|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱
کد خبر: ۱۹۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
کابینه عربستان با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران از بیانیه اخیر رئیس جمهور آمریکا در رابطه با توافق هسته ای ایران حمایت کرد.
 کابینه عربستان با طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران از بیانیه اخیر رئیس جمهور آمریکا در رابطه با توافق هسته ای ایران حمایت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری المنظار، کابینه عربستان نشستی به ریاست ملک سلمان، پادشاه عربستان در کاخ یمامه برگزار کرد و در این نشست از بیانیه اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای خروج از برجام به هم پیمانان اروپایی خود ضرب الاجل ۱۲۰ روزه داد حمایت کرد.

کابینه عربستان همچنین از گزارش سازمان ملل در رابطه با ارسال سلاح از سوی ایران به یمن و نقض مصوبه ۲۲۱۶ شورای امنیت حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، دونالدترامپ جمعه شب به وقت تهران در بیانیه‌ای در مورد برجام اعلام کرد: امروز من تعلیق تحریم‌ ایران را اعلام می‌کنم اما این در راستای تضمین توافق با متحدان اروپایی واشنگتن برای رفع نواقص توافق هسته‌ای ایران و آخرین فرصت است.

وی ادامه داد: در صورت عدم دستیابی به این توافق‌نامه (جدید)، آمریکا دیگر تمدید تعلیق تحریم‌های ایران را انجام نمی‌دهد و از توافق هسته‌ای خارج می‌شود. اگر در هر زمانی من به این نتیجه برسم که چنین توافقی قابل دستیابی نیست فورا از برجام خارج می‌شوم و هیچ کس نباید به حرف من شک کند.

ترامپ هم‌چنین به کشورهای اروپایی اعلام کرد: اگر کشورهای دیگر در طول این فرصت سه ماهه در راستای رسیدن به این توافق عمل نکنند، من توافق آمریکا با ایران را لغو می‌کنم؛ این کشورها هستند که انتخاب می‌کنند با ما همکاری نکنند و در کنار جاه‌طلبی‌های هسته‌ای و مردم ایران بمانند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز در واکنش به اظهارات ترامپ در صفحه توییترش نوشت: سیاست ترامپ و بیانیه امروز وی تلاش‌های مذبوحانه‌ای برای خدشه دار کردن یک توافق محکم چندجانبه است که همزمان بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ آن توافق را نیز به شکل مغرضانه‌ای نقض می‌نماید. برجام قابل مذاکره مجدد نیست: به جای تکرار لفاظی‌های کهنه، آمریکا باید مانند ایران به تعهداتش در برجام عمل نماید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین