|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۹۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
منابع اسرائیلی نیز اعلام کردند که نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این تماس تلفنی مکرون را به بازنگری در توافق هسته‌ای تشویق کرده است.
رئیس‌جمهورفرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر ضرورت احترام به توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای ایران و ضرورت احترام این توافق توسط تمام طرف‌ها تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است که دو طرف بر ضرورت مقابله با برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای تاکید کردند.

منابع اسرائیلی نیز اعلام کردند که نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این تماس تلفنی مکرون را به بازنگری در توافق هسته‌ای تشویق کرده است.

این منابع افزودند: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرده که اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را باید جدی گرفت و هر کس که خواستار حفظ برجام است باید آن را اصلاح کند.

به گزارش ایسنا، امانوئل مکرون،رییس جمهور فرانسه روز پنج شنبه نیز در تماس تلفنی با ترامپ و در آستانه اعلام تصمیم ترامپ در مورد برجام بر لزوم اجرای تعهد طرف‌ها در توافق هسته‌ای ایران تاکید کرده بود.

مکرون در این گفت‌وگو بر عزم فرانسه  برای اجرای سرسختانه برجام یک بار دیگر تاکید کرد و خواست تا همه طرف‌ها به آن احترام بگذارند.
همچنین وی به همتای آمریکایی خود گفته است اجرای کامل برجام باید همراه با مذاکره ایران در مورد برنامه موشکی خود باشد.

ترامپ جمعه شب به وقت تهران در بیانیه‌ای در مورد برجام اعلام کرد: امروز من تعلیق تحریم‌ ایران را اعلام می‌کنم اما این در راستای تضمین توافق با متحدان اروپایی واشنگتن برای رفع نواقص توافق هسته‌ای ایران و آخرین فرصت است.

وی ادامه داد: در صورت عدم دستیابی به این توافق‌نامه (جدید)، آمریکا دیگر تمدید تعلیق تحریم‌های ایران را انجام نمی‌دهد و از توافق هسته‌ای خارج می‌شود. اگر در هر زمانی من به این نتیجه برسم که چنین توافقی قابل دستیابی نیست فورا از برجام خارج می‌شوم و هیچ کس نباید به حرف من شک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایلاف، ترامپ هم‌چنین به کشورهای اروپایی اعلام کرد: اگر کشورهای دیگر در طول این فرصت سه ماهه در راستای رسیدن به این توافق عمل نکنند، من توافق آمریکا با ایران را لغو می‌کنم؛ این کشورها هستند که انتخاب می‌کنند با ما همکاری نکنند و در کنار جاه‌طلبی‌های هسته‌ای و مردم ایران بمانند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز  در واکنش به اظهارات ترامپ  در صفحه توییترش نوشت: سیاست ترامپ و بیانیه امروز وی تلاش‌های مذبوحانه‌ای برای خدشه دار کردن یک توافق محکم چندجانبه است که همزمان بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ آن توافق را نیز به شکل مغرضانه‌ای  نقض می‌نماید. برجام قابل مذاکره مجدد نیست: به جای تکرار لفاظی‌های کهنه، آمریکا باید مانند ایران به تعهداتش در برجام عمل نماید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین