|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۹۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
بحث بالا گرفته. قطر تصور می‌کرد با رأی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا کار تمام است و نمایندگان عربستان و امارات به دوحه سفر می‌کنند.
 بحث بالا گرفته. قطر تصور می‌کرد با رأی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا کار تمام است و نمایندگان عربستان و امارات به دوحه سفر می‌کنند.

دولت‌های این دو کشور اما پای خود را در یک کفش کرده‌اند که به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند تیم‌هایشان به قطر بروند. مشکل اینجاست که اسپانسر‌های پولدار لیگ قهرمانان دقیقاً از کشورهای امارات و عربستان هستند و در صورتی که آنها کنار بکشند، مشکلات زیادی برای AFC درست می‌شود و شاید حتی مجبور شوند با تفاوت زیادی مسابقات را نسبت به سال‌های گذشته برگزار کنند. این را علی کفاشیان نایب‌رئیس اول فدراسیون و عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تأیید می‌کند.

دیروز بعد از هشدار فدراسیون فوتبال امارات درباره کنار کشیدن اسپانسرهای این کشور و عربستان از تأمین هزینه‌های مسابقات، کفاشیان توضیحاتی در این باره داد: «خب این مسئله کاملاً درست است. متأسفانه این دو کشور اسپانسرهای زیاد و قدرتمندی دارند و اگر قرار باشد کنار بکشند، باید دکان را تعطیل کنند و بروند.

یک جورهایی باید با لیگ قهرمانان خداحافظی کرد.» او در این باره توضیح می‌دهد: «اسپانسرها گفته‌اند ما به این شکل کار نمی‌کنیم. AFC باید به منافع خود هم فکر کند. اگر اسپانسر بگوید پول نمی‌دهیم و کنار می‌کشیم، آن وقت مشکل پیش می‌‌آید. نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی بیفتد ولی امیدوارم مشکلات حل شود و کشورها میزبان مسابقات خودشان باشند. شاید مجبور شود دوباره با مسئله بازی در کشورهای ثالث موافقت کند.»

موضع ایران اما در این زمینه تغییری نکرده است. علی کفاشیان هم چنین مسئله‌ای را تأیید می‌کند. او در پاسخ به این سؤال که چه تغییری در مواضع ایران ایجاد شده؟ می‌گوید: «هیچ چیز؛ موضع ما همان چیزی است که قبلاً داشتیم. ایران کشور امنی است. در جلسه کمیته اجرایی که اخیراً برگزار شد، ما به خوبی دفاع کردیم و گفتیم شما باید وضعیت اضطراری که ادعا می‌کنید را بگویید. مگر در ایران جنگ داریم؟ یا در قطر جنگ شده است؟ آنها هم نتوانستند دفاعی کنند و تصمیم این شد که کشورها میزبان بازی‌های خود باشند. ما در سیاست‌مان تغییری ایجاد نکرده‌ایم و همچنان می‌گوییم باید میزبان بازی‌ها باشیم.»

اما فعلاً جنگ بالا گرفته است و به نظر می‌رسد اگر پای منافع وسط باشد، کنفدراسیون فوتبال آسیا نه تنها به سادگی ایران را قربانی می‌کند بلکه رأی می‌دهد تیم‌های عربستانی و اماراتی هم به قطر نروند و بازی‌ها در کشور ثالث برگزار شود. اسپانسرهای این دو کشور تأمین‌کننده بخش قابل توجهی از هزینه‌های لیگ قهرمانان هستند. البته از سویی شبکه beinsport که شبکه اصلی پخش رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌‌آید و در واقع تلویزیون‌های دیگر باید تصاویر را از آن بخرند، قطری است و قدرت بسیار زیادی است. آنها حق پخش تلویزیونی را پرداخت می‌کنند که مبلغ بسیار سنگینی است. جنگ اسپانسرها هم در این بین بالا گرفته است و معلوم نیست در پایان کنفدراسیون چه کسی را قربانی خواهد کرد.

منبع : خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین