|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۹۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
پنتاگون مدعی شد روسیه در سال ۲۰۱۶ یک زیردریایی بدون سرنشین با قابلیت حمل بزرگترین کلاهک هسته‌ای در جهان را آزمایش کرده است.
 پنتاگون مدعی شد روسیه در سال ۲۰۱۶ یک زیردریایی بدون سرنشین با قابلیت حمل بزرگترین کلاهک هسته‌ای در جهان را آزمایش کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی دیلی میل؛ پنتاگون در گزارش سالانه انرژی هسته ای خود مدعی شده روسیه به صورت مخفیانه یک زیردریایی هسته ای بدون سرنشین به نام «وضعیت -6» (Status-6) را در سال 2016 آزمایش کرده است.

پیشتر، روسیه آزمایش زیردریایی هسته ای بدون سرنشین را رد و آن را شایعه اعلام کرده بود. این در حالی است که پنتاگون مدعی است گزارش آزمایش زیردریایی «وضعیت -6» با کد «کنیان» (Kanyon) را از منابع مخفی دریافت کرده است.

بر اساس گزارش پنتاگون، این زیردریایی بدون سرنشین قابلیت حمل بزرگترین کلاهک هسته ای در جهان با قدرت 100 مگاتن (یک مگاتن برابر است با یک میلیون تن) را دارد و از جدیدترین فناوری حامل هسته ای که از سال 2010 در آمریکا، روسیه، چین و کره شمالی مورد استفاده بوده است، بهره می برد. «وضعیت -6» با سرعت 56 گره دریایی حرکت می کند.

پنتاگون با انتشار این گزارش ادعا کرد روسیه درصدد افزایش ذخایر هسته‌ای خود است، در حالی که آمریکا به روند حذف ذخایر اتمی خود پایبند بوده است.

وبسایت واشنگتن فری بیکن پیش از این گزارش داد مقامات امنیتی آمریکا از یک آزمایش پنهانی زیردریایی هسته ای از کلاس «سارو» در تاریخ 16 نوامبر سال 2016 خبر دادند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین