|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۱۹۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
تحولات روی نیمکت مربیگری تراکتورسازی در 24 ساعت گذشته به شکلی پیش رفت که تمام طرفداران تبریزی اکنون در انتظار استقبال از سرمربی مشهور ترکیه‌ای هستند.
 تحولات روی نیمکت مربیگری تراکتورسازی در 24 ساعت گذشته به شکلی پیش رفت که تمام طرفداران تبریزی اکنون در انتظار استقبال از سرمربی مشهور ترکیه‌ای هستند.

مصطفی دنیزلی پیرمرد 68 ساله ساکن استانبول یک سال بعد از آخرین سمتی که در باشگاه گالاتاسرای داشت دوباره در مسیر کوچ به ایران قرار گرفت و این بار دست سرنوشت پای او را به شهری باز کرد که چند ماه پیش در شبکه TRT به تعریف و تمجید از این شهر و مردم خونگرم فوتبالی آن پرداخته بود.

نشست هیئت ‌مدیره تراکتورسازی آخرین کورسوی امید یحیی گل‌محمدی برای بازگشت به تبریز را از بین برد چون ماحصل این نشست حمایت از برنامه‌های مدیرعامل برای تقویت نیمکت با جذب مربی بزرگ خارجی بود تا سرمربی ناکام تراکتوری‌ها هیچ شانسی برای هدایت تیم نداشته باشد.

یحیی با اطلاع از همین تصمیمات بود که بلافاصله مطالباتش را بخشید تا بیشتر از این مقابل طرفداران تبریزی قرار نگیرد چون جو به نحوی رقم خورده بود که ممکن بود مخالفت با دادن استعفا برای این مربی دردسرهای دیگری رقم بزند. هیئت ‌مدیره هم روی نام مصطفی دنیزلی به عنوان گزینه اول و الکساندر نوری به عنوان گزینه آلترناتیو دست گذاشت و در این راه به مدیرعامل اختیار تام داد تا قرارداد منعقد شود.

گمانه‌زنی‌ها در خصوص مبلغ قرارداد بالای مصطفی دنیزلی یکی از محورهای اصلی قابل بحث در هیئت ‌مدیره به شرایط توافق با پیرمرد ترکیه‌ای بود. توان مالی باشگاه تراکتورسازی اجازه پرداخت مبلغ میلیون دلاری به این مربی را نمی‌داد. در این مورد آجورلو آخرین تحولات در مذاکرات یک هفته گذشته را به اطلاع هیئت ‌مدیره رساند و مدعی شد پیشنهادی که به دنیزلی ارائه شده، تا پایان فصل و رقمی در حدود 300 تا 400 هزار یورو است که دنیزلی تنها در صورت قبول آن این شانس را خواهد داشت تا هدایت تراکتورسازی را در دست بگیرد. در این راه او می‌تواند دو تن از دستیاران خود را نیز به تبریز بیاورد تا در هدایت تیم کمک‌حال دنیزلی باشند.

بیشتر سایت‌های خبری و تحلیلی ترکیه دیروز از دنیزلی به عنوان یکی از سوژه‌های اصلی خود بهره بردند و مدعی شدند این مربی تا یکی، دو روز آینده تصمیم نهایی خود برای قبول هدایت تراکتورسازی را اتخاذ خواهد کرد تا چالشی جدید در دوران مربیگری تجربه کند. سایت‌های Fotospor و FutbolArena در گزارش‌هایی پیرامون روند مذاکرات میان نمایندگان تراکتورسازی و این مربی ترکیه‌ای مدعی شدند مصطفی دنیزلی در حال فراهم کردن مقدمات سفر به ایران و نشستن روی نیمکت تراکتورسازی است تا بعد از یک سال دوری از فضای مربیگری دوباره هیجان حضور نزدیک در فوتبال را تجربه کند. حتی در این راه یکی از توئیت‌ها از فسخ قرارداد این مربی با دو شبکه معروف ترکیه به عنوان مفسر تا اوایل هفته آتی حکایت داشت که همین امر می‌تواند اثبات‌کننده تصمیم این مربی برای هدایت تراکتورسازی باشد.

با این تفاسیر می‌توان گفت مصطفی دنیزلی بعد از بازی هفته بیستم تراکتورسازی با سایپا که روز پنج‌شنبه در تبریز برگزار خواهد شد به صورت رسمی هدایت باشگاه محبوب تبریزی را بر عهده خواهد گرفت تا بعد از پاس تهران و دو مقطع با پرسپولیس برای چهارمین بار با سومین باشگاه ایرانی در لیگ برتر مربیگری کند. اتفاقی که می‌تواند دنیزلی 68 ساله را با رکوردی جالب در تاریخ ایران روبه‌رو کند چون در این صورت او تنها مربی خارجی شاغل در ایران خواهد بود که با سه باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین