|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۹۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

همیشه پیش از سفر لازم است تا مقدماتی برای آن چیده شود. یکی از این مقدمات انتخاب یک تور مناسب است. اما به واسطه تنوع و تفاوت‌های فراوانی که بسته‌های تورهای مسافرتی دارند شاید گاهی برخی از مسافران دچار سردرگمی یا متأسفانه دچار اشتباه در انتخاب شوند.

آژانس مسافرتی و گردشگری مقتدر سیر تابان، مجری مستقیم تور استانبول، از معتبرترین ارائه کنندگان تورهای این مقصد و چارتر کننده‌ی پروازهای استانبول است که در این راهنما قصد دارد تا جهت آشنایی هر چه بیشتر مسافران و همراهان با ویژگی‌های تورهای مناسب استانبول گام بردارد تا ایشان با انتخاب بهترین و مناسب‌ترین تور سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را تجربه کنند.

رمزگشایی از تور مناسب استانبول

رمزگشایی از عبارت تور مناسب یکی از پیچیده‌ترین کارها در این صنعت است. به واسطه‌ی تفاوت سلایق، انتظارات، توقعات، امکانات و دلایل سفر و سایر عوامل دیگر ارائه‌ی یک فرمول خاص و مشخص برای این واژه امکان‌پذیر نیست! برای مثال، تورمناسب برای یک سفر نمایشگاهی بسیار متفاوت از تور مناسب برای یک سفر ماه عسل زوجی جوان است. فارغ از دلیل سفر، مهم‌ترین پارامتری که می‌تواند معنای تور مناسب را بسیار متفاوت کند بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای آن سفر است. برای سفری کم هزینه و اقتصادی تور لحظه آخری استانبول و برای سفری با بالاترین استانداردهای ممکن که هزینه‌ی مصرفی نگرانی برای فرد ایجاد نمی‌کند تور لاکچری استانبول تور مناسب است. اما این بدان معنا نیست که مطلقاً نمی‌توان تور مناسب را شناخت و انتخاب کرد بلکه این خود مسافر است که می‌بایست با در نظر گرفتن تمامی عوامل مؤثر در یک تور، واژه‌ی تور مناسب را برای خود معنا کند. اما لازم است تا مسافران آشنایی دقیقی با پارامترها و عوامل مؤثر در یک تور پیدا کنند تا توانایی انتخاب درست را بیابند. شرح این عوامل در ادامه به طور مفصل آمده است.

همچنین مسافران جهت سهولت هر چه بیشتر انتخاب تورهای مناسب می‌توانند با کانترهای مستقر در آژانس مقتدر سیر تابان تماس گرفته و با شرح کامل شرایط و خواسته‌های خود از ایشان بخواهند تا بهترین و مناسب‌ترین تور را به ایشان معرفی نمایند.


عوامل اصلی تور استانبول

بسیاری از عوامل متفاوت در انتخاب تور استانبول، اثرهای متفاوتی می‌گذارند، آژانس مقتدر سیر تابان با فراهم آوردن لیست این عوامل تلاش دارد تا همراهان خود را به منظور انتخاب دقیق‌تر راهنمایی کند.

  • زمان سفر:

این که شما در چه فصلی یا ماهی از سال را برای سفر به استانبول برگزینید، می‌تواند هزینه‌ی یک تور را تا دو برابر و حتی بیشتر، متفاوت کند. برای استانبول، فصل‌های پر ترافیک، عید نوروز و تابستان (از اواسط خرداد آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد که شهریور بالاترین قیمت را دارد) است. سایر ماه‌ها ترافیک مسافرتی عادی دارد که البته همین وضعیت هم نسبت به سایر مسیرهای مسافرتی ایرانیان، بسیار زیاد است. در تمامی ماه‌ها و با توجه به قیمت عادی همان ماه، آخر هفته‌ها و همچنین تعطیلات -به‌خصوص تعطیلات با مدت‌زمان بالا- می‌توانند روی قیمت فوق‌العاده مؤثر باشند.

فارغ از قیمت، زمان سفر می‌تواند در کیفیت سفر مؤثر باشد. آب و هوای استانبول معتدل است و دمای هوای آن، شاید اندکی از تهران خنک‌تر باشد، بنابراین بهترین زمان سفر، ۶ ماهه اول سال است، هر چند جاذبه‌های فراوان و حراج‌های آخر فصلی استانبول، در فصول پاییز و زمستان، می‌تواند مسافران را به خود به اندازه تابستان جذب کند.

  • مدت زمان اقامت:

با توجه به این‌که مسافران برای چندمین بار قصد سفر به استانبول را دارند، چه میزان امکان اختصاص زمان برای سفر را دارند و همچنین چه میزان بودجه‌ای برای سفر مد نظر گرفتند، باید مدت زمان مناسب برای خود را برگزینند. حداقل زمان‌های تور استانبول ۳ شب و ۴ روز و حداکثر آن به ۷ شب می‌رسد. اگر چه گاهی مدت‌زمان‌های بیشتر هم ممکن است برگزار شود ولی به ندرت رخ می‌دهد.

برای کسانی که بار اول به استانبول سفر می‌کنند و امکان اختصاص وقت و بودجه را دارند طبیعتاً ۳ شب زمان کافی نیست و شاید ۵ یا ۶ شب زمان مناسبی باشد اما برای آن‌ها که سفرهای متعددی به این شهر ساحلی زیبا داشته‌اند و صرفا قصد عوض کردن آب و هوایی دارند، همان ۳ شب هم می‌تواند کافی باشد.

  • خطوط هوایی:

تورهای استانبول که از تهران برگزار می‌شود به صورت هوایی برگزار می‌شود. پروازهای موجود به استانبول یکی از متنوع‌ترین و متعددترین پروازهای خروجی از ایران است. تقریباً اکثر قریب به اتفاق خطوط هوایی داخلی و بخش عمده‌ای از خطوط هوایی ترک، پرواز‌های روزانه‌ای از مقصد تهران به استانبول دارند.

قیمت پروازهای داخلی، پایین‌تر است و پروازهای ترک از قیمت بالاتری برخوردارند. در میان پروازهای داخلی خطوط هوایی زاگرس، تابان و آتا قیمتی پایین‌تر و ماهان، ایران ایر و قشم‌ایر قیمتی بالاتر از رقبای داخلی خود دارند. اما از خطوط هوایی ترک پروازهای ترکیش ایرلاین بالاترین قیمت و پروازهای اطلس جت، کرندون و سان‌اکسپرس قیمت‌های مناسب‌تری دارند. مجموعاً کیفیت پروازهای خطوط هوایی ترک، بالاتر از خطوط هوایی ایرانی است.

برای کسانی‌که قصد سفری با بالاترین کیفیت، بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی آن را دارند، مناسب‌ترین انتخاب ترکیش ایرلاین و برای کسانی که همزمان به کیفیت خوب و همچنین قیمت مناسب می‌اندیشند، بهترین گزینه خط هوایی اطلس جت است. آژانس مقتدر سیر تابان، با در اختیار داشتن پرواز چارتری روزانه‌ی خط هوایی اطلس جت به مقصد استانبول، یکی از مجریان مستقیم این تور است.

یکی دیگر از عوامل مهم در زمینه‌ی پرواز به استانبول، ساعت‌های رفت و برگشت است. مدت زمان پرواز ۳ ساعت است و ساعت‌های پروازی رفت در بعد از ظهر و ساعت‌های پروازی برگشت در صبح، می‌تواند مدت زمان حضور مسافر در استانبول را کاهش دهد. طبیعتاً ساعت‌های پروازی مناسب، هزینه‌ی بیشتری خواهند داشت.

  • محل اقامت:

از مهم‌ترین عوامل در انتخاب تور مناسب، محلی‌ست که قصد اقامت در آن را دارید. در درجه‌ی اول محله‌ای که انتخاب می‌شود، برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. در سایت مقتدر سیر تابان، به شکل مفصل محله‌های استانبول بررسی شده که امکان انتخاب را دقیق‌تر خواهد کرد.

جدای از محل‌ها، هتل‌ها و درجه‌ی آن‌ها و رتبه‌های این هتل‌ها در سایت‌های مرجع، بسیار مهم است. استانبول از آن دست شهرهایی است که هتل‌های ۳، ۴ و ۵ ستاره با کیفیت و قیمت‌های متنوع دارد که از نظر کیفیت مناسب هستند. طبیعتاً هتل‌های ۵ ستاره که در مکان‌های اصلی شهر نظیر تکسیم و بسفر هستند، از قیمت بالاتری برخوردار هستند. برای اطمینان از کیفیت هتل‌ها، می‌توانید به سایت‌هایی نظیر تریپ ادوایزر و بوکینگ کمک گرفته و امتیاز و نظرات افراد مختلف را مطالعه کنید. همچنین کانترهای فروش آژانس مقتدر سیر تابان، آمادگی راهنمایی مسافرین عزیز را خواهند داشت.


آشنایی با انواع تور استانبول

هر روز به مقصد استانبول تعداد قابل توجهی تور برگزار می‌شود، این تورها اکثراً تورهای عادی استانبول هستند که مسافران از آن‌ها بهره می‌برند. در کنار این تورها دو نوع تور لحظه آخری استانبول و تور لاکچری استانبول نیز در اکثر ایام سال برگزار می‌شود. فارغ از این موارد که بیشتر زمان‌های سال را در بر می‌گیرد برخی مناسبت‌ها، فصل‌ها خاص، زمان‌ها و اتفاقات و رویدادها نیز نوع تورهایی خاص را همراه خود دارد. به طور مثال تورهای نمایشگاهی استانبول تقریباً هر چند ماه یکبار برگزار می‌شوند که مسافران با توجه به تخصص خود در آن شرکت می‌کنند.

به گزارش ویرلن؛ در میان انواع مذکور تور لحظه آخری استانبول بسیار مورد توجه مسافران است اما گاهی مسافران دچار اشتباهاتی در مورد این تورها می‌شوند. فارغ از این که کیفیت و نحوه برگزاری این تورها هیچ تفاوتی با تورهای عادی ندارند اما چندین نکته خاص در مورد آن‌ها هست که گاه بی توجهی به آن‌ها ممکن است مسافر را دچار مشکل کند. نکته‌ی اول آن است که این تورها در همه زمان‌ها ممکن است در دسترس نباشند و در برخی فصول یا روزهای هفته امکان یافتن آن‌ها وجود نداشته باشد، بنابراین امکان برنامه‌ریزی به صورت بلند مدت برای مسافران برای این نوع تور وجود ندارد و صرفاً برای کسانی که توانایی سفر با برنامه‌ریزی کوتاه مدت را دارند به کار می‌آید. دیگر این‌که در صورت سفر به صورت گروهی با تعداد بالا احتمال این که ظرفیت مورد نیاز تأمین شود معمولاً وجود ندارد، چون این نوع تورها دارای ظرفیت محدودی هستند.

آشنایی با تورهای استانبول مقتدر سیر

استانبول از شهرهایی‌ست بسیار مورد علاقه‌ی ایرانیان است و تورهای آن بسیار مورد استقبال آن‌ها خواهد بود. با توجه به این استقبال مسافران، آژانس مقتدر سیر تابان به صورت روزانه پروازهای دو خط هوایی با کیفیت اطلس جت و قشم ایر، را به صورت چارتر در اختیار دارد و به واسطه این امر این امکان فراهم است که علاوه بر امکان ارايه بسته‌های تور با قیمت مناسب، با کیفیتی قابل اتکا به مسافران خدمات لازم ارايه شود.

در کنار این امکانات، در سایت مقتدر سیر سلسله مطالبی جهت آشنایی و استفاده کاربردی کاربران و مسافران تهیه و تنظیم شده است. این اطلاعات موجب آشنایی هر چه بیشتر و طبیعتاً تصمیم‌گیری بهتر مسافران پیش از سفر خواهد شد. همچنین مسافران در زمان سفر می‌توانند با استفاده از اطلاعات ایست راهنماها نسبت به برنامه‌ریزی خود در طول سفر اقدام کنند.

آشنایی با تورهای استانبول نوروز ۹۷

یکی از زمان‌های پر سفر در ایران عید باستانی نوروز است. با توجه به تعطیلات بلندمدت در این روزها بخش عمده‌ای از مسافران سفرهای خود را برای آن تاریخ‌ها تنظیم می‌کنند. تورهای نوروزی از اوایل دی‌ماه به بازار عرضه می‌شوند. تورهای استانبول برای نوروز نیز از اواسط دی در اختیار مسافران خواهد بود. این تورها تا میانه‌ی تعطیلات نوروزی نیز قابل خرید هستند اما نکته مهم آن است که با توجه به نکات بر شمرده شده در این متن اگر به دنبال بهترین خطوط هوایی، زمان‌های پروازی، هتل و سایر بهترین‌ها هستید تا پایان بهمن ماه فرصت خرید تور استانبول نوروز 97. در سایت مقتدر سیر را خواهید داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین