|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۹۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی هفته گذشته ، در نهایت غربت و مظلومیت آن هم توسط خانواده ایشان برگزار شد ، انتظار می رفت حاکمیت برای مردی که تمام وجودش وقف نظام و انقلاب بود حداقل در اولین سالگرد ارتحال سنگ تمام می گذاشت .
نماینده مردم رشت در مجلس گفت: برجام قابل تغییر نیست ، ایران حسن نیت خود را در برجام نشان داد.

در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی  غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی  ضمن تسلیت درگذشت شهادت گونه دریانوردان ایرانی کشتی سانچی، گفت: از صدا و سیما به دلیل پخش برنامه طنز از شبکه ۳ سیما در شرایطی که نوار مشکی عزا در کنار تصویر قرار دارد ، گله مندم و این مسئله نشان از بی توجهی صدا و سیما به احساسات مردم غمگین است .

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی افزود: دولت چین در خاموش کردن آتش کوتاهی می کرد و اراده ای برای خاموش کردن آتش نداشت،صراحتا اعلام کرد در صورت خاموش شدن آتش مواد به دریا ریخته و محیط زیست آلوده می شود.اگر دولت اراده ای با برخورد با دولت چین ندارد،مردم ورود کنند و با تحریم کالای چینی دولت ضدانسانی را متنبه کنند.

وی تصریح کرد:متاسفانه در قوانین احراز شهادت پس از جنگ،مشکلاتی وجود دارد که بایستی مرتفع شود و همه کسانی که در راه آسایش مردم اعم از اقتصادی ، سیاسی و غیره جانشان را از دست می دهند می بایست شهید فرض شوند ، همانند شهدای آتش نشان پلاسکو و یا شهدای کشتی سانچی.

جعفرزاده ایمن آبادی اضافه کرد : سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی هفته گذشته ، در نهایت غربت و مظلومیت آن هم توسط خانواده ایشان برگزار شد ، انتظار می رفت حاکمیت برای مردی که تمام وجودش وقف نظام و انقلاب بود حداقل در اولین سالگرد ارتحال سنگ تمام می گذاشت .

وی افزود : متاسفانه هرازچندگاهی مواجه با یاوه گویی های رئیس جمهور نادان و پریشان احوال آمریکا هستیم ، برجام قابل تغییر نیست ، ایران حسن نیت خود را در برجام نشان داد و اینکه ایران به جهت فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال بمب هسته ای نبوده و نیست بر هیچکس پوشیده نیست اما اگر آمریکا دست از پا خطا کند ، اقدام شجاعانه ایران در کمترین زمان ممکن در تاریخ دنیا ثبت خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: هفته گذشته مردم ایران نسبت به بعضی از کاستی ها و مشکلات اعتراضاتی داشتند ، از جمله سپرده گذاران در موسسات مالی که متاسفانه با آنها برخورد مناسبی نشد و معترضین نه خس و خاشاک بودند و نه آشغال. البته بعدها با دخالت سلطنت طلب‌ها که حدود ۴۰ سال است  با پول‌های به سرقت برده از جیب این ملت در کشورهای غربی به دنبال خوشگذرانی هستند و منافقینی که دستشان حداقل به خون ۱۷هزار ترور آلوده است به این اعتراضات نفوذ کرده و اغتشاشاتی را به وجود آوردند که به بخش اعظمی از ارکان انقلاب از جمله رهبری نظام و سردار سلیمانی ظلم بزرگی شد.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد:باید با کسانی که به اموال عمومی و بانک‌ها آسیب رساندند برخورد شود و جوانان به خصوص دانشجویانی که متناسب با اقتضائات سنی وارد این جریان شدند با رافت اسلامی برخورد و آزاد شوند .

وی افزود:ملت باید واقعیات ما را بدانند، اوضاع اقتصادی و درآمدی کشور مناسب نیست،فروش نفت خام به مصلحت نیست، آیندگان ما را نمی بخشند. مالیات بایستی اصلی ترین درآمد کشور باشد و همه باید مالیات پرداخت کنند، باید معافیت های مالیاتی که احتمالا مربوط به زمان خود بوده ،مورد تجدید نظر قرار گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: از ستاد مشترک نیروهای مسلح به جهت عدم رعایت قانون گله مندیم ،معافیت کسر از خدمت ایثارگران مصوبه قانونی مجلس است که به تایید شورای نگهبان رسیده است.معطل گذاشتن قانون مصوب مجلس و ایجاد نارضایتی در جوانان ظلم به مجلس و مردم است.

جعفرزاده ایمن آبادی افزود:با توجه به فرصت اندک تا پایان سال انتظار تسریع در اجرای معافیت فرزندان ایثارگران را داریم ،بدیهی است پس از آن مجلس با قاطعیت با خاطیان برخورد می کند

وی تاکید کرد:ازدولت انتظار داریم مطالبات به حق فرهنگیان را پرداخت کند ، عدم پرداخت بازنشستگی و دستمزد تصحیح اوراق امتحانی جای تاسف دارد.همچنین پرداخت مطالبات خانواده شهدا در اولویت قرار گیرد ؛مگر پدران و مادران شهدا چند سال دیگر میهمان ما هستند که حقوق پرستاری آنان حداقل حدود ۱۰ ماه است که پرداخت نشده است .

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت :در وزارت بهداشت چاهی ایجاد شده به نام چاه ناسلامت، هر چه پول می دهیم پر نمی شود. بخش خصوصی و تجهیزات پزشکی سالیان سال است که از حوزه وزارت بهداشت طلبکارند ، لازم است مطالبات پیمانکاران و فروشندگان کالاها به دولت هر چه سریعتر پرداخت شود .

وی اضافه کرد : در سال اقتصاد مقاومتی ، اشتغال و تولید ، دولت مانع از افزایش لجام گسیخته دلار شود ، افزایش قیمت دلار نظام تولید را بر هم ریخته و باعث افزایش شدید قیمت تمام شده کالاها شده است . به عبارتی عامل دیگری بر تعطیلی واحدهای تولیدی شده است . همچنین از کمیسیون اقتصادی مجلس انتظار داریم طرح نظام بین پولی ، بین کشورها و حذف دلار از چرخه صادرات و واردات را تهیه و هر چه سریعتر به مجلس ارائه کند .

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه نطق میان دستور خود اضافه کرد:دولت برای تنش کم آبی با توجه به نزدیکی فصل کشت اقدامی کند. بارندگی ها به شدت کاهش یافته است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین