|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۹۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
در روزهای اخیر نمایندگان دولت و کنگره آمریکا در مورد آینده برجام مذاکراتی داشته‌اند. اعضای تندرو کنگره به ویژه از حزب جمهوریخواه، خواستار خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران هستند.
بی بی سی نوشت: دونالد ترامپ به تعلیق تحریم های ایران در قالب توافق هسته ای ادامه خواهد داد تا برجام از بین نرود.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛این شبکه خبری در ادامه آورده است: با این حال، ترامپ به نظر می رسد به دنبال تعیین ضرب الاجلی برای کنگره و متحدان اروپایی امریکاست تا در آن دوره توافق هسته ای اصلاح شود، در غیر اینصورت واشنگتن آن را ترک می کند.

مشاوران ارشد کاخ سفید می گویند ترامپ احتمالا مجموعه ای از تحریم ها را که شرکت های ایرانی و برخی اشخاص را هدف قرار می دهد اعلام می کد.

به گفته منابع خبری، در روزهای اخیر نمایندگان دولت و کنگره آمریکا در مورد آینده برجام مذاکراتی داشته‌اند. اعضای تندرو کنگره به ویژه از حزب جمهوریخواه، خواستار خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران هستند.

در مقابل، اعضای میانه‌رو به ویژه از حزب دموکرات از تمدید برجام حمایت می‌کنند و خواستار تصویب طرحی هستند که مانع از آن شود که رئیس جمهوری بدون تایید کنگره از برجام خارج شود. به گفته همین منابع،  ترامپ مایل است قوانین مربوط به تحریم‌ها به نحوی تغییر یابد که رئیس جمهوری ملزم نباشد هر ٩٠ روز یکبار برجام را تایید کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین