|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۹۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
فرشاد پیوس در روز تولدش با حضور در برنامه علی ضیا از وضعیت فعلی پرسپولیس، رفتن مهدی طارمی از این تیم، اینکه آرزو دارد روزی مربی پرسپولیس شود و وضعیت پیشکسوتان فوتبال سخن گفت.
 فرشاد پیوس در روز تولدش با حضور در برنامه علی ضیا از وضعیت فعلی پرسپولیس، رفتن مهدی طارمی از این تیم، اینکه آرزو دارد روزی مربی پرسپولیس شود و وضعیت پیشکسوتان فوتبال سخن گفت.

سیدعلی ضیا مجری برنامه «فرمول یک» امروز به مناسبت سالروز تولد فرشاد پیوس بازیکن سابق فوتبال میزبان او بود.

ضیا ابتدا از فرشاد آقای گل درباره پرسپولیس فعلی سوال کرد و او پاسخ داد: در چند سال اخیر پرسپولیس نسبت به سالهای قبل خود هم از نظر کادر فنی هم بازیکنان خیلی بهتر شده است و راه را به خوبی ادامه می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اگر یک مربی وطنی در پرسپولیس حضور داشت باز هم به این موفقیت می رسید، گفت: مربیان وطنی هم خوبند و من احترام خاصی برای آنها قائل هستم اما آنها وقتی بودند شرایط خوب نبود و بازیکن گیری هم مناسب نبود ولی به نظرم مربی وطنی هم می تواند پرسپولیس را موفق کند.

پیوس تصریح کرد: من آرزو دارم روزی مربی پرسپولیس شوم اما آقای برانکو از من خیلی بهتر است.
این بازیکن سابق پرسپولیس در پاسخ به ضیا درباره شرایط تیم پس از رفتن مهدی طارمی، اظهار کرد: با رفتن طارمی وضعیت پرسپولیس سخت می شود. مهدی بچه خوبی است و در موقعیت های حساس زیادی گل زده و در برخی مواقع هم گل نزده و هواداران را ناراحت کرده است. او برای پرسپولیس زحمت کشیده است و اگر از من مشورت می گرفت نمی گذاشتم از این تیم برود. او باید در پرسپولیس می ماند. از دست دادن یک بازیکن به ضرر این تیم است.

دو میلیارد و نیم چیزی برای پرسپولیس نبود که به خاطرش طارمی را رها کند
وی افزود: مهدی اگر می ماند، به پرسپولیس کمک می کرد، جام جهانی هم بازیکن فیکس خواهد بود و بعد از آن می توانست در کشورهای اروپایی با قیمت خیلی خوبی بازی کند. خیلی ها دوست داشتند او بماند اما او تصمیمش را برای رفتن گرفته بود، باشگاه باید او را نگاه می داشت و به خاطر پولی که دستش رسیده بود او را رها نمی کرد، دو میلیارد و نیم که برای باشگاه چیزی نیست.
پیوس در پاسخ به این سوال ضیا که اگر همین حالا تیم استقلال پیشنهاد مربی گری به شما بدهد قبول می کنید یا خیر، گفت: نه من پرسپولیسی هستم و نمی توانم این را قبول کنم. دوستان خیلی خوبی در استقلال دارم و با آنها هم محلی بودم اما نمی توانم چنین چیزی را قبول کنم.

در توانم هست روزی مربی پرسپولیس شوم چون هواداران قبولم دارند
وی یادآورر شد: من مربی گری را دارم به صورت حرفه ای می خوانم، تجربه خوبی دارم، در برخی تیم ها موفق و در برخی تیم ها ناموفق بودم اما در توانم هست که روزی مربی پرسپولیس باشم. چون با مردم راحتم. همین که هواداران قبولم داشته باشند کارم راحت می شود.
این مربی فوتبال همچنین درباره محله دوران کودکی اش گفت: می شود یک کتاب درباره نازی آباد نوشت. آدمهای سیاسی، شهدای بسیار، افرادی که در راس کار هستند و... نازی آبادی بوده اند. من افتخار می کنم بچه نازی آباد هستم و همیشه به محله قدیمی ام سر می زنم و هیات ها را می روم.
پیوس ادامه داد: امیر قلعه نویی بچه سه راه علی آباد و من بچه هزار دستگاه بودم. با هم فوتبال بازی می کردیم و بیشتر من می بردم! ما یک پیت را به دیوار می گذاشتیم و توی آن آجر می گذاشتیم و پاس دیواری بازی می کردیم، امیر هم بغل پا خوب می زد و مرا می برد اما بیشتر من برنده می شدم!

مهران مدیری همسن من است و با هم گل کوچیک بازی می کردیم
وی همچنین درباره حضورش در «دورهمی» نیز گفت: من و مهران مدیری همسن هستیم و با هم همبازی بودیم. نمی دانم چرا آن روز مرا اذیت می کرد. او فوتبالیست خوبی هم بود و با هم گل کوچیک بازی می کردیم.
این فوتبالیست با بیان اینکه فوتبال هنر است و هر کسی نمی تواند فوتبالیست خوبی شود، تاکید کرد: پسرهایم برای فوتبال خیلی زحمت کشیدند. ماهان به ویژه خیلی بازیکن خوبی بود. اما معمولا نمی گذارند پسرهای فوتبالیست های مطرح موفق شوند. البته خداراشکر که به کار خودشان چسبیدند.
پیوس با بیان اینکه همسر و خانواده خوب و پدر و مادر خوبی دارم و همه چیز خوب است، اضافه کرد: چند آکادمی فوتبال دارم. خودم در تمرین ها هستم و فوتبالیست های خوبی را به تیم های مختلف از جمله سایپا و پرسپولیس دادم. مثل علی کریمی که آقای گل هم شد. پدر و مادرهای حالا خیلی برای فوتبال بچه هایشان زحمت می کشیدند و شرایط خیلی تغییر کرده است. از پدرو مادرهایی که وقت می گذارند خیلی ممنونم. شرایط فوتبال ما رو به جلو است.
وی همچنین به مستندی اشاره کرد که درباره او ساخته شده و به زودی اکران می شود: جعفر صادقلو یک مستند خیلی خوب از من ساخته است که احتمالا هفته آینده در سینما کوروش رونمایی می شود و برای این مراسم بازیگران و بازیکنان خیلی خوب و همچنین مربیان قدیمی خودم را دعوت کرده ام.
این بازیکن پیشکسوت درباره عکسی که مربوط به دوران بازیکنی او بود، گفت: ما دوره رویایی داشتیم و این تیم به تیم حالای پرسپولیس دو تا گل می زد. عاشق پیراهن پرسپولیس بودم، هنوز هم هستم و روی آن تعصب دارم. همیشه حق را می گویم و انتقاد می کنم.

دیگر همه دنبال پول هستند تا تعصب روی پیراهن
پیوس در پاسخ به اینکه آیا حالا هم تعصب روی پیراهن بین بازیکنان وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: عرق به پیراهن دیگر خیلی کم شده است و همه بیشتر دنبال پول هستند.
وی همچنین درباره اوضاع مالی اش با بیان اینکه اوضاع مالی بد نیست و خداراشکر خوبیم، خوب خوب نیستیم اما خوبیم، تصریح کرد: پیشکسوتانی هستند که از سر بی توجهی فوت کرده اند. خیلی از آنها هیچ چیزی غیر از محبت و توجه نمی خواهند. یکی از دوستان من اخیرا چند وقت پیش فوت کرد آنقدر که به او توجه نکردند و به باشگاه راهش نمی دادند.
این مربی فوتبال همچنین پیش از فوت کردن کیک تولدش گفت: آرزو می کنم همه هموطنان عزیزم عاقبت بخیر شوند و هرجا هستند خوب و خوش باشند. خیلی دوستشان دارم. مخلص بزرگترهای خودم هستم از جمله علی آقای پروین.

فروش پیراهن شماره 17 به نفع زلزله زدگان کرمانشاه
ضیا نیز آرزو کرد ان شاءالله پیراهن شماره 17 به نفع زلزله زده های کرمانشاه به بالاترین قیمت فروخته شود و پیوس نیز پذیرفت و از او خواست هرچه زودتر مراسمی برای فروش این پیراهن برگزار شود.
«فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیاء به تهیه کنندگی افشین حسین خانی، شنبه تا چهارشنبه ها بین ساعت 17:45 تا 19 از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین