|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس از بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث خبر داد.
امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز(یکشنبه) کمیسیون متبوعش اظهار داشت: طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث در جلسه امروز کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: وقوع تصادفات ناخواسته وسایل نقلیه موتوری و پیامدهای مالی و معنوی ناشی از آن، همواره از مشکلاتی است که گریبانگیر افراد حادثه‌دیده و مقصر شده و مشکلاتی سنگین به همراه دارد که برای جبران آن باید چاره‌جویی کرد.

رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس در ادامه دائمی شدن قوانین را از نکات بسیار مهم در فرایند قانون‌نویسی ارزیابی کرد و گفت: برای استحکام یک قانون و بهره‌مندی عمومی از خدمات ناشی از قانون، لازم است که یک قانون پس از تصویب، حالت دائمی و ثابت داشته باشد.

خجسته بر همین اساس یادآور شد: با توجه به اینکه کمیسیون اصلی رسیدگی کننده به این طرح، کمیسیون اقتصادی در نظر گرفته شده، مقرر شد تا مراتب برای بررسی بیشتر و تخصصی‌تر، مراعا باقی بماند.

نماینده همدان در مجلس ادامه داد: رسیدگی به طرح اصلاح ماده 27 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی  و طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، از دیگر موارد مورد بحث در کمیسیون بود که مقرر شد نکات تخصصی آن بررسی شده و در جلسه آینده ارائه شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین اصلاح ماده 94 قانون برنامه پنجم و استثنا شدن شهرداری‌ها از این قانون نیز مورد رسیدگی قرار گرفت که مقرر شد با عنایت به عدم نیاز به قانون‌گذاری در این زمینه، موارد مورد نیاز در کمیسیون اصلی آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
srad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
0
0
خوبه ولی دستور باشه قسطیش کنن
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین