|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۱۹۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
به دنبال اعلام رهبران آمریکا و ژاپن برای گسترش همکاری های نظامی، توکیو اعلام کرد با واشنگتن برای خرید سامانه ضد موشکی بالستیک به توافق رسیده است.
به دنبال اعلام رهبران آمریکا و ژاپن برای گسترش همکاری های نظامی، توکیو اعلام کرد با واشنگتن برای خرید سامانه ضد موشکی بالستیک به توافق رسیده است.

دولت ژاپن بابت آزمایش های موشکی کره شمالی بر فراز خاک خود ابراز نگرانی کرده و افزوده است به دنبال خرید چنین سامانه هایی برای رهگیری و هدف قرار دادن این موشک هاست.

روزنامه ژاپن تودی در این باره نوشت:دولت آمریکا فروش این موشک های ضد بالستیک را به ژاپن تصویب کرده و هدف اصلی از این کار مقابله با برنامه های موشکی بالستیک کره شمالی است.

فروش سامانه ضد موشکی بالستیک به ژاپن از سوی آمریکا در حالی اعلام می شود که مقام های ارشد دو کره در منطقه مرزی دو کشور برای نخستین بار در دو سال گذشته مذاکراتی برای کاستن از تنش ها برگزار کردند.

ژاپن می گوید که کره شمالی تاکنون شش آزمایش اتمی انجام داده و چندین بار موشک های بالستیک بر فراز خاک این کشور پرتاب کرده است بنابراین لازم است توکیو تدابیر امنیتی قویتری برای تامین امنیت خود بکار گیرد.

کنگره آمریکا فروش 4 فروند از موشک ها و سخت افزارهای آنها به ارزش 133 میلیون دلار به ژاپن را تصویب کرده است این موشک ها می تواند از روی ناوشکن و یا سکوهای زمینی پرتاب شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سفر ماه نوامبر سال 2017 به توکیو از ژاپن خواست تا برای مقابله با کره شمالی سامانه های موشکی و تسلیحاتی بیشتری از آمریکا خریداری کند.

سامانه های ضد موشکی بالستیک را که قرار است آمریکا در اختیار ژاپن قرار دهد شرکت های رایتون و 'بی.آ.یی' می سازند و بخشی از توافق سال گذشته دو کشور به حساب می آید.

پیش بینی می شود که تا سال 2023 میلادی نیز آمریکا دو سکوی زمینی موشکی آجیس به ارزش 2 میلیارد دلار در اختیار ژاپن قرار دهد.

وزیران دفاع ژاپن و آمریکا این هفته تلفنی در باره همکاری های تسلیحاتی دو کشور مذاکره کرده و اقدامات کره شمالی در منطقه را غیرقانونی و گستاخانه توصیف کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین