|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۹۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: یکی از سه برند سامسونگ، ال‌جی یا هوآوی تا قبل از 22 بهمن مشمول طرح رجیستری می‌شود.
 مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: یکی از سه برند سامسونگ، ال‌جی یا هوآوی تا قبل از 22 بهمن مشمول طرح رجیستری می‌شود.

حمیدرضا دهقانی‌نیا امروز در یک نشست خبری گفت: درخواست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اعضای صنف فروشندگان تلفن همراه این است که از این پس از خرید گوشی تلفن همراهی که اصالت آن را نمی‌توانند احراز کنند، پرهیز کنند و قبل از خریداری گوشی تلفن همراه مطمئن شوند، گوشی تلفن قاچاق نیست و این دقت را هم در مورد گوشی‌هایی که مشمول طرح رجیستری شده و هم گوشی‌های تلفن همراهی که مشمول طرح نشده است داشته باشند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: احراز اصالت گوشی تلفن همراه از روی IMEI قابل اثبات است.

وی افزود: طرح ثبت گوشی در شبکه یا رجیستری مصداق نزدیک همکاری دولت و بخش خصوصی است و این نوع همکاری‌ها باید باشد، تا طرح‌های ملی با این ضریب نفوذ را به نتیجه مطلوب هدایت کنیم.

دهقانی‌نیا با بیان اینکه فرآیندهای دیگری هم مشمول طرح رجیستری شده است، گفت: پیش از این به فرآیند احراز اصالت کالا از طریق کد دستوری #7777* تاکید می‌شد، اما اکنون باید علاوه بر مورد ذکر شده پس از استعلام فرایند اصالت خریداران فعال سازی گوشی را انجام دهند.

وی افزود: برای این کار خریدار باید از طریق کد دستوری #7777* اقدام کند که در این سامانه گزینه دوم مربوط به فعال سازی گوشی است.

دهقانی نیا به اجرای گام سوم طرح رجیستری گوشی تلفن همراه از هفته آینده خبرداد و گفت: گام انتقال مالکیت مربوط به افرادی است که می‌خواهند گوشی خود را بفروشند و یا گوشی دست دوم خریداری کنند که بر این اساس باید تمامی مراحل اصالت کالا و فعال سازی آن انجام شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طرح رجیستری با موفقیت در حال انجام است.

وی افزود: در 9 ماهه اول سال 95 ارزش واردات رسمی گوشی موبایل 147 میلیون دلار بوده که در 9 ماهه اول سال 96 این رقم به 278 میلیون دلار رسیده و در پاییز 95 ارزش وارداتی تلفن همراه 56 میلیون دلار و در پاییز امسال ارزش وارداتی تلفن همراه به 144 میلیون دلار رسیده است.

دهقانی‌نیا اظهار داشت: براساس این آمار واردات رسمی تلفن همراه رشد 160 درصدی را تجربه کرده است.

دهقانی‌نیا از فعال شدن مرحله سوم طرح رجیستری از هفته آینده خبرداد و گفت: این مرحله در زمان خرید و فروش‌ گوشی‌های دست دوم کارایی دارد و این امکان را برای مالک فراهم می‌کند که اگر گوشی تلفن همراهش سرقت شد، بدون نیاز به مراجعه به جایگاه خاصی گوشی را از حیز انتفاع خارج کنند و حتی این امکان را به دارنده گوشی می‌دهد که بتواند تشخیص دهد گوشی سرقت شده‌اش در چه وضعیتی است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: مطابق اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همه گوشی‌ها تلفن همراهی که تا ساعت 23 و 59 دقیقه 14 آذرماه 96 روشن شده بودند و سرویس دریافت کرده‌اند، گوشی مجاز تلقی می‌شوند و سرویس مربوطه را دریافت خواهند کرد، اما این تاریخ دیگر قابل تمدید نیست.

وی افزود: روزانه تعدادی گوشی از شبکه تلفن همراه خارج می‌شود و بیش از 70 درصد گوشی‌هایی که وارد شبکه می‌شوند، فعال هستند و شناسه آنها پس از استعلام پاسخ مثبت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی که برند سامسونگ چه زمانی مشمول طرح رجیستری می‌شود، گفت: براساس برنامه تلاش می‌کنیم، قبل از بیست و دوم بهمن ماه یکی از سه برند سامسونگ، ال‌جی یا هوآوی، مشمول طرح رجیستری شود.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین