|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار تاسف از دور جدید عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه در ماه مبارک رمضان وقایع کنونی عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت راه حل مساله کنونی عراق همدلی است تا امثال گروه داعش را به شکست انجامد.
بگزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در سومین روز از هفته تامین اجتماعی در دیدار جمعی از کارکنان، اعضای هیأت مدیره و مدیران سازمان تأمین اجتماعی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: از خداوند می خواهم توفیق خودسازی و بهره مندی از ماه مبارک رمضان که در آن سفره بی پایان الهی اش دراختیار بشر گذاشته شده است به همگان اعطا کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سازمان تأمین اجتماعی را از جمله مهمترین خدمتگزار به طیف وسیعی از اقشار نیازمند کشور نام برد و گفت: از جمله کارهای بزرگ و قابل توجه جمهوری اسلامی ایران تأسیس سازمان تأمین اجتماعی برای دوران سخت بازنشستگی، بی سرپرستی،درمان و بیکاری است که نیروی کار،کارفرما و دولت در منابع مالی آن سهیم هستند.

وی به آسیب های وارده برپیکر سازمان تأمین اجتماعی در دولتی که با شعار عدالت برسر کار آمد،اشاره و تصریح کرد: اگر به همین ترتیب ادامه پیدا می کرد، معلوم نبود دچار چه سرنوشتی می شد و چطور باید احیا می شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به الکترونیکی شدن فرایند فعالیت ها در سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: اجرایی شدن فرآیند کارها منجر به بالا رفتن سرعت عمل گردید که نه تنها کارگشا بود بلکه موجبات راحتی و آسایش ارباب رجوع و مخاطبان این سازمان را فراهم کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از تلاش های دکتر نوربخش و همکاران در ترمیم بخش زیادی از آسیب ها تشکر کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه انسان ها باید از زمان تولد تا آخر عمر خیالشان از تأمین ضرورت های زندگی همچون تغذیه، تحصیل، بهداشت و درمان و شغل آسوده باشد،گفت:سازمان تأمین اجتماعی وظیفه بزرگی در زمینه خدمت رسانی به مردم و تأمین مواردی که اشاره شد را برعهده گرفته است که امیدوارم همواره موفق باشد و لازم است برای این هدف و تأمین بیمه عمومی دولت و مجلس اقدام کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان حوادث تلخ و اندوهبار غزه گفت: اتفاقات اخیر نوار غزه تابلوی از بدترین خشونت ها و ظلم های صهیونیست هاست که لکه ننگ جدیدی در پرونده قدرت های بزرگ جهانی و سازمان ملل از خود برجای گذاشته است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بمباران نقاط مختلف غزه توسط اسرائیل، تکرار حادثه خونین بار اخیر غزه در ماه مبارک رمضان و سکوت مجامع بین المللی را تأسف بار خواند و افزود: اسرائیل هراز چندگاهی با حمایت و کمک جریان تروریستی، سازمان ملل و آمریکا کما فی السابق مردم فلسطین را از وطن و سرزمین خود بیرون و آنها را آواره کشورهای همسایه، می کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین طی سخنانی به جنایات گروه تکفیری در عراق اشاره کرد و گفت: اینها به خیال خودشان می خواهند اسلام ناب و خلافت جهانی اسلام را تأسیس کنند، اما در واقع به دنبال از بین بردن آبروی اسلام هستند، چرا که جهان رفتارهای آنان را به اسلام نسبت می دهد و در این میان رسانه های معاند خارجی از کردار و گفتار آنان در راستای اهداف خود سوء استفاده می کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تفرقه را عامل اصلی پیشروی گروهک تروریستی در عراق خواند و افزود: همان طور که آیت الله العظمی سیستانی تأکید می کنند، همدلی و اتحاد دولت و مردم عراق در این زمینه راه گشا و زمینه ساز شکست و خروج نیروهای داعش وجدائی طلبان از عراق است.

رییس مجمع تشخص مصلحت نظام، تندروی و افراط را پایه اصلی تروریست ها برشمرد و گفت: وجود ژن های افراطی، عقده ها، اشتباهات و خیالات در نیروهای افراطی مانع بزرگی برای استقلال و قیام ملت هاست.

وی با تأکید بر اینکه بین حادثه غزه و فعالیت گروهک تروریستی داعش در عراق رابطه تنگاتنگی وجود دارد،خاطر نشان کرد:در هر دو مورد نقش صهیونیست ها بسیار برجسته و پررنگ است و باید مواظب این گونه رفتارها که تهدیدی برای جهان اسلام به شمار می روند، باشیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد:تروریسم یک ضلع مثلث از سلطه گری خارجی و استبداد داخلی است که نمی گذارد ملت ها آزاد باشند و در تبدیل بهار عربی به خزان عربی نقش بسزائی ایفا می کنند.

در ابتدای این دیدار، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت:این سازمان با 5 هزار و 100 میلیارد تومان کسری بودجه تحویل دولت تدبیر و امید شد.

نوربخش ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی حق الناس و یک نهاد خدمت رسان است که ظرف 8 سال گذشته دچار مسایل و خسارت فراوانی شده است از جمله اساسنامه آن طی 5 سال اخیر سه بار تغییر کرده است.

وی،تأمین اجتماعی را زیرساخت،هدف و از ملزومات پیشرفت و تعالی جامعه خواند و گفت: به عبارتی سازمان تأمین اجتماعی ترجمانی از شعار تدبیر و امید است چرا که با تأمین معیشت و سلامت بیمه شدگان و مستمری بگیران آرامش خاطر را برای آنها به ارمغان می آورد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین