|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۹۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
اما امارات نقض حریم هوایی قطر در ۲۱ دسامبر را رد کرد و انور قرقاش، معاون وزیر خارجه امارات گفت، ادعای قطر در این باره نادرست است.
قطر امروز (دوشنبه) خبر رهگیری هواپیمای مسافربری اماراتی توسط جنگنده‌هایش را تکذیب کرد.

 به نقل از شبکه الجزیره، یک منبع مسؤول در وزارت خارجه قطر دقایقی پس از ادعای شرکت هواپیمایی امارات مبنی بر اینکه یکی از هواپیماهایش طی پرواز عادی خود به مقصد منامه توسط جنگنده‌های قطر رهگیری شده، اعلام کرد، جنگنده‌های این کشور هواپیمای مسافربری امارات را رهگیری نکرده‌اند.

این در حالی است که شرکت هواپیمایی امارات این مساله را تهدید آشکار امنیت هواپیمای مسافربری و نقض قوانین و توافق‌نامه‌های بین‌المللی دانست.

این شرکت مدعی شد، پرواز این هواپیما عادی و برنامه‌ریزی شده بوده و همه مجوزهای بین المللی لازم را گرفته بود.

به ادعای این شرکت، امارات این تهدید را رد کرده و همه اقدامات قانونی بین‌المللی لازم برای تضمین امنیت و سلامت پرواز هواپیمای مسافربری اتخاذ خواهد کرد.

وزارت خارجه بحرین نیز آنچه آن را رهگیری هواپیمای مسافربری اماراتی توسط جنگنده‌های قطری خواند، محکوم کرد.

دوحه در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷ امارات را متهم به نقض حریم هوایی قطر کرد و در این راستا شکوائیه‌ای را روز جمعه به سازمان ملل ارائه داد.

قطر تصریح کرد، تکرار حوادث این چنینی، نقض تمامیت ارضی قطر از سوی امارات و تهدید مرزها و اراضی این کشور دلیلی بر هدف مقامات امارات در راستای نقض قوانین، توافق‌نامه‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

اما امارات نقض حریم هوایی قطر در ۲۱ دسامبر را رد کرد و انور قرقاش، معاون وزیر خارجه امارات گفت، ادعای قطر در این باره نادرست است.

این رویدادها در سایه بدترین بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس رخ می‌دهد، پنج ژوئن کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین روابط خود را با قطر به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند، مساله‌ای که دوحه آن را دروغ و افترا خواند و رد کرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین