|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۹۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
اخیرا قرارداد خرید تابلوهای برق فشارمتوسط GIS-20kV موردنیاز پست‌های کرانه، میرمهنا و صدف از برند SEL که یک برند بی کیفیت است، میان شرکت پارسیان و سازمان منطقه آزاد کیش منعقد شده است.
قرارداد خرید برخی تجهیزات برقی مورد نیاز جزیره کیش از یک برند بی کیفیت چینی، با نام ایتالیایی منعقد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، اخیرا قرارداد خرید تابلوهای برق فشارمتوسط GIS-20kV موردنیاز پست‌های کرانه، میرمهنا و صدف از برند SEL که یک برند بی کیفیت است، میان شرکت پارسیان و سازمان منطقه آزاد کیش منعقد شده است.

بر اساس این گزارش، تمامی مراحل مربوط به طراحی و ساخت تابلوهای برق GIS، در محل کارخانه شرکت SEL در کشور چین انجام گرفته و مدیریت بازاریابی و فروش محصولات، توسط دفتر مرکزی شرکت، در کشور ایتالیا صورت می پذیرد.

بر این اساس، ساختمان آن شرکت در شهر لامپورچیو ایتالیا، دارای یک فضای محدود اداری و نمایشگاهی است و امکان تولید محصولات با حجم گسترده جهت پوشش بازارهای صادراتی را ندارد.

از همین رو، محصولات ارائه شده توسط شرکت نامبرده در بازار ایران، در کشور چین تولید می شود و این در حالی اسنت که اسناد بازرگانی و حمل مربوطه از دفتر فروش شرکت در ایتالیا صادر و طی یک پروسه حمل برنامه ریزی شده، وارد کشور می شوند.

انعقاد قرارداد مذکور در شرایطی است که شرکت های معتبری مانند ABB، SIEMENS و Schneider Electric از پیشگامان صنعت برق در زمینه سوئیچگیرها و تابلوهای برق سطح اولیه با عایق گازی (GIS) در سطح دنیا به شمار می روند که مدیران و کارشناسان این صنعت، به تکنولوژی و کیفیت بالای محصولات شرکت های نامبرده اذعان داشته و تابلوهای برق موردنیاز پروژه های کلان و حیاتی در سطح ملی، بخصوص در صنایع سنگین از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع نیروگاهی، صنایع معدنی، فولاد و مس به دلیل حساسیت و ضرورت رعایت استانداردهای بین المللی، را از برندهای فوق الذکر تأمین می کنند.

از سوی دیگر، شرکت هایی نظیر ORMAZABAL، INAEL، HYUNDAI و LS نیز محصولات قابل قبولی را ارائه می دهند که وجود مشتریان بی شمار و تأمین سوئیچگیرهای موردنیاز پروژه های متعدد از برندهای ذکر شده در زمینه پست های انتقال و فوق توزیع و شبکه های توزیع نیروی برق، فرودگاهها و بنادر، مجتمع های عظیم تجاری، اداری و مسکونی، مجموعه های ورزشی و درمانی، بیانگر قابلیت اطمینان ویژه به این دسته از سازندگان است.

با این وجود معلوم نیست در حالی که به اذعان کارشناسان، شرکت های جایگزین فراوانی برای تامین تابلوهای برق فشارمتوسط GIS-20kV موردنیاز در کیش وجود دارند، چرا قرارداد مذکور برای تهیه برند SEL منعقد شده است.

سازمان منطقه آزاد کیش تا کنون در این خصوص توضیحی ارائه نکرده و چه بسا مسئولین ارشد آن در جریان ریز و جزییات قرارداد مذکور نبوده باشند.

با این وصف، انعقاد چنین قراردادهایی - به واسطه هر مسئولی در سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده باشد – در آینده نزدیک اثرات نامطلوب خود را نمایان خواهد کرد و چه بسا پیشگیری از اتفاقات اینچنینی، راه حل ساده تری برای آن باشد. باید منتظر ماند و دید مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش به این نوع قراردادها واکنشی نشان خواهند داد؟

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین