|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۹۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در توییتی پیشینه هیلاری کلینتون رقیب دمکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال برد و این پرسش را مطرح کرد که آیا هیلاری در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 به روس ها پول پرداخت کرده است؟
 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در توییتی پیشینه هیلاری کلینتون رقیب دمکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری را زیر سوال برد و این پرسش را مطرح کرد که آیا هیلاری در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 به روس ها پول پرداخت کرده است؟

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: پرونده ای رد شده که دمکرات ها پولش را دادند، برای جاسوسی از ستاد ترامپ به جریان افتاد. آیا اف بی آی از ابزار اطلاعاتی برای نفوذ بر انتخابات استفاده می کند؟ آیا دمکرات ها یا کلینتون نیز به روس ها پول می دهند؟ سرورهای مخفی و نیست و نابود شده کمیته ملی دمکرات ها کجاست؟ ایمیل ها هیلاری شیاد کجاست؟ چه افتضاحی.

این پرسش در آمریکا مطرح است که آیا این پرونده برای کسب مجوز جاسوسی از ستاد انتخاباتی ترامپ مورد استفاده قرار گرفته است؟

ترامپ روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی هر گونه تبانی بین ستاد انتخاباتی اش با روسیه را بارها رد کرد، همانطور که در گذشته نیز منکر این ادعا شده بود.

توییت های ترامپ در واکنش به تصمیم سناتور «دایان فین استین» برای انتشار نسخه کامل مصاحبه ای بین بازرسان کنگره و موسس شرکت تحقیقاتی «فیوژن جی او پی اس» نوشته شده که سفارش تنظیم این پرونده را داده است. ترامپ از این تصمیم نیز انتقاد کرده است.

این پرونده، نقشی مهم در تحقیقات پیرامون مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و روابط بین ستاد انتخاباتی ترامپ و مسکو ایفا کرده است.

بر اساس این گزارش، ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و کمیته ملی دمکرات ها به یک موسسه تحقیقاتی کمک های مالی ارائه کرده اند تا پرونده‌ای در زمینه ارتباط ترامپ با روسیه را تهیه و منتشر کند. شرکت فیوژن جی پی اس به «کریستوفر استیل» جاسوس سابق انگلیس پول داده است تا پرونده ای در مورد ترامپ را تنظیم کند که اندکی قبل از مراسم تحلیف وی منتشر شد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین امروز (پنجشنبه) در توییت دیگری از نتایج نظرسنجی دانشگاه «کوئینی پیاک» که نشان می دهد اکثر رای دهندگان آمریکایی از وضعیت اقتصادی کشورشان راضی هستند، تعریف و تمجید کرد.

ترامپ در این توییت نوشت: در نظرسنجی جدید کوئینی پیاک، 66 درصد از مردم احساس می کنند که اقتصاد خوب یا عالی است. این بالاترین رقم ثبت شده تاکنون طبق این نظرسنجی است.

براساس نتایج این نظرسنجی، 66 درصد از مردم آمریکا اقتصاد این کشور را خوب یا عالی ارزیابی کردند. 33 درصد نیز اقتصاد آمریکا را نه خیلی خوب یا ضعیف برشمردند. این بالاترین آمار مثبت برای اقتصاد آمریکا از زمان اولین نظرسنجی دانشگاه کوئینی پیاک در سال 2001 در ارتباط با این موضوع است.

در همین حال، 49 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی جدید این دانشگاه، گفتند که باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در برابر اقتصاد این کشور مسئولیت پذیرتر است، در حالی که 40 درصد ترامپ را لایق کسب اعتبار در این زمینه دانستند.

این نظرسنجی از یکهزار و 106 نفر انجام شد و حاشیه خطای 3.6 درصدی برای آن به ثبت رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین