سوریه به ادلب فرار کرده‌اند.

مرکز دیدبان حقوق بشر وابسته به مخالفان دولت سوریه می‌گوید گروه تروریستی داعش در ادلب 5 روستا را در اشغال خود دارد و در سایه درگیری‌های اخیر ارتش سوریه و جبهه النصره موفق به اشغال این روستاها شده است.

هم گروه تروریستی داعش و هم مرکز دیدبان حقوق بشر سوریه مدعی‌اند که چیزی نزدیک به 20 الی 30 نفر در اسارت داعش و سایر گروه‌های تروریستی هستند.

در این ارتباط، «حسن حسن»، کارشناس مرکز سیاسی خاورمیانه در واشنگتن می‌گوید به رغم اینکه عناصر داعش ناگهانی در منطقه ادلب ظهور کرده‌اند ولی احتمالا هسته‌های خاموشی از این گروه تروریستی در ادلب از گذشته حضور داشته‌اند.

ارتش سوریه از 25 دسامبر گذشته به کمک نیروهای متحد خود عملیاتی برای بازپسگیری مناطق جنوبی استان ادلب شروع کرد و قصد دارد با این عملیات جاده حلب به دمشق را به هم وصل کرده و فرودگاه نظامی «ابوالظهور» را آزاد کند.

در پایان این یادادشت آمده است، بعید است داعش با کمبود نیروها و تجهیزات در ادلب دوباره بتواند قدرت خود را بازیابد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین