|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۱۹۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
شاید همین چند وقت پیش به یکی از آنها برخورده باشید.شاید یکی از آنها را در گروه دوستان یا خانواده‌تان داشته باشید؛ فقط هنوز نمی‌دانید! شناسایی روان پریشان و جامعه‌ستیزان کار سختی است.
آنها لباس خاصی نمی‌پوشند، یا فیلم نیست که بتوانیم نگاه آنها را از نزدیک مد نظر داشته باشیم. آنها در میان جامعه آمیخته‌اند. آنها به شکل افرادی شاد و سرحال‌اند، اما از درون تاریکی آنها را فرا گرفته. سیاهی‌ای که اگر حواستان نباشد ممکن است شما را هم دربربگیرد.

پس بد نیست که با یک سری از ویژگی‌های آنها آشنا باشید تا کمی اطلاعات‌تان بیشتر شود و حواستان را جمع‌تر کنی و یا حتی در صورت لزوم از آنها دوری کنید. در ادامه با ۱۷ دانستنی درباره‌ی روان‌پریش‌ها با ما همراه باشید.

1- یکی از ویژگی‌های کلاسیک روان‌پریش‌ها ضعف احساسی است. یک روان‌پریش نمی‌تواند در تنهایی زندگی کند. او مدام به دنبال این است که قربانی‌ای پیدا کند تا بتواند از لحاظ عاطفی از او سوءاستفاده کند.
2- آنها نمی‌توانند وفاداری و عشق را درک و تجربه کنند. آنها با بی‌احترامی به عشق می‌نگرند. از همین رو آنها قادر به تجربه عشق نیستند.
3- روان‌پریش‌ها به افراد عادی به چشم وسیله‌ای برای بازی نگاه می‌کنند، که از آنها استفاده کنند، به آنها دروغ بگویند و آزارشان دهند. این به آنها حس رضایت و تفریح موقتی میدهد.

4- روان‌پریش‌ها از کسلی و بی‌حسی رنج میبرند. آنها فاقد حس همدلی هستند. آنها دوست دارند که دیگران را گول بزنند و کنترل کنند.
5- روان‌پریش‌ها اغلب سوءاستفاده کننده‌های عاطفی‌اند، اما این بدان معنا نیست که نمیتوانند سوءاستفاده کنندگان جنسی باشند. اکثر اوقات آنها هر دو این ویژگی‌ها را دارند.
6- روان‌پریشان احساسات هم دارند؛ اما احساسات آنها با افراد معمولی متفاوت است. احساسات انها کوتاه و شدید است.

7- به عنوان مثال یک روان‌پریش جملات غمگینی درباره‌ی حماقت‌ها و بدبختی‌هایش به زبان خواهد آورد. او ممکن است اشک تمساح هم بریزد. یک روان‌‌پریش ممکن است شور و شوق نشان دهد، هیجان زده شودو یا مثل یک فرد عصبانی فریاد بزند؛ اما مسئله این است که این چیز‌ها نشان‌دهنده قوت احساساتش نیست.

8- یک روان‌پریش غم و اندوه جدی نخواهد داشت، صادق نخواهد بود، ناامیدی واقعی و شادی عمیق نخواهد داشت، و همچنین خشم حقیقی در آنها نخواهد بود.

9- روان‌پریش‌ها خشم نشان می‌دهند، اما خشم انها مطلق، ناگهانی، کوتاه و سرد است. پیش‌بینی اینکه چه چیز آنها را عصبانی می‌کند کار آسانی نیست. خشم آنها مانند افراد نرمال تحریک نخواهد شد.

10- یک چیز خیلی معمولی و بی اهمیت ممکن است خشم آنها را برانگیزد درحالی که یک مسئله جدی ممکن است هیچ تاثیری بر روی آنها نگذارد.
11- اگر موانعی بین یک روان‌پریش و اهدافش وجود داشته باشند، این موانع شخصی نیستند. هرچند این موانع غیرشخصی درواقع باعث لجبازی‌ و کله‌شقی فرد روان‌پریش می‌شوند.

12- روان‌پریش‌ها نمی‌توانند این حقیقت را بپذیرند که رفتارشان ممکن است از سوی یک قربانی پذیرفته نباشد، چرا که اعمال بد آنها همیشه برایشان مناسب و قابل توجیه است.
13- یک روان‌پریش بر این باور است که اگر او از یک نفر استفاده می‌کند، به او دروغ می‌گوید، به او خیانت کرده و کنترلش می‌کند و یا او را از بقیه جدا می‌کند، قربانی باید همیشه پذیرای این چیزها باشد.

14- روان‌پریشان اینطور باور دارند که هر اعمال بدی که انجام می‌دهند، همیشه به نفع قربانیان بوده و به خاطر خود انهاست.
15- روان‌پریش‌ها خودشان را خیلی دوست دارند؛ آنها احساس قوی‌ای نسبت به خودشان دارند اما این حس کم‌عمق است.

16- روان‌پریش‌ها متکبر هستند. آنها حس خیلی با ارزش بودن و خیلی توانا بودن دارند. آنها پر از اطمینان و اعتماد به نفس خواهند بود، اما اهداف کوتاه‌مدتی دارند و نمی‌توانند برنامه طولانی‌مدتی را برنامه‌ریزی و اجرا کنند. آنها ناشکیبا بوده و زود تحریک می‌شوند. آنها نمی‌توانند خشم و عصبانیت خود را کنترل کنند. این افراد به پیوندهای خانوادگی احترام نگذاشته و به دنبال روابط کوتاه ‌مدت‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین