کد خبر: ۱۹۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
اکثر زمان خود را بر روی میز کار می‌گذرانید؟ آیا این امر موجب شده که خسته و تنبل شوید؟ اگرچه نشستن پشت میز کار تنها روشی است که می‌توانید کار خود را انجام دهید اما از مضرات متعددی برای شما، خصوصاً در بلندمدت، برخوردار است.
اکثر زمان خود را بر روی میز کار می‌گذرانید؟ آیا این امر موجب شده که خسته و تنبل شوید؟ اگرچه نشستن پشت میز کار تنها روشی است که می‌توانید کار خود را انجام دهید اما از مضرات متعددی برای شما، خصوصاً در بلندمدت، برخوردار است.

با ما در نت‌نوشت همراه باشید تا ۵ روش برای داشتن فعالیت در محل کار به افراد بی تحرک معرفی کنیم. با انجام این ۵ روش، از خطرات ناشی از نشستن پشت میز برای افراد بی تحرک کاسته شده و بر سلامتی شما افزوده می‌شود.

۱- فعالیت بر روی میز کار:
برخی شرکت‌ها و یا دفاتر اداری از ساعت کاری مناسبی برخوردارند و وقت آزادِ قابل قبولی برای کارمند خود باقی می‌گذارند، به گونه‌ای که کارمند می‌توان یک الی دو ساعت از این وقت آزاد را صرف رفتن به باشگاه کند. با این حال، برخی شرکت‌ها نیز هستند که ساعات کاری‌شان به گونه‌ای است که کارمند آن‌چنان وقت آزاد ندارد. از آن‌جا که نشستنِ طولانی‌مدت بر روی صندلی می‌تواند موجب محدود شدن جریان خون شده و درد عضلات را به همراه داشته باشد، لذا اگر شما نیز جزو کارمندان یکی از این‌گونه شرکت‌ها هستید، و یا به هر دلیل وقت کافی برای ورزش ندارید و از جمه افراد بی تحرک هستید، می‌توانید در حین کار ورزش کنید و فعالیت داشته باشید.
برای داشتنِ فعالیت روزانه نیازی نیست حتماً هر روز ورزش سخت و فعالیتی شدید را تجربه کنید. خیر! در همان محل کار می‌توانید برخی فعالیت‌های ساده، همچون حرکات کششی، را انجام دهید و موجب بهبود خلق و خو و افزایش انرژی خود شوید.

۲- پیاده رفتن تا محل کار:
با وجود آن که ممکن است محل زندگی شما به محل کارتان نزدیک نباشد، اما می‌توانید نقطه‌ای مشخص را برای آغاز پیاده روی تا محل کار انتخاب کنید و هر روز آن فاصله را تا محل کار پیاده بروید. با این کار می‌توانید مقدار مورد نیاز فعالیت روزانه را انجام دهید. همچنین یک اتومبیل از اتومبیل‌های سطح شهر کمتر می‌شود و به این ترتیب می‌توانید به حفظ محیط‌ زیست نیز کمک کنید.
با وجود آن که استفاده از پله‌ها امری نیست که خواهان آن باشید، خصوصاً اگر دیر به محل کار برسید، اما همین کار، یعنی استفاده از پله‌ها و عدم استفاده از آسانسور، نیز موردی است که می‌تواند موجب افزایش فعالیت روزانه‌ی شما شده و انرژی‌تان را افزایش دهد.

۳- برخاستن از صندلی به صورت مکرر:
نشستن طولانی‌مدت می‌تواند موجب خستگی و ملال شما شود و نتیجتاً کاهش بهره‌وری‌تان را به همراه داشته باشد. بنابراین سعی کنید در طی ساعات کاری، بارها و بارها از جای خود برخیزید و با همکاران خود گفتگویی داشته باشید. این مورد ممکن است در ابتدا به عنوان یک اتلاف وقت نگریسته شود، اما اینگونه نیست و موجب بهبود وضعیت ذهنی‌تان شده و از خسته شدن زودهنگام‌تان جلوگیری می‌کند.

۴- نشستن بر روی توپ باشگاهی:
نشستن بر روی صندلی اداری مضرات خاص خود را به همراه دارد و موجب خسته شدن‌تان می‌شود. لذا به جای صندلی اداری سعی کنید از یک توپ باشگاهی استفاده کنید و در حین کار بر روی آن بنشینید. این کار موجب پیشگیری از درد پشت شده و باعث می‌شود که در حین کار نیز کالری‌های اضافی را بسوزانید. همچنین نشستن بر روی یک توپ باشگاهی در حین کار سرگرم‌کننده است و احساس بهتری را به نسبت نشستن بر روی صندلی اداری به همراه دارد.

۵- ایستاده کار کردن:
عموماً کارها به صورت نشسته بر روی میز انجام می‌شوند، اما می‌شود گاهی ایستاده کارها را انجام داد. سعی کنید در هر ساعت چند دقیقه ایستاده کار کنید تا از خطرات ناشی از نشستن طولانی‌مدت، مانند دیابت و مشکلات قلبی، کاسته شود. افزون بر این، ایستاده کار کردن در کالری‌سوزی نیز مفید است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین