|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۹۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
با امضای تفاهمنامه تامین مالی جمعی و قانونی شدن آن، در تمامی استارت‌آپ‌ها یک جهش رخ داده است که با ایجاد مکانیزم‌های وزارتی بحث آن به صورت قانونی پیگیری می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اعتراضات به افزایش قیمت موبایل در بازار و از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شده است که این مسئله برای ما بسیار مهم است و در حال پیگیری آنها با وزارت صنعت، معدن، وزارت هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران با اشاره به تفاهمنامه امضا شده در حوزه تامین مالی جمعی گفت: کسانی که کسب و کار نوپا را راه‌اندازی می‌کنند بر اساس شیوه جدید بعد از تصویب دستورالعمل‌ها می‌توانند از طریق سایت با تامین مالی جمعی، سرمایه مورد نیاز خود را به دست آورند.

وی افزود: تامین مالی جمعی به دلیل اینکه به صورت خرد انجام نمی‌شود و به صورت عمومی است به آن تامین مالی جمعی گفته می‌شود. کسب و کارهای نوپای موفق به صورت انفجاری افزایش سرمایه دارند که برای سرمایه‌گذارانی که قصد دارند تا در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، مناسب است.

آذری جهرمی تاکید کرد: با امضای تفاهمنامه تامین مالی جمعی و قانونی شدن آن، در تمامی استارت‌آپ‌ها یک جهش رخ داده است که با ایجاد مکانیزم‌های وزارتی بحث آن به صورت قانونی پیگیری می‌شود.

آذری جهرمی افزود: تامین مالی جمعی به صورت خاص به سازمان بورس مربوط است. این مسئله با پیگیری‌های وزارت اقتصاد و وزارت کار پیگیری می‌شود. همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز وظیفه پایش و ارائه مستندات به سازمان بورس را برعهده گرفته است.

این طرح طی دو هفته آینده به تصویب شورای عالی بورس می‌رسد و به صورت فوری اجرا می‌شود. محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای شبکه‌های اجتماعی از جمله محدودیت‌ها گفت:‌ موضوع نارضایتی‌ها به مسئولان کشور که متولی تصمیم‌گیری هستند انتقال داده شده است. همه کسب و کارهای ما وابسته به پیام‌رسان‌ها نیست و تحت تاثیر موضوعات مختلف قرار نمی‌گیرد. اما این مسئله طبیعی است که وقتی کشور دچار اغتشاش می‌شود طبیعتا حتی برای کسب و کارهای آفلاین نیز محدودیت رخ می‌دهد. این مساله در همه کشورهای دنیاست.

وزیر ارتباطات در پاسخ به خبرنگار ایلنا با بیان اینکه واردات تلفن همراه اپل ۶۰۰ درصد فروش داشته است گفت: آمار شبکه ما حاکی از آن است که ۶۰ درصد گوشی‌های فعال شده در این شبکه از زمان اجرای رجیستری از مبادی رسمی وارد کشور شده است. این آمار بسیار قابل قبول است. این در حالی است که قبلا کمتر از ۵ درصد گوشی‌ها به صورت قانونی وارد کشور می‌شد. مسئله قابل توجه این است که ۴۰ درصد گوشی‌های غیرمجاز توسط مسافران وارد ایران شده  است.

وی تاکید کرد: براساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی ۵ هزار گوشی آیفون غیرفعال شده است. این می‌تواند شامل گوشی‌هایی باشد که وارد ایران شده و از ایران خارج شده است و حتی گوشی‌هایی که طی یک ماه اخیر غیرفعال شده است.

آذری جهرمی افزود: اعتراضات به افزایش قیمت موبایل در بازار و از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شده است که برای ما این مسئله بسیار مهمی است و در حال پیگیری آنها با وزارت صنعت، معدن، وزارت هستیم. از جمله عوامل افزایش قیمت باید به افزایش نرخ ارز و حذف ارز مبادله‌ای اشاره داشت که باعث گرانی تلفن همراه شده است. هفته آینده با حضور مسئولان وزارتخانه‌های ذیربط در طرح رجیستری، جلسه‌ای برگزار شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین