|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۱۹۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
توسعه صنعت خودرو در قالب توسعه سايت هاي توليدي و توسعه محصول رخ مي دهد كه نيازمند ضرورت ها و اولويت هايي است كه متناسب با بازار خودرو و استراتژي رقابت در اين بازار شكل مي گيرد.
توسعه صنعت خودرو در چارچوب استراتژي هاي كلان كشور و همچنين اصول بنگاه داري براساس سرمايه گذاري متكي بر كسب سود و بازگشت سرمايه، امكان پذير است و اميدواريم كه همه سياسيون، مديران و متخصصان در اين راستا حركت كنند تا شاهد رشد و بالندگي اين صنعت باشيم.

صنعت خودرو از تاثيرگذارترين صنايع در كشور است كه به گواه اغلب كارشناسان موتور حركت برخي از صنايع مهم است. وقتي صنعتي به لحاظ اهميت جزو اولويت هاي توسعه صنعتي كشور بشمار مي رود به يقين در برنامه ريزي هاي كلان با نگاه ويژه و متناسب با شاخص هاي ملي به آن صنعت توجه مي شود.

توسعه صنعت خودرو در قالب توسعه سايت هاي توليدي و توسعه محصول رخ مي دهد كه نيازمند ضرورت ها و اولويت هايي است كه متناسب با بازار خودرو و استراتژي رقابت در اين بازار شكل مي گيرد.

توسعه سايت هاي توليد نيازمند سرمايه گذاري هاي كلان است كه آمايش سرزميني و شرايطي ديگر براساس منافع كلان اقتصادي نقش تعيين كننده اي در اين زمينه دارد. گاهي مشاهده مي شود كه شخصيت هاي سياسي و تاثيرگذار در بدنه دولت ها و نهادها و يا قوه مقننه براي ايجاد سايت هاي توليد خودرو در منطقه تحت امر خويش رايزني هاي گسترده اي را انجام مي دهند كه چندان با منافع ملي هم خواني ندارد كه اين امر باعث ايجاد تنش ها و كندي جريان توليد و كار در صنعت خودروسازي داخلي مي شود. مواردي از اين دست در تاسيس سايت هاي توليد خودرو در گذشته هاي دور و نزديك و در مناطق فاقد شاخص هاي ايجاد سايت و همچنين در كشورهاي ديگر به چشم مي خورد كه به گواه مديران و كارشناسان صنعت خودرو، امروزه بخش زيادي از عدم بازگشت سرمايه گذاري هاي صنعت خودرو مربوط به موارد اينچنيني است كه باعث زيان انباشته در خودروسازان داخلي شده است.

شايسته است همه سياسيون و چهره هاي تاثيرگذار در توسعه صنعت خودرو، آمايش سرزميني و همچنين فاكتورهاي تاثيرگذار در توسعه سايت هاي توليد خودرو را در راستاي سياست هاي كلان كشور مدنظر قرار دهند و از رويه هاي نامتعارف دوري كنند تا تلاش هاي آگاهان و متخصصان اين صنعت به بار بنشيند.

در طراحي و توسعه محصول خودرويي شاخص هاي مختلفي در بازار رقابتي صنعت خودرو بايد مورد نظر قرار گيرد. توليدكننده اي در توسعه محصول موفق خواهد بود كه متناسب با همه رده هاي قيمتي، محصول باكيفيت و به روز طراحي و توليد كند. از اين رو ضرورت دارد تا گروه سايپا با اتكاء به دانش و تكنولوژي هاي مشترك با خودروسازان معتبر دنيا و همچنين دانش بومي شده در طراحي و ساخت خودرو كه ماحصل سال ها تجربه در مونتاژ و توليد در شركت هاي توليدكننده قطعه و خودروي اين مجموعه است، براي طراحي و ساخت طيف وسيعي از سگمنت هاي خودرويي اقدام كند كه براساس اطلاعات منابع رسمي و غيررسمي از مركز تحقيقات سايپا، پروژه هاي متنوع و جذابي در اين مركز در حال شكل گيري و اجرا است كه نويدبخش آينده اي پراميد براي صنعت خودروي داخلي و به ويژه مجموعه خودروسازي سايپا است و چنانچه مراحل تكوين، زايش، توليد و عرضه پروژه هاي توسعه محصول سايپا بر اساس برنامه زمان بندي و نيازسنجي هاي بازار خودرو صورت گيرد، مي توان به آينده صنعت خودرو و همچنين گروه خودروسازي سايپا اميدوار بود.

امير عالي زاده

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین