|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۹۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
«دورهمی» همچنین در گفت وگوهای فصل جدید، هنوز نتوانسته برگ برنده جدیدی رو کند و مهران مدیری هنوز هم همان سؤالات فصل قبل مانند «عاشق شدی؟» و «احساس خوشبختی می کنی؟» را از مهمان می پرسد.
فصل جدید «دورهمی» چند هفته ای است که آغاز شده و با تغییراتی هم همراه بوده؛ با این حال بعضی انتظاراتی که از این برنامه می رفت، آن چنان که باید و شاید، برآورده نشده است.

از طرفی غیبت سیامک انصاری و مه لقا باقری در نمایش ها و حضور سحر ولدبیگی، کیفیت نمایش ها را پایین آورده و بار طنز نمایش ها، بیشتر از قبل روی دوش سروش جمشیدی افتاده است. با وجود این که از سحر ولدبیگی به دلیل سابقه همکاری های موفق قبلی با مهران مدیری، انتظار می رفت بعد از گذشت چند هفته، در نقش خود جا بیفتد و به کیفیت نمایش ها کمک کند ولی این اتفاق نیفتاده و شخصیت او در نمایش، به شدت تحت تأثیر «قیمت» قرار گرفته است. با نگاهی به نظرات مخاطبان در شبکه های اجتماعی هم می توان دریافت استقبال از این بازیگر و نقشی که بازی می کند، از مه لقا باقری کمتر است و عملاً نتوانسته به موفقیت دست پیدا کند. با وجود این که نمایش ها و گفت وگوهای «دورهمی» در فصل جدید، هنوز به جایگاهی که باید، نرسیده، اما این شب ها استندآپ کمدی های مهران مدیری در اوج قرار دارد و در شب های پایانی هفته، شبکه های اجتماعی را می ترکاند. او با جایگاه و اعتمادی که میان مخاطبان و همچنین مسئولان تلویزیون دارد، می تواند کنایه های سنگینی به سلبریتی ها و مسئولان بزند و از طرفی با نزدیک شدن به روزپخش، راحت تر می تواند به وقایع اجتماعی - سیاسی واکنش نشان دهد. با این که فصل سوم، از فصول قبلی تندوتیزتر شده، اما واکنش های منفی به استندآپ های او آن قدر خفیف است که عملاً می توان آن ها را ندیده گرفت؛ موضوعی که در برنامه های هفته اخیر هم مشخص شد و به رغم آن که کنایه های او به حافظ ناظری و بهاره رهنما در شبکه های اجتماعی پربازدید و حسابی دست به دست شد، اما بازتاب منفی نداشت.

مهمانانی که در تراز «دورهمی» نیستند

با این حال، هرچقدر مهران مدیری در استندآپ های خود موفق است، بقیه برنامه از ضعف های عدیده ای رنج می برد. پیشتر هم در بررسی دو قسمت اول فصل جدید «دورهمی» درباره گفت وگوها و مهمانان مهران مدیری نوشته و در همان گزارش هم ابراز امیدواری کرده بودیم که تراز مهمانان، در ادامه بالاتر برود. با این حال نه تنها وضعیت بهتر نشده، که در مواردی بدتر هم شده. با شرایط پیش آمده، از هر پنج مهمانی که به «دورهمی» می روند، به زحمت می توان یک نفر را پیدا کرد که در تراز حضور در برابر مهران مدیری و چنین برنامه پربیننده ای باشد. در هفته هایی که از فصل سوم گذشته، شاهد حضور حمید هیراد، مجید و نیکی مظفری، دال بند، علی اوجی و نرگس محمدی، نیوشا ضیغمی، علیرام نورایی، مهدی دارابی و الهه حصاری بوده ایم؛ مهمانانی که از جنس چهره های روتین تلویزیونی هستند و احتمالاً حاضرند در هرکدام از برنامه های تلویزیونی که از آن ها دعوت کنند، حضور داشته باشند. در حالی که توقع از مهران مدیری و «دورهمی» این نیست. حضور مدیری به عنوان گفت وگوکننده، وزنی به «دورهمی» می دهد که احتمالاً تنها با «خندوانه» و رامبد جوان قابل مقایسه است. با این حال «دورهمی» به محل حضور و دیده شدن چهره هایی تبدیل شده که دیدن شان روی آنتن تلویزیون، هیچ شوقی در مخاطب ایجاد نمی کند. در واقع به جای این که مهمان برنامه، برگ برنده «دورهمی» باشد، باز هم این مهران مدیری است که مخاطبان را پای تلویزیون نگه می دارد. در حالی که از «دورهمی» انتظار می رود با توجه به سابقه و جایگاهی که مهران مدیری در تاریخ سینما و تلویزیون پس از انقلاب داشته، بتواند ستاره های پرفروغ سینما مانند شهاب حسینی، پرویز پرستویی، لیلا حاتمی و امثالهم را به تلویزیون بکشاند، نه خواننده پاپی که با انتشار سه قطعه موسیقی در اوایل امسال، مشهور شده و هنوز هم راهی به استیج کنسرت پیدا نکرده است!

مسیر گفت وگو، مانند سابق

«دورهمی» همچنین در گفت وگوهای فصل جدید، هنوز نتوانسته برگ برنده جدیدی رو کند و مهران مدیری هنوز هم همان سؤالات فصل قبل مانند «عاشق شدی؟» و «احساس خوشبختی می کنی؟» را از مهمان می پرسد. اگرچه این روش و سؤالات که ذکر آن رفت، هنوز هم برای مخاطب جذاب هستند، اما از «دورهمی» انتظار می رود با ایده های خلاقانه ای که اتفاقاً در تخصص مهران مدیری هم هست، طرحی نو در گفت وگوها دراندازد و نسبت به برنامه های فصل قبل، متفاوت عمل کند. این اتفاق در برنامه پنج شنبه شب و گفت وگو با مرجان محتشم باز هم دیده می شد و حتی نوعی بی هدفی را به ذهن متبادر می کرد؛ تا جایی که محتشم مسائلی مانند غمگین بودن و دوری خودخواسته اش از سینما و تلویزیون را چندین بار مطرح کرد. به علاوه با پاسخ های مبهمی که به برخی سؤالات مدیری می داد، مخاطب را گیج می کرد و مهران مدیری نیز به دلایلی که بر ما پوشیده است، تلاشی برای ابهام زدایی نمی کرد.

منبع : خراسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین