|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
رئیس جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه این جنبش، ضمن محکومیت شدید جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، از نهادها و مجامع مسئول خواست به وظایف قانونی و انسانی خود برای لغو فوری و کامل محاصره نوار غزه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم فلسطین عمل کنند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه این جنبش، ضمن محکومیت شدید جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، از نهادها و مجامع مسئول خواست به وظایف قانونی و انسانی خود برای لغو فوری و کامل محاصره نوار غزه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم فلسطین عمل کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن کامل این بیانیه که در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک منتشر شد به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

تهاجم گسترده نظامی به نوار غزه در روزهای گذشته از جمله حملات هوایی به منازل مسکونی شهروندان که تاکنون به کشته شدن ده‌ها فلسطینی از جمله زنان و کودکان و زخمی شدن صدها تن انجامیده است، بار دیگر تراژدی غمناک ملت فلسطین و نقض آشکار اصول و قواعد مسلم حقوق بین‌الملل توسط صهیونیست‌ها را به جهانیان یادآور شده است. اقدامات تجاوزکارانه اخیر، وضعیت بسیار نگران‌کننده و فاجعه‌آمیزی را بوجود آورده و صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی را در معرض خطر جدی قرار داده است.

حملات نظامی به نوار غزه، در شرایطی به وقوع می‌پیوندد که این منطقه همچنان به دلیل ادامه محاصره ظالمانه و غیرانسانی سالیان گذشته، وضعیت بغرنجی دارد و در نتیجه کمبود شدید امکانات بهداشتی و پزشکی، فلسطینیان حتی برای مداوای مجروحان حملات اخیر با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و بیم آن می‌رود با ادامه حملات و کمبود شدید امکانات انسان‌دوستانه، شاهد وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی باشیم. ضمن ابراز نگرانی عمیق در مورد بحران گسترده انسانی در نوار غزه بر ضرورت ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه فوری به مردم این منطقه تاکید می‌کنم.

اینجانب به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد، ضمن محکومیت شدید جنایات سازمان یافته، غیر قانونی و ضد انسانی علیه فلسطینیان، از همه نهادها و مجامع مسئول منطقه‌ای و بین‌المللی می‌خواهم در اسرع وقت به وظایف قانونی و انسانی خود، در راستای لغو فوری و کامل محاصره نوار غزه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم فلسطین، جلوگیری از تداوم اقدامات تجاوزکارانه و کشتار بیشتر مردم مظلوم فلسطین و تدارک مکانیسم مؤثر حقوقی بین‌المللی برای تعقیب و محاکمه جنایتکاران صهیونیست عمل نمایند.

ضمن ابراز ناامیدی عمیق از ناتوانی شورای امنیت در انجام اقدامات ضروری برای جلوگیری از تجاوزات جاری، از اعضای این شورا می‌خواهم تا سریعاً و بدون قید و شرط به وظایفشان در رابطه با خاتمه دادن به این به تجاوزات ظالمانه اقدام نمایند.

دکتر حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس جنبش عدم تعهد»
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین