|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۹۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
روزنامه گاردین از این پس به صورت نیم‌قطع (تبلوید) و با ظاهری ساده و وبسایت این روزنامه نیز با طراحی مجدد و فونت و لوگوی جدید در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.
نسخه کاغذی و آنلاین روزنامه بریتانیایی گاردین از قطع، لوگو و طراحی جدید صفحات خود رونمایی کرد.

روزنامه گاردین از این پس به صورت نیم‌قطع (تبلوید) و با ظاهری ساده و وبسایت این روزنامه نیز با طراحی مجدد و فونت و لوگوی جدید در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.

تغییرات ظاهری جدید گاردین از روز دوشنبه (۱۵ ژانویه) در تمامی بخش‌ها و همچنین مجلات مکمل گاردین و همچینین روزنامه «آبزِروِر» (Observer) (متعلق به گروه رسانه‌ای گاردین) اعمال شده است.

علاوه بر استفاده از فرمت تبلوید (نیم قطع) در نسخه چاپی روزنامه گاردین، وب‌سایت این نشریه نیز با تغییراتی همراه شده که در نسخه‌های موبایل، اپلیکیشن موبایل و وب قابل مشاهده است.

«کاترین واینر» ـ سردبیر گاردین ـ در پیامی که به مناسب تغییرات ظاهری در این روزنامه منتشر شد، توضیح داد: "دوره‌ای بسیار مهیج از خلاقیت، تصور و تمرکز را برای ایجاد این تغییرات پشت سر گذاشتیم و حالا از نتیجه به دست آمده هیجان‌زده‌ایم. برای ماه‌ها تیمی متشکل از مدیر بسیار خلاقمان «الکس بروئر» و سردبیران و طراحان مشغول بحث و تصحیح ظاهر جدید گاردین و همچینین دریافت بازخوردهای ارزشمند از مخاطبان بودیم".


نسخه کاغذی جدید روزنامه گاردین

همچنین فونت تیتر جدیدی برای تمامی نسخه‌های چاپی و آنلاین گاردین طراحی شده است که "گاردین هدلاین" نام دارد از سوی استودیو "Commercial Type" طراحی شده و خوانش راحت مطالب را برای مخاطبان میسر می‌کند، فونتی که «کاترین واینر» سردبیر گاردین آن را "ساده، قابل اعتماد و تاثیرگذار" توصیف می‌کند.

بَنر متمایز و آبی رنگ بالای تمامی صفحات گاردین در نسخه جدید حذف شده و لوگوی جدید روزنامه نیز به رنگ مشکلی با زمینه‌ سفید در دو خط طراحی شده است، تغییری که سردبیر گاردین معتقد است که قدرت و اعتماد جدیدی به مخاطب القاء می‌کند.

در حالی که قطع روزنامه گاردین کوچک شده اما فونت اصلی متن تغییری نکرده و تنها تغییرات جزئی در سایز و فاصله بین خطوط ایجادشده که همگی در جهت بهبود قابلیت خواندن انجام شده است.



«کاترین واینر» سردبیر گاردین

با این حال سردبیر گاردین گزارش می‌دهد که استفاده از رنگ‌های مختلف برای مطالب تکمیلی و زیرگروه‌ها همچنان به قوت خود باقی است گرچه تلاش شده از مجموعه رنگ‌هایی پررنگ ‌تر و چشمگیرتر استفاده شود.

«کاترین واینر» همچین توضیح می‌دهد: تصمیم برای تغیر اندازه روزنامه به فرمت تبلوید (نیم قطع) هفت ماه پیش و به عنوان بخشی از طرح سه ساله برای صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه‌ها تا سال ۲۰۱۹ اتخشاذ شد، تصمیمی که به صرفه‌جویی چندین میلیون پوند در سال می‌انجامد.
ش
از سوی دیگر، «دیوید پمسل» مدیر عامل گروه رسانه‌ای گاردین نیز عنوان کرد که درآمدهای حاصل از مخاطبان ما رشد خوبی داشته است و در مقایسه با گذشته خوانندگان بیشتری داریم. هم‌اکنون ما دارای بیش از ۱۵۰ میلیون مخاطب اینترنتی در ماه و بیش از ۸۰۰ هزار حامی هستیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین