|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۹۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
ما تدابیر امنیتی را علیه سازمان‌های تروریستی صرف نظر از اینکه چه طرفی پشت این گروه‌هاست اتخاذ خواهیم کرد. برای ما مهم نیست که آمریکا باشد یا هر کشور دیگری.
وزیر امور خارجه ترکیه در کانادا گفت که کشورش بدون توجه به اینکه چه کسی از تروریست‌ها حمایت می‌کند، اقداماتی را علیه این گروه‌های تروریستی انجام می‌دهد و از آمریکا خواست تا موضعش را در این باره مشخص کند.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به انتقاد از برنامه آمریکا در تشکیل یک ارتش به اصطلاح مرزی از نیروهای تحت حمایت خود در سوریه پرداخت.

وزیر خارجه ترکیه گفت: ما تدابیر امنیتی را علیه سازمان‌های تروریستی صرف نظر از اینکه چه طرفی پشت این گروه‌هاست اتخاذ خواهیم کرد. برای ما مهم نیست که آمریکا باشد یا هر کشور دیگری.

چاووش‌اوغلو افزود: ما با "ی پ گ" (یگان‌های مدافع خلق کرد) مبارزه خواهیم کرد همانطور که با پ.ک.ک مبارزه کردیم. این مساله موجودیتی برای ماست. آمریکا نمی‌تواند بیانیه‌هایی به اسم ائتلاف بین‌المللی صادر کند چرا که ما نیز از اعضای این ائتلاف هستیم.

وی در جمع خبرنگاران در ونکوور، کانادا گفت: آمریکا باید مشخص کند که می‌خواهد با متحدانش باشد یا طرف گروه‌های تروریستی را بگیرد.

وزیر خارجه ترکیه اظهار داشت، واشنگتن و غرب باید صریح باشند، بگویند آیا خواهان تقسیم سوریه هستند یا تمایل دارند تمامیت ارضی آن حفظ شود؟

اظهارات وزیر امور خارجه ترکیه در پی اعلام طرح تشکیل یک نیروی مرزی امنیتی ۳۰ هزار نفری توسط ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در روز یکشنبه مطرح شده است.

وی همچنین هشدار داد: ما بدون در نظر گرفتن این مساله که چه کسی از این گروه‌ها حمایت می‌کند، اقدامات خود را علیه این گروه‌ها انجام می‌دهیم.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به عملیات عفرین در سوریه نیز گفت که آنکارا علیه حزب یگان‌های مدافع خلق کرد در سوریه همانند پ.ک.ک در ترکیه عملیات انجام می‌دهد.

ترکیه مدت‌هاست که با حمایت واشنگتن از حزب کارگران کردستان و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه مخالف بوده و علیه آن موضع گرفته است.

چاووش‌اوغلو برای شرکت در نشست امنیت و ثبات در شبه‌جزیره کره در کاناداست.

وی با اشاره به روابط دو جانبه میان ترکیه و کانادا گفت که دو کشور متحدان خوبی هستند و به حضور سازمان تروریستی فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا در این کشور اشاره کرد و از شهروندان ترکیه‌ای در کانادا خواست تا درباره ماهیت این گروه تروریستی مقام‌های محلی را مطلع کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین