|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۹۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰
نایب رئیس کمیسیون تلفیق از افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت در سال ۹۷ خبر داد.
مهدی فرشادان در خصوص مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر اساس مصوبات امروز دولت ملکلف شد حقوق و مزایای مستمر گروههای مختلف حقوق بگیر دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و اعضای هیئت علمی و قضات را به گونه ای افزایش دهد که متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ کمتر از ۵۰ میلیون ریال است به صورت پلکانی، نزولی به میزان ۱۰ درصد باشد به نحوی میزان رشد ۱۸ درصد خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ ماهانه بیش از ۵۰ میلیون ریال است و حقوق و مزایای مستمر مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره، روسای دستگاههای اجرایی، موضوع ماده ۵ قانون مدیریت و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و شهرداران مراکز استانها و دریافتی اعضای شوراهای اسلامی شهر مرکز استانها در سال ۹۶ افزایش نمی یابد.

فرشادان گفت: هر گونه افزایش و مزایا، فوق العاده ها و کمک هزینه ها و ایجاد کمک هزینه های جدید تحت هر عنوان و از هر محل ممنوع و تصرف غیرقانونی در اموال محسوب می‌شود و مرتکبین مشمول مجازات مقرر در ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی خواهند بود.

وی تاکید کرد: حداکثر افزایش حقوق کارکنان در سال آینده ۱۸ درصد خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود: افزایش حقوق کارمندانی که ماهانه زیر ۵ میلیون تومان دریافت می کنند به صورت پلکانی نزولی خواهد بود به نحوی که اشخاصی که حقوق آنها نزدیک به رقم ۵ میلیون در ماه است یک درصد از رشد روبرو می‌شود اما حقوق کسانی که پائین تر از این مبلغ است با رشد بیشتری در سال آینده همراه خواهد شد.

فرشادان گفت: کسانی که بالای ۵ میلیون تومان در ماه حقوق می گیرند، روسای قوای سه گانه، اعضای شورای نگهبان، معاونین رئیس جمهور، وزرا، مقامات، قضات، هیئت علمی، نمایندگان مجلس، سفرا، استانداران، معاونین وزرا، مدیران دستگاههای اجرایی، روسای موسسات و دانشگاهها، روسای شرکت های دولتی، روسای موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانکها، موسسات اعتباری، شرکت ها و بیمه های دولتی، روسای موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، بنیادها، روسای موسسات و نهادهای انقلابی، صدا و سیما، ستاد اجرایی، قرارگاههای سازندگی، در سال آینده بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق افزایش نخواهد یافت.

نماینده مردم سنندج گفت: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق، پاداش پایان خدمت کارکنان پس از ۳۰ سال حداکثر ۲۵۲ میلیون تعیین شد که نحوه محاسبه آن نیز مشخص شد.

وی ادامه داد: پاداش پایان خدمات موضوع قانون پرداخت پاداش پرداخت خدمت و بخشی از هزینه های ضروری کارکنان دولت و پاداش هایی مشابه به مقامات، روسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه از جمله وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی، حداکثر معادل ۷ برابر حداقل حقوق و مزایای موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری در ازای هر سال خدمت (تا سقف ۳۰ سال) که از لحاظ بازنشستگی و وظیفه ملاک محاسبه قرار می گیرد، خواهد بود. هرگونه پرداخت خارج از ضوابط این بند تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب و مرتکب مشمول مجازات مقرر در ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی می‌شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین