|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰
کد خبر: ۱۹۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت که بودجه هشتم بهمن ماه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
 سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت که بودجه هشتم بهمن ماه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مصوبات جلسه امروز کمیسیون تلفیق، گفت: به منظور تشویق تولیدکنندگان و تسویه مطالبات بانک‌ها و موسسات مالی چنانچه مشتریان بدهی خود را از تاریخ سررسید تا پایان شهریور ۹۷ تسویه کنند، بانک‌ها و موسسات مالی و بانکی مکلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه نمایند.

وی افزود:‌ در مصوبه دیگری دولت مکلف شد بخشی از خدمات دارویی بیماران نازایی یا ناباروری را مشمول بیمه سلامت قرار داده و بخشی از هزینه بیماران متابولیک و ام‌اس و اوتیسم را همانند بیماران خاص محاسبه و پرداخت کند.

به گفته وی، در مصوبه دیگری دولت مکلف شد پروتکل مورد نیاز خدمات سرپایی عمومی و تخصصی با استفاده از راهنمای بالینی برای حداقل ۷۰ خدمت ضروری را ظرف مدت سه ماه تصویب کند. همچنین دولت مکلف شد پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر درمانی پایه برای خدمات سرپایی تخصصی را حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از تحویل اسناد ثبت شده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اجرایی کند و پرداخت به ارائه‌کنندگان خدمت در سطوح مختلف پایه را در مناطق فوق در اولویت قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ اضافه کرد: در مصوبه دیگری وزارت بهداشت با همکاری سازمان‌های بیمه‌ای پایه سلامت مکلف شد حداکثر ظرف مدت دو ماه نسبت به اصلاح نظام پرداخت برای حداقل ۱۲۰ خدمت که دارای بار مراجعه بالا و بار هزینه بالا هستند اقدام کند.

وی همچنین از مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق خبر داد که بر اساس آن دولت مجاز است در حمایت از تولید محصولات کشاورزی در قالب جبران بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی کمک‌های بلاعوض پرداخت یارانه و سایر مشوق‌ها از محل طرح‌های کمک‌های فنی و حرفه‌ای بخش کشاورزی و منابع طبیعی و آب اقدام کند.

یوسف‌نژاد همچنین یادآور شد: جلسه امروز کمیسیون تلفیق در شیفت سوم ادامه دارد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته گزارش کمیسیون تلفیق فردا تقدیم هیات رییسه مجلس می‌شود و بعد از چاپ گزارش نمایندگان هم ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خود را تقدیم هیات رییسه مجلس کنند و بودجه بعد از ۱۰ روز (یکشنبه ۸ بهمن) در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین